• 0

Versneld BTW terugvorderen?

Ik ben op dit moment druk bezig met het opzetten van mijn bedrijf en heb binnenkort mijn grote opening, echter ik heb nu al behoorlijke investeringen gedaan in o.a. mijn inventaris. Uiteraard hebben de leveranciers mij BTW in rekening gebracht, echter omdat het om grote bedragen gaat zijn de BTW bedragen ook hoog. Dit geld zou ik op korte termijn goed kunnen gebruiken om extra te investeren; is het ook mogelijk om versneld BTW terug te vorderen?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Moet je nu per kwartaal aangifte doen?

 

Zat net te denken over twee weekjes mag je aangifte doen over het tweede kwartaal. Denk niet dat het nog sneller kan.

 

Meen dat er trouwens wel een mogelijkheid is om in dit soort situaties een 'extra' aangifte te doen. Mocht je dus nog geen aangiftes hoeven doen / je nummer nog niet hebben dan even bellen met de BD.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Dagobert,

 

Ik neem aan dat je al een BTW-nummer hebt. Is dat niet zo, dan heb je geen poot om op te staan. Dan had je je maar eerder als ondernemer moeten melden.

Als je wel geregistreerd bent zou ik vragen om maand-aangiften, zeker als je nog meer investeringen verwacht.

Maar die maand-aangiften kunnen, als je daar nu om vraagt, pas ingaan op 1 oktober 2009.

 

Wat het antwoord van Willem Joosten betreft: de snelste methode is idd de aangifte over het 2e kwartaal gebruiken voor je verzoek.

De 'extra-aangifte' is helaas verleden tijd. Je kunt 't proberen, maar officieel mag de fiscus daar niet meer aan meewerken.

 

groet,

 

John

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.