• 0

Site traffic en links

Hoi,

 

Twee korte vragen:

 

1. Ik kwam deze site tegen: http://www.statbrain.com/ waarop je traffic van elke site zou kunnen zien. Hebben jullie enig idee of dit klopt qua aantallen. Als je bijvoorbeeld naar je eigen site kijkt?

 

2. Mijn website gaat binnenkort live en ik wil een aantal links op sites plaatsen. Maakt het voor zoekmachines uit of je in een korte periode heel veel links erbij krijgt of wordt het dan gezien als vorm van spam?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

2. Mijn website gaat binnenkort live en ik wil een aantal links op sites plaatsen. Maakt het voor zoekmachines uit of je in een korte periode heel veel links erbij krijgt of wordt het dan gezien als vorm van spam?

 

Nee hoor, zolang je maar niet op linkfarms linked.

Stel nu eens dat ik een webshop open en in m'n HL signature zet. Dan heb ik ineens 1000+ links erbij...

 

Bezoekersaantallen incl. spiders etc. zitten bij de ene site een factor 2 te hoog, bij de andere een factor 1.5

 

Frans

 

Link naar reactie
  • 0

1. Ik kwam deze site tegen: http://www.statbrain.com/ waarop je traffic van elke site zou kunnen zien. Hebben jullie enig idee of dit klopt qua aantallen. Als je bijvoorbeeld naar je eigen site kijkt?

 

Niet echt. Het is een schatting puur gebaseerd op Alexa rank, links en dat soort gegevens. Nou is het natuurlijk wel aannemelijk dat een site met een hoge ranking waar veel naar gelinkt wordt ook veel bezoekers zal trekken, maar als ik even afga op het traffic van mijn eigen sites moet je de getallen van statbrain met een flinke lading zout nemen.

 

 

Link naar reactie
  • 1

Startpagina's en dergelijke zijn nog steeds erg waardevol. Natuurlijk wel gerelateerd en niet wanneer jij een website hebt over "webdesign" dat je wordt geplaatst op een linkpagina over "paardrijden"

 

Al moet je wel bedenken dat een linkpagina met veel uitgaande links minder waardevol dan een pagina met minder uitgaande links.

 

Als je op een linkpagina komt met veel uitgaande links dan hap jij mee net als vele andere van de pagerank. Staar je dus niet blind op Pagerank.

 

Je kan beter op een pagina waar jij in je eentje staat met een pagerank van 3 komen. Dan op een waar jij en nog 50 andere op een pagerank 5.

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

Een linkfarm is niet zoiets als startpagina toch? Maar een site die je site op 1000 andere websites plaatst?

 

Een linkfarm is inderdaad een manier om de index van Google en andere search engines te spammen. Hiermee loop je het risico om een penalty te krijgen waardoor je lager (of zelfs niet) in de zoekresultaten verschijnt.

 

Zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Link_farm

 

Expand Online - bereik meer met online marketing

http://www.expandonline.nl

Link naar reactie
  • 0

Voor wat betreft de traffic kun je met Google analytics een redelijk goed beeld krijgen. Maar zoals eerder al genoemd kunnen verschillende traffic websites afwijken van elkaar.

 

Voor wat betreft links kan ik me alleen aansluiten bij boven genoemde. Begin met het aanvragen van linkjes op startpagina's. Daar valt in eerste instantie best wat te halen. Is het niet in pagerank dan is het wel voor de bekendheid van je site.

 

Succes, het is een hele klus en zorg dat je er een continu proces van maakt.

Link naar reactie
  • 0

Stel nu eens dat ik een webshop open en in m'n HL signature zet. Dan heb ik ineens 1000+ links erbij...

 

Bezoekersaantallen incl. spiders etc. zitten bij de ene site een factor 2 te hoog, bij de andere een factor 1.5

 

 

Tellen alle HL links mee dan? Ik zou verwachten 1 site, dus 1 link... maar nu voel ik mij wel een beetje naïef... :-[

 

En wat bedoel je met je 2e zin?

 

Edit: nog een vraag. hoe check je pagerank, wat zegt dat dan precies en hoe kan je dat beïnvloeden?

Link naar reactie
  • 1

Stel nu eens dat ik een webshop open en in m'n HL signature zet. Dan heb ik ineens 1000+ links erbij...

 

Bezoekersaantallen incl. spiders etc. zitten bij de ene site een factor 2 te hoog, bij de andere een factor 1.5

 

 

Tellen alle HL links mee dan? Ik zou verwachten 1 site, dus 1 link... maar nu voel ik mij wel een beetje naïef... :-[

 

En wat bedoel je met je 2e zin?

 

Edit: nog een vraag. hoe check je pagerank, wat zegt dat dan precies en hoe kan je dat beïnvloeden?

 

In principe worden alle links inderdaad geteld maar dat heeft niet zoveel zin. Een zoekmachine ziet natuurlijk wel dat alle links van hetzelfde domein afkomstig zijn en het zal daarom weinig uitmaken of je nou 1 of 1000 links vanaf hetzelfde domein hebt. Je kunt beter op 10 verschillende domein 1 link hebben dan 10 links op hetzelfde domein.

 

Om je pagerank te checken kun je het beste de Google Toolbar installeren. Dan kun je meteen ook de pagerank van andere websites zien. De pagerank is een factor die door Larry Page van Google is geïntroduceerd. Het is een algemene 'waarde' die Google aan je site geeft maar houdt geen rechtstreeks verband met je positie in de zoekresultaten. Je pagerank wordt bepaald door het aantal verwijzende sites naar jouw website en de pagerank van deze verwijzende sites.

 

Verder zegt het niet zo veel en moet je je er ook niet teveel van aantrekken. Een site met een pagerank van 2 kan uitstekend betere resultaten behalen in een zoekmachine dan een website met een pagerank van 5.

Link naar reactie
  • 0

Beste Fiorano,

 

Ik zal nog even puntgewijs op je vragen antwoorden.

 

1. Ik kwam deze site tegen: http://www.statbrain.com/ waarop je traffic van elke site zou kunnen zien. Hebben jullie enig idee of dit klopt qua aantallen. Als je bijvoorbeeld naar je eigen site kijkt?

 

Ik heb een aantal van de websites die wij beheren gecheckt via je linkje. Mijn conclusie: van de aantallen klopt helemaal niks, maar de relatieve verschillen kloppen wel aardig. Populairdere sites scoren wel hoger dan minder populaire sites.

 

2. Mijn website gaat binnenkort live en ik wil een aantal links op sites plaatsen. Maakt het voor zoekmachines uit of je in een korte periode heel veel links erbij krijgt of wordt het dan gezien als vorm van spam?

 

Deze vraag is al goed door anderen beantwoord. In het begin kunnen links van startpagina's een goede start zijn. Dit hebben wij al bij meerdere websites gezien. Daarna raad ik je aan vooral te investeren in waardevolle links vanaf relevante websites.

 

Succes!

 

Gwyneth

 

Link naar reactie
  • 0

Tellen alle HL links mee dan? Ik zou verwachten 1 site, dus 1 link... maar nu voel ik mij wel een beetje naïef... :-[

In de praktijk zullen alle links tellen, maar een link in je HL-signature weegt niet zo zwaar. Er is veel PR te verdelen, zal ik maar zeggen (ook al is dat ook weer achterhaald). Startpagina's en directories hebben bijvoorbeeld ook geen gewicht meer in Google. Bij andere zoekmachines gelden weer andere wetten, maar Google is en blijft een goede graadmeter.

 

Edit: nog een vraag. hoe check je pagerank, wat zegt dat dan precies en hoe kan je dat beïnvloeden?

PR kun je checken op een zogenaamde "PR checker" (google). PR is als het ware de waardering die Google aan je pagina hangt, maar dan statisch met af en toe een update. De werkelijke waardering schommelt en is afhankelijk van miljoenen factoren, maar PR is een -redelijke- graadmeter voor hoe je website het doet. Vergeet echter niet dat direct verkeer, referrals en bezoekers uit andere zoekmachines ook tellen en dat conversie voor de meeste websites het zwaarst weegt. Verlies je dat uit het oog, dan kun je een fantastische PR hebben en toch slechte zaken doen.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Persberichten, waar verstuur je die naartoe

en zijn er richtlijnen voor het opstellen van zo'n bericht?

waar naartoe?

Vraag je af op welke perssites je ze zou willen zien staan. surf naar die site en zoek daar naar persbericht of contact of ...

hou die adressen bij en stuur daar je berichten naartoe.

redelijk intensief maar op lange termijn de moeite waard.

 

richtlijnen?

Daar vind je heel wat lectuur en tips voor via google

www.tornooi.net : toernooilijst voor België en Nederland

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.