• 0

met spoed advies gezocht voor insolventieinterventie

Hallo, na een paar dagen lezen is het ons wel duidelijk, we hebben jullie hulp nodig.

Kort verhaal, korte vraag:

BV trubbelt al jaren met liquiditeitsproblemen, berg op - berg af, betalingsregelingen die vaker niet kunnen worden nagekomen dan wel, fantastische crediteuren want ze hebben ons altijd geduld en ruimte gegund en na een flinke saneringsslag intern is er ook weer licht aan het einde van de organisatie-tunnel.

Helaas is de fiscus na alle historie niet meer zo mild. De executoriale verkoop van de boedel (als dat gebeurt, gaat zowiezo de tent eraan, want dan kunnen we niet meer werken) stond gepland voor morgen. Tussen het laatste gesprek en de verkoopdatum zijn we van belastingkantoor "verhuisd" en de nieuwe ontvanger heeft ons afgelopen week uitstel voor de verkoop gegeven tot 30-7. Op 18-7 mogen we weer bij de inspecteur aantreden met een "goed voorstel"

Maar eigenlijk hadden we 't dus al opgegeven en door het gemazzel met deze nieuwe inspecteur krijgen we opeens weer meer tijd. We hebben vorige week al een gesprek gehad met een insolventie advocaat in het kader van surseance of faillissement aanvragen, maar die zette ons dus op het spoor van een crediteurenakkoord, waardoor we wellicht ook gedeeltelijk kwijtschelding van fiscus krijgen, als we 't goed aanpakken.

 

Nou zijn we van heel erg goede wil, en hebben in de afgelopen week zelfs een potentiele partij gevonden, die ons wil helpen de crediteurensanering te financieren, als we schoon schip maken. Maar... dit is voor ons hartstikke nieuw, we hebben geen idee hoe je zoiets het best aanpakt, en googelen levert bitter weinig voorbeelden op..behalve dit forum, vandaar dat ik me hier meld!

 

Heren, dames... we hebben meer hulp nodig, en snel!

Wie oh wie heeft ervaring, zit in onze regio en heeft per direct tijd? Neem alsjeblieft even contact op!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Vervelende situatie, om het maar zacht uit te drukken

 

Gegeven de tijd is het wellicht handig de personen die je in de andere onderwerpen tegenkwam en die je aanspraken cq. waarvan je dacht dat ze zouden kunnen helpen een persoonlijk bericht te sturen (groene knopje onder de naam van de persoon met de tekst PM)

 

Dan krijgen ze je vraag in je mailbox en reageren ze meestal wat sneller.

Probeer wel even duidelijk te maken aan iedereen die reageert wie wat doet, om te voorkomen dat je iedereen die eventueel tijd heeft in touw laat zijn en meerdere mensen hetzelfde werk laat doen.

 

Zal er zelf ook even een paar inlichten over dit draadje, waarbij ik hoop dat er op deze korte termijn nog iets te fixen is.

HL is wel snel, maar of we zo snel kunnen zijn....

 

Frans

Link naar reactie
  • 1

Ik heb net een bedrijf naar een faillissement begeleid. Ben beschikbaar. Wanneer zullen we elkaar spreken?

 

Met vriendelijke groet,

 

Michiel van Liere

 

Ehm... we proberen een surseance of faillissement juist te voorkomen, met een crediteurenakkoord moet dat kunnen lukken, maar er is haast geboden, gezien de druk van de fiscus!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb net een bedrijf naar een faillissement begeleid.

 

Hoi Michiel,

 

Welkom op HigherLevel. HigherLevel is niet bedoeld voor openlijke acquisitie. Anderen aanbevelen is in sommige gevallen toegestaan.

Zou je je aan die regel willen houden?

 

Het feit dat je een bedrijf naar faillissement begeleidt hebt spreekt niet echt in je voordeel als deze onderneming dat juist wil voorkomen trouwens ;)

Link naar reactie
  • 0

ik moest het even kwijt, want ik snap het niet... ???

 

Waar ik nou echt het heen-en-weer van krijg: heb je een dure accountant, en overleg je regelmatig met je bank... en niemand (behalve de op "vijf over twaalf" ingeschakelde insolventie advocaat) brengt je op het idee van een minnelijke crediteurensanering??? Zal best dat ondernemingen bij bosjes failliet gaan op het moment!

 

Ik hoop echt dat we (met een handje hulp) nog op tijd zijn om flink te kunnen saneren en weer gezond aan de weg kunnen timmeren!

 

 

Link naar reactie
  • 1

Marco, nogmaals bedankt voor het fijne telefoongesprek.

Ruben, ook superbedankt voor je snelle paraatheid.

 

 

We zijn ermee aan de slag... de eerste crediteur wil ALLES kwijtschelden en op een later tijdstip ook nog als referent dienen bij moeilijkheden met andere crediteuren...

Eerste succesje binnen, dus. En dat motiveert!!!

Het ging hier wel om een crediteur waar we altijd een goede band mee hebben gehad, en waar het dienstverlening (uren) betreft, dus die lijden er geen schade door (zoals ze zelf heel coulant formuleerden)

De volgende drie op m'n bellijstje zijn van zwaardere orde, maar kreeg ik nu niet te pakken.

 

Wish us luck!!!

 

Groetjes, esther

Link naar reactie
  • 0

pffhhh.. ik geloof dat ik wel een valiumpje of zo kan gebruiken, om eventjes de bibbers te temmen...

 

Damn kredietverzekeraars, met die koude, kille reacties!

Goed, ik snap dat echt wel, maar ik moet even stoom afblazen.

Eigenlijk mogen we nog niet klagen; met 4 van de 5 gesproken crediteuren zijn we alweer "on speaking terms". En eentje (die zich dus verstopt achter z'n kredietverzekeraar) laat ons nu dus nog even bengelen in onzekerheid.

Ik heb er alle respect voor, hoor. ik wil eigenlijk ook wel zo'n kredietverzekeraar :-\

 

Afin, morgen worden de laatste 5 gebeld, ik moet nu even wat moed gaan verzamelen...

Link naar reactie
  • 0

Hey Estrelle,

 

Met de koude rillingen over mijn rug, lees ik je verhaal.

Helaas is inderdaad het minnelijke traject niet bij velen bekend, of men is er niet happig op.

 

In ieder geval heel goed, dat je aan het bellen bent gegaan ! Je moet het zo zien, je durf om te bellen wordt per keer groter. Iedere eerste keer is moeilijk, en in jouw situatie geldt dat zeker ! Zo krijg je nog een eerste keer een advocaat, een eerste keer een afwijzing, een eerste keer een zeer boze crediteur.... en tja... na de tweede keer weet je niet beter.

 

Probeer wel goed je aandacht erbij te houden, en speel alles open en eerlijk. En super gaaf van die ene crediteur, joh ! Eerste opsteker is dus al binnen ! En die kredietverzekeraars krijgen heel de dag mensen als jij aan de lijn, en zijn jou dus nu al vergeten, er stonder er namelijk nog 3 in de wacht.... terwijl jij met de bibbers op de bank zit. En een score van 4 op 5 na één belrondje.... Klasse !

 

Succes nog !

 

Down

Link naar reactie
  • 2

De kredietverzekeraar is een heilloze weg. De crediteur mag niet akkoord gaan met een voorstel omdat de vordering is overgenomen door de kredietverzekeraar. De laatste gaat niet akkoord omdat ze wel voor de "kill" moeten gaan. Nederlandse verzekeraars zijn namelijk wettelijk verplicht om 80% van de portefuille te herverzekeren. Die herverzekeraar (meestal in Zwitserland) keert alleen uit als uit een rechterlijk stuk blijkt dat de vordering oninbaar is (faillissement).

 

Als je alle crediteuren mee hebt, behalve de kredietverzekeraar, dan kun je nog overwegen om die verzekeraar via een dwangakkoord te verplichten mee te werken. Je kunt er ook voor kiezen om de kredietverzekeraar wel volledig te voldoen. Veel meer smaken zijn er niet echt, vwb de kredietverzekeraar. Ga never nooit jamais niemals een verzoek dwangakkoord (287a) op eigen houtje doen. Rechtsvertegenwoordiging is niet verplicht, maar er zitten wat venijnige angels en klemmen in de procedure, en die zitten 'm voornamelijk in de jurisprudentie.

 

Marco weet er ongetwijfeld voldoende van om je daarin verder te begeleiden, en anders belt 'ie mij maar ;D

Link naar reactie
  • 0

He marcel, wat leuk dat je hier ook bent!

Ik lees al dagen af en toe een stukje uit jouw lijntje, sterker nog, het staat NU op het andere IE venstertje.

natuurlijk heb ik al vrij snel naar de laatste pagina's geklikt, want ik MOEST weten hoe 't afliep.

 

Ik hoop dat jij en je gezinnetje inmiddels weer lekker in jullie velletje zitten, en dat ons dat uiteindelijk ook gegund zal zijn.

Ik hoop ook stiekum dat je een beetje mee blijft kijken hier, want ik ga m'n vorderingen zeker posten. Alle tips en steuntjes in de rug zijn welkom ;D

 

De vier van de vijf succesjes hadden bijna allemaal dezelfde reacties "jezus, wat erg voor jullie, we hadden geen idee dat het zo ver was, waarom hebben jullie niet eerder aan de bel getrokken, natuurlijk proberen we helpen waar we kunnen. veel succes en sterkte, zet 'm op, en VOORAL "hou ons op de hoogte". En dat heb ik wel geleerd inmiddels.... communiceren, communiceren, communiceren is de boodschap.

 

Maar de boodschap is nu pas helder en dus nu ook pas "open"te communiceren, da's ook wel weer fijn.

We zitten al zoooo lang in onzekerheid en zoals Marco vanochtend aan telefoon terecht stelde, dan is het heel veraderlijk om maar apathisch bij de pakken neer te gaan zitten als de vorderingen je om de oren blijven vliegen en het lukt gewoonweg niet om "bij" te komen.

 

We hebben onze vechtlust hervonden, en we gaan ervoor!

Niemand gaat ons straks verwijten dat we er niet alles aan hebben proberen te doen!

 

Groetjes, Esther

Link naar reactie
  • 0

He Ruben,

 

Ik was er al bang voor... maar ja, proberen kost niks en "nee" heb ik, "ja" kan ik proberen te krijgen, toch?

ff snel gecheckt nav jouw opmerking: en 't is er gelukkig maar eentje die gebackupt wordt door een kredietverzekeraar.

De voorschotnota van de advocaat ga ik dus maar zsm betalen, lijkt me!

 

't ziet er naar uit dat we m nodig gaan hebben, niet?

 

Groetjes, Esther

Link naar reactie
  • 0

Dikkie... er zit toch minimaal nog 1 kredietverzekeraar tussen, waarvan ik het niet eens wist. Wie weet, zitten er nog meer verstopt (hoewel ik me dat niet kan voorstellen, de rest kennen we immers allang)..

 

't is een (voor ons relatief nieuwe) crediteur die een gebroken boekjaar hanteren, om te kunnen consolideren met haar moederorganisatie in de US. En volgens de - aardige maar zeer besliste - dame van de crediteurenadministratie sluiten ze volgende week het jaar af en mogen er dan geen vervallen openstaande vorderingen meer in de administratie staan.

Uiterlijk vrijdag moet het geld op hun rekening staan en anders gaat het linea recta naar de kredietverzekeraar. Betalingsregeling was dus ook al geen optie meer. Zowiezo normaal ook niet, gezien het bedrag (10k).

Hoezo, vraag ik uit nieuwsgierigheid, is het bedrag te hoog of te laag om een regeling te treffen?

 

Nou, ik vind dat veel geld, maar voor hun was het te laag.. ??? excuse me ???

De "kleintjes" laten ze maar gewoon omvallen dus?

Link naar reactie
  • 0

't is een (voor ons relatief nieuwe) crediteur die een gebroken boekjaar hanteren, om te kunnen consolideren met haar moederorganisatie in de US. En volgens de - aardige maar zeer besliste - dame van de crediteurenadministratie sluiten ze volgende week het jaar af en mogen er dan geen vervallen openstaande vorderingen meer in de administratie staan.

Uiterlijk vrijdag moet het geld op hun rekening staan en anders gaat het linea recta naar de kredietverzekeraar. Betalingsregeling was dus ook al geen optie meer. Zowiezo normaal ook niet, gezien het bedrag (10k).

Hoezo, vraag ik uit nieuwsgierigheid, is het bedrag te hoog of te laag om een regeling te treffen?

 

Nou, ik vind dat veel geld, maar voor hun was het te laag.. ??? excuse me ???

De "kleintjes" laten ze maar gewoon omvallen dus?

 

Natuurlijk zegt die dame dat. Heeft ze van hogerhand opgedragen gekregen. Wanneer er nog wel posten open staan, krijgt zij op haar donder !

Overleg even, maar ik zou een briefje sturen met uitleg waarmee je bezig bent (niet zélf doen...!) zodat de communicatie open blijft. Dit briefje kan die dame dan ook doorsturen, en is zij ook even "gedekt" t.o.v. haar hoofdkantoor.

 

En geloof me, welk bedrag dan ook, men heeft liever een betalingsregeling, dan een akkoord of faillissement. Maar ja, nu staan ze even op hun strepen (logisch ook, andersom zouden wij dat ook doen) maar wanneer er enige uitleg plaatsvind, bindt men meestal al snel in.... ;)

 

En, AUB (!!) hou je aan het advies van Ruben, om bepaalde dingen niet op eigen houtje te doen....! Dit kan je veel schade opleveren !

 

Horens !

 

Marcel

 

(PS : Natuurlijk lees ik dit draadje mee, al vanaf de eerste seconde. Ik heb een neus voor dit soort dingen, en anders wordt ik er wel op gewezen ! ;D ;) )

 

 

Link naar reactie
  • 0

zit wat in, maar ik moet nog veel leren... ik was al "blij" dat het in elk geval tot vrijdag a.s. gerekt is, want het stond al in de uitbesteedsectie... zijn toch alweer een paar daagjes om ons licht op te steken!

 

Niet zelf brief schrijven, bedoel je "as in": nu Marco nader inschakelen?

Ik zou m zowiezo per mail bijpraten over onze vorderingen!

 

M'n hubbie is overigens ook niet bepaald onsuccesvol beziggeweest met de telefoon (maar die zie ik nog niet meteen gaan zitten posten op het forum ::) Komt misschien nog wel...

 

Fijne avond allemaal, ik ga onze dochter uit de speelzaal plukken en even frisse lucht in m'n hoofd laten lopen tijdens het eendjesvoeren, haha!!!

 

Morgen weer een nieuwe dag!

Link naar reactie
  • 0

Heej Estrelle,

 

Balen joh, jullie situatie, maar petje af voor de voortvarendheid en de energie waarmee je dit aanpakt! Je pakt alle tips ook zo lekker op. Inhoudelijk kan ik je niet verder helpen, dan je hierbij een hart onder de riem te willen steken en je te adviseren inderdaad te blijven communiceren. Hoe meer de andere partij duidelijk wordt dat ze met mensen en niet met een nummer te maken hebben, hoe meer ze bereid zullen zijn jullie tegemoet te komen.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Zoooo, koter te bed, met man bijgepraat, Marco bijgemaild en nog even verder gelezen in het draadje van Marcel (ik zit inmiddels op pag 9 ;-) Uiteraard zie ik in dat draadje ook Karin regelmatig langskomen, en stiekum hoop ik dat ze uiteindelijk ook eens bij dit draadje langskomt. Er lijken nl. nogal wat overeenkomsten te zijn: ook wij gaan door, one way or the other, maar als het effe kan zonder rechterlijke tussenkomst en met respect voor alle betrokken partijen.

 

Toch is de sterfhuisconstructie nog niet helemaal uitgesloten, maar wij zullen het niet initiëren... dat hangt echt helemaal van de crediteuren zelf af.

 

En toch raken we er steeds meer van overtuigd dat er hele goede argumenten zijn (en er steeds meer bijkomen) om de boel proberen vlot te trekken, hoe gruwelijk moeilijk dat nu ook blijkt te zijn. Kwestie van karma in evenwicht houden, denk ik; we proberen niet alleen betere ondernemers te worden, we proberen ook nog goede mensen te zijn!

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 150 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.