• 0

met spoed advies gezocht voor insolventieinterventie

Hallo, na een paar dagen lezen is het ons wel duidelijk, we hebben jullie hulp nodig.

Kort verhaal, korte vraag:

BV trubbelt al jaren met liquiditeitsproblemen, berg op - berg af, betalingsregelingen die vaker niet kunnen worden nagekomen dan wel, fantastische crediteuren want ze hebben ons altijd geduld en ruimte gegund en na een flinke saneringsslag intern is er ook weer licht aan het einde van de organisatie-tunnel.

Helaas is de fiscus na alle historie niet meer zo mild. De executoriale verkoop van de boedel (als dat gebeurt, gaat zowiezo de tent eraan, want dan kunnen we niet meer werken) stond gepland voor morgen. Tussen het laatste gesprek en de verkoopdatum zijn we van belastingkantoor "verhuisd" en de nieuwe ontvanger heeft ons afgelopen week uitstel voor de verkoop gegeven tot 30-7. Op 18-7 mogen we weer bij de inspecteur aantreden met een "goed voorstel"

Maar eigenlijk hadden we 't dus al opgegeven en door het gemazzel met deze nieuwe inspecteur krijgen we opeens weer meer tijd. We hebben vorige week al een gesprek gehad met een insolventie advocaat in het kader van surseance of faillissement aanvragen, maar die zette ons dus op het spoor van een crediteurenakkoord, waardoor we wellicht ook gedeeltelijk kwijtschelding van fiscus krijgen, als we 't goed aanpakken.

 

Nou zijn we van heel erg goede wil, en hebben in de afgelopen week zelfs een potentiele partij gevonden, die ons wil helpen de crediteurensanering te financieren, als we schoon schip maken. Maar... dit is voor ons hartstikke nieuw, we hebben geen idee hoe je zoiets het best aanpakt, en googelen levert bitter weinig voorbeelden op..behalve dit forum, vandaar dat ik me hier meld!

 

Heren, dames... we hebben meer hulp nodig, en snel!

Wie oh wie heeft ervaring, zit in onze regio en heeft per direct tijd? Neem alsjeblieft even contact op!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 2

Hallo Sterretje,

 

Ook deze ondernemer moet prioriteiten stellen en een nieuw boek schrijven en actief zijn op HL gaan niet zo goed samen.

Vandaar dat ik nog niet heb gereageerd.

Dat doe ik ongetwijfeld op een later tijdstip nog wel eens echt.

Voor nu wens ik je veel sterkte en ik ben ervan overtuigd dat zolang jullie je crediteuren open en eerlijk tegemoet treden, dat er ook voor jullie een eind komt aan de tunnel waar je nu inzit. Gewoon geduld hebben en iedere avond beseffen dat elk stapje - hoe klein ook - in de goede richting, je dichter bij de uitgang brengt.

 

Karen

(die zich overigens afvraagt of Down geen tijd/zin kan maken de trein naar Asten te pakken en jullie een dagje te helpen, want hij is inmiddels ook behoorlijk ervaringsdeskundig in het sluiten van een crediteurenakkoord. En van het delen van je kennis wordt je zelf vaak ook beter. HINT)

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

He Karen,

Snap ik als de beste, toch bedankt voor het snelle hart onder de riem!

 

aan iedereen die heeft gereageerd, bedankt voor jullie kritische opmerkingen en snelle reacties:

Ik heb begrepen wat we met de verzekeraars moeten... tijd winnen en betalen. Met de overige crediteuren zitten we al welwillend om tafel, daar komen we vast wel uit. En daarmee is de fiscus dus nu (weer) onze grootste kluif...

Ik betaal graag treinkaartjes, van iedereen die van wanten weet met de fiscus ;). Er schijnt best mee te praten zijn, maar wij doen blijkbaar iets verkeerd tot nu toe. Een meerjaren betalingsregeling zou dan de doelstelling zijn!

Tuurlijk kan ik een beroep doen op onze fiscalist, maar dan loopt die teller weer gelijk... en volgens mij beginnen ze een beetje huiverig te worden om kosten aan ons te maken, gezien de precaire situatie. Wat ik overigens best snap, maar niet leuk vind.. :(

Link naar reactie
  • 2

Karen

(die zich overigens afvraagt of Down geen tijd/zin kan maken de trein naar Asten te pakken en jullie een dagje te helpen, want hij is inmiddels ook behoorlijk ervaringsdeskundig in het sluiten van een crediteurenakkoord. En van het delen van je kennis wordt je zelf vaak ook beter. HINT)

 

Beste Esther, Karen en de 2 reusgevers ( ! ;) ! )

 

Weet je, wanneer ik dit soort berichten lees, kruipt het kippenvel als een langzame nevel over mijn lijf.... Mijn vingers raken de toetsen van mijn toetsenbord bijna aan, tot ik ze langzaam terugtrek en ik zwijgend achterover in mijn stoel ga zitten.

 

Tuurlijk kan ik tijd/zin maken, zeer zeker voor dit soort situatie's. Maar een onderhands crediteuren akkoord oftewel het minnelijk traject, is een gevaarlijk traject met vele valkuilen, waarbij je gedegen en juridisch advies bij nodig hebt.

 

Het kan soms vallen of doorgaan betekenen door niet onder de indruk te zijn van een boze advocaat en hem met dezelfde juridische woorden om de oren te slaan, maar het kan ook een kredietverzekeraar zijn, die het allemaal echt NIETS interesseert en tot het gaatje gaat, en dus faillissement aanvraagt.

 

Ik voel mezelf inderdaad al wel een halve deskundige in het project, maar bij lange niet goed genoeg om je van gedegen advies te kunnen dienen. Ook is het bij mij persoonlijk nog vallen en opstaan, en iedere morgen moet ik nog bekijken hoe ik die dag in mijn vel zit. Dan denk ik niet dat jij Esther, of een ander, geholpen is met mijn bemoeienissen, hoe graag ik het ook wil doen !

 

Maar, ik sta heel graag open voor specifieke vragen via PM, niet alles zul je openbaar willen plaatsen, en waar ik kan, zal ik mijn "deskundige" oordeel geven. Ook openbaar op het forum.

 

En mocht je begeleider/hulp/ wat dan ook een rechterhand nodig hebben om bepaalde dingen uit te zoeken, na te bellen, of uit te werken......doe ik dat met liefde en plezier !

 

Ik hoor het wel !

 

Grtz. Down

Link naar reactie
  • 2

Je weet de valkuilen wel Down, en je kunt precies de dingen die je nu hier neer zet vertellen. Dus dat ze er iemand moeten naar laten kijken met de juiste kennis en eigenschappen, het is niet dat je dat soort dingen zelf voor ze moet gaan doen. Daarnaast denk ik dat het naast het juridische getrouwtrek ook prettig kan zijn voor degene die in die situatie zit om er met iemand met dezelfde ervaring over te praten. Je hoeft niet direct al iemand zijn problemen op te lossen, iemand die luisterd kan ook al prettig zijn.

Link naar reactie
  • 1

Je weet de valkuilen wel Down, en je kunt precies de dingen die je nu hier neer zet vertellen. Dus dat ze er iemand moeten naar laten kijken met de juiste kennis en eigenschappen, het is niet dat je dat soort dingen zelf voor ze moet gaan doen. Daarnaast denk ik dat het naast het juridische getrouwtrek ook prettig kan zijn voor degene die in die situatie zit om er met iemand met dezelfde ervaring over te praten. Je hoeft niet direct al iemand zijn problemen op te lossen, iemand die luisterd kan ook al prettig zijn.

 

Thanks, man. Pak ik zeer positief op. Vanuit een ander draadje kreeg ik al "Mental Coach" toegezonden. Dit past mij wél ok denk ik.

 

En dan maar weer terug naar Esther denk ik ?

Link naar reactie
  • 0

Down (en reageerders),

 

Ik waardeer jullie meelevendheid ten zeerste, echt TOP!

We zijn nu al zover overtuigd van een aantal valkuilen, dat advocaat, fiscus en accountant hiermee aan de slag moeten. Dus die komen begin volgende week aan tafel.

Wat Maarten terecht schetst, is dat we ons wel erg gesterkt zouden voelen door een ervaren klankbord. Dat heb ik nu met Marco ook afgesproken (Marco, je bent een kei!) Zo'n opmerking van Ruben bijvoorbeeld over die kredietverzekeraars, is goud waard. We zouden het zelf nooit verzonnen, of niet snel uitgevonden, hebben (volgens mij moet ik Ruben nog een reus geven... ;D) en dat soort onbekende informatie blijkt nu gewoon cruciaal, zodat wel heel snelle maar wel afgewogen beslissingen kunnen nemen. We hebben geen tijd meer om alles zelf uit te zoeken en uit te vinden. Als we een faillissement willen voorkomen, moeten er nu meteeen de juiste dingen gebeuren.

 

We lopen gewoon tegen heel veel praktische (juridische, fiscale) dingetjes aan, die je uiteraard bij advocaat en fiscalist kunt neerleggen. Maar

a) zijn die niet altijd bereikbaar, waardoor je regelmatig mentaal onnodig druk loopt te maken, met "als, dan... demonen", en b) de teller van die mensen loopt meteen, en dat kunnen we eigenlijk net NIET gebruiken in deze situatie.

Die drempel is gewoon te hoog.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi

 

Ik kan je helaas (nog) niet met raad en tips bijstaan.

Maar weet dat ik met je meeleef.

WIj zitten ook in heel zwaar weer. En het is idd niet altijd even

gemakkelijk.

Ook ik vind hier op HL veel steun en ook wij krijgen veel hulp/tips.

 

Meid laat je er niet onder krijgen.........hoe zwaar het geestelijk soms ook kan zijn.

 

gr didi

Zorg dat je altijd een lichtpuntje blijft zien,

 

En van iedere teleurstelling kun je leren

Link naar reactie
  • 0

Hi Estrelle,

 

Als je hem morgen te pakken krijgt, zou je ook kunnen uitspreken dat je er de kriebels van krijgt als je hem niet te pakken krijgt. Misschien kan hij je geruststellen, of kunnen jullie afspraken maken over de communicatie, bijv. 'elke dag van 16.45 tot 17.00 even de laatste stand van zaken doornemen'. Misschien lopen dingen niet zo'n vaart als jij vreest, of wel en dan is het maar beter eerder dan later dat je advocaat die sense of urgency van je overneemt dan wel een tandje bijzet...

Link naar reactie
  • 0

ff snel bijkletsen...

 

De balletjes rollen:

- accountant werkt hard aan voorlopige cijfers

- advocaat hebben we gevraagd zich te stellen voor een rechtbankprocedure die een crediteur voor 1 juli a.s op de rol heeft gezet, met de doelstelling tijd te kopen

- fiscalist komt snel assisteren met het "goede plan" bij de fiscus

 

Blijven de kredietverzekeraars over... blijft nasty!

(Maar inderdaad Daphne, volgens de advocaat staan die niet meteen op de stoep en zijn die nu minder urgent dan fiscus en rechter)

 

Het goede nieuws is dat we druk in gesprek zijn met eventuele samenwerkings-, fusie cq overnamepartners, en daar zitten hele interessante gesprekken tussen!

 

Mentaal weten we ondertussen niet meer waar onze voor- of achterkant zit en waar we uiteindelijk op uit zullen komen. Je wordt zo geleefd... 's ochtends lijkt de wereld blauw, 's avonds is ie opeens oranje. Er gebeurt te veel binnen zo'n kort tijdsbestek om het allemaal goed te beseffen en het overzicht te bewaren. En elke dag brengt weer iets nieuws, spannends, goeds of teleurstellend.

 

Maar goed, de hulptroepen zijn gemobiliseerd, dus het enige wat wij nu zouden moeten doen is ons hoofd koel houden, toch?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ook met de hulptroepen hebben we afgesproken dat we - waar mogelijk - zoveel mogelijk zelf willen doen om zo de kosten te minimaliseren (en 't is gelijk de beste leerschool, lijkt me!).

 

Maar goed, nou adviseert de advocaat dat ik de kantonrechter hier een brief kan sturen met verzoek om uitstel voor een zitting over een dikke anderhalve week. Wil ik heel graag doen, maar ik zit al een uur te googelen op zoek naar iets van een voorbeeldtekst of zo.

 

Iemand? Voordat ik de advocaat weer mail?

Link naar reactie
  • 0

Als dat het advies van je advocaat is, zou ik hem eens om een voorbeeldbrief vragen. Aan de andere kant - Ik heb wel totaal geen ervaring met dit soort zaken - vind ik dit advies wel een beetje typisch overkomen. Een professionele presentatie naar derden (in dit geval de rechtbank) is al de halve indruk, lijkt mij daarom toch echt iets voor je advocaat zelf. Hoop dat dit geen 'penny wise - pound foolish-'advies is!

Link naar reactie
  • 1

Gewoon een briefje dat je uitstel wilt (voor hoe lang?) en de reden. Maak het niet moeilijk. Spreektaal is prima, hoeft geen ambtelijk stuk te zijn. Vermeld wel dossiernummers, correspondentienummers, je naam en adres etc. En handtekening plus datum/plaats.

 

Ik neem aan dat de reden is dat je druk bezig bent een crediteuren akkoord te sluiten en dat dat naar verwachting x tijd kost. Zoiets?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Ja tuurlijk kan ik het de advocaat vragen, die barst waarschijnlijk van de voorbeeldbriefjes en schrijft daar dan weer voor, ik weet niet precies hoe dat werkt, wel dat ik niet te vlug door het betaalde voorschot wil zijn!

 

't is ook een stukje persoonlijke onzekerheid/onervarenheid.

Het antwoord van Fred heeft mij al aan het typen gezet, ik had zo'n vermoeden dat het zo simpel moest zijn, maar ik weet dingen gewoon liever zeker ;D

 

Link naar reactie
  • 0

wel dat ik niet te vlug door het betaalde voorschot wil zijn!

 

 

Waarschijnlijk ben je er al doorheen!!

Pas op met elke keer die advocaat te bellen/mailen. Echt elke minuut wordt genoteerd, die rekeningen lopen heel hard omhoog >:(

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.