• 0

Deeltijd WW

Beste collega's,

 

Het betreft hier een situatie in de werksfeer van mijn echtgenote, in principe dus niet ondernemer-gerelateerd.

 

Ik had ook diverse personen een PM kunnen sturen, ik ben echter van mening dat er ondernemers zijn die hier ook mee (kunnen gaan) worstelen, of dat er meer zelfstandigen zijn, met een partner in hetzelfde schuitje....

 

Zo niet, slotje.

 

Op het bedrijf van mijn echtgenote (in loondienst) is al een eerste ontslagronde gevallen. Nu heeft men aangekondigt dat het overige personeel in de deeltijd WW komt, zeg 25%.

 

Betekent dit nu, dat men 70% van die 25% uit de ww gaat betalen ?

 

Wat heeft dit voor betekenis voor die andere 30% ?

 

Kost dit je eigen ww ?

 

En helemaal een "leuke"....wanneer er daarna toch een ontslag volgt, krijg je dan 70% van je laatst verdiende loon, terwijl je laatst verdiende loon dus al gekort was.

 

Toch hopende op enige duidelijkheid,

 

Groet, Down

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een vervelende situatie Down, maar zoals je zelf al verwacht niet één voor dit ondernemersforum - anders zullen anderen hier ook hun vragen op dit gebied willen stellen en dat hoort niet direct tot de focus.

 

De bedrijven waar dit speelt hebben vaak allerlei interne informatie, die nogal eens bedrijfsafhankelijk zijn. Daarom kun je beter je echtgenote laten informeren bij het bedrijf zelf. Veel sterkte en succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.