• 0

Reeleezee versus Snelstart

Goedendag,

 

Ik ben me ervan bewust dat ik "weer" een topic aanmaak over een boekhoudprogramma.

De oude topics heb ik wel vluchtig gelezen en zag dat er momenteel vaak een

slotje op verschijnt.

 

Echter heb ik toch nog een vraagje. Voorheen gebruikte ik het boekhoudprogramma

van Osirius. Ook al ben ik niet lui om dingen uit te zoeken of extra moeite te doen

om iets werkend te krijgen...maar met Osirius is er echt elke keer wat, zodat je niet

verder kunt met je administratie. Hoog tijd om over te schakelen.

 

Nu zit ik te twijfelen tussen SnelStart en Reeleezee. Heb me al wat ingelezen over deze

2 programma's. Ik wil gewoon m'n gehele boekhouding zelf doen, zodat een boekhouder alleen de dingetjes hoeft te doen die ik echt niet zelf kan.

 

Per maand heb ik ongeveer max. 60 mutaties met m'n eenmanszaak. Allemaal vrij simpel dus en geen gekke dingen.

 

Nu ben ik aan het twijfelen of ik met SnelStart ga werken of Reeleezee.

 

- SnelStart is op zondag "dicht" om principiele redenen. Hun website is ook niet bereikbaar op zondag. Dat vind ik een nadeeltje, maar dat hoeft in de praktijk weinig uit te maken.

 

- Op de website van SnelStart zie ik nergens kosten staan voor updates of dat de bedragen per jaar zijn of eenmalig. Weet iemand daar meer van? Nu zou ik niet precies weten wat ik kwijt zou zijn bij het gebruik van snelstart. Ik wil gewoon m'n complete boekhouding ermee kunnen doen incl. facturatie etc.

 

En dan Reeleezee.

 

- Ik zit zelf bij de ABN en Reeleezee kan eraan gekoppeld worden en ABN promoot Reeleezee ook, dus dat zegt naar mijn mening wel wat over de kwaliteit.

 

- De veiligheid is een onderwerp dat soms besproken wordt, maar zoiets is denk ik net zo veilig als online bankieren en dat doen we ook allemaal. Dus ik neem aan dat dat wel meevalt.

 

- Ik ben zelf niet heel erg thuis in boekhouden qua kennis, dus als alles lekker simpel is, is het ideaal.

 

- Ik werk zelf vaak op verschillende plekken, dus dat het online is, is voor mij een groot voordeel. Nu moet ik vaak een back-up maken en die op een andere computer weer installeren.

 

Als geld helemaal geen rol zou spelen, gaat mijn voorkeur uit naar Reeleezee, maar aan de andere kant valt max. 50 Euro per maand voor Reeleezee ook wel mee. Met SnelStart betaal je denk ik per jaar ook voor updates of extra modulen en bij Reeleezee heb je gewoon alles kant en klaar. Zeker omdat ik op meerdere werkplekken werk.

 

Ik zit dus te denken dat voor mij Reeleezee toch handiger is dan SnelStart, maar ik hoor graag jullie mening hierover.

 

BVD!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb SnelStart om dezelfde redenen als jij: relatief weinig mutaties, simpel in gebruik.

 

Snelstart is modulair opgebouwd; voor meer functionaliteit betaal je meer. Ik heb zelf Boek 2 (vanwege telebankieren) en Nota 1 en dat werkt prima samen. Kosten weet ik even niet, maar staat op de website. Er is een eenmalige aanschaf, en je betaalt jaarlijks 1x onderhoudskosten (vanaf 2e jaar), in mijn geval ong 60 EUR ex BTW (weet niet zeker, orde van grootte). Als je wil overstappen naar meer functionaliteit betaal je het verschil bij en door de nieuwe licentie te activeren krijg je de extra functionaliteit. Geen nieuwe installatie of zo.

 

Dat de website zondag dicht is boeit me niet, ik heb zelden die site nodig. Er is wel een prima kennisdatabase en ik heb geen klachten over support.

 

Enig nadeel voor mij is dat het 'Windows only' is en aangezien ik over ben gestapt op Linux is dat lastig, ik kan nog niet helemaal los van Windows.

 

Je kunt trouwens de demo software downloaden en zelf er mee spelen. Is helemaal functioneel. In mijn geval is het dus goed en goedkoop (5 EUR / maand versus 50 EUR / maand!). SnelStart is trouwens al vele jaren op de markt dus kwalitatief ook goed.

 

Er is meen ik een online versie van SnelStart maar die ken ik niet.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Beste Maarten,

 

Releeze is bij mij onbekend, maar ik kan je wel het een en ander over Snelstart vertellen.

 

Snelstart werkt met verschillende "Boeken".

Boek 1 (€ 249,-) is de meest eenvoudige versie, maar hier is zeer goed mee te werken.

Om het programma te koppelen aan de bank is Boek2 (€ 329) noodzakelijk..

 

Wil je faktureren vanuit Snelstart is Snelstartnota 1 (€ 149,-) nodig.

 

Je kan bij Snelstart een demo downloaden om te kijken hoe alles werkt.,

In de gedownloade versie kan je bij licentiebeheer alle modules uitproberen.

 

Wat betreft de upgrades het volgende. Bij Snelstart heb je de keuze op je te abonneren op upgrades en telefonische ondersteuning. De kosten hiervan zijn jaarlijks 15% van de aanschafwaarde van de gekochte pakketten.

 

Mocht je een administratiekantoor zoeken, kies er dan wel één die ook werkt met Snelstart. Snelstart heeft een klant-kantoor functie. Dit houdt het volgende in.

Er is een mogelijkheid om voor controle een speciale back-up te maken tot een bepaalde periode.

Stel dat je de administratie t/m mei door je administrateur wil laten controleren. Dan geef je bij het maken van deze back-up de datum 31-05-09 in. Deze back-up verstuur je per mail naar je adviseur.

Vanaf dat moment kan je zelf nog wel blijven werken in je administratie, maar er kunnen alleen mutaties gedaan worden vanaf juni, de administratie t/m mei is dan voor jou geblokkeerd. Je kan wel raadplegen maar niet verwerken.

Voor het administratiekantoor werkt het andersom. Zij kunnen alleen mutaties verwerken t/m mei (afschrijvingen, salarisboekingen, correcties uitvoeren). Na de controle door het kantoor krijg je een bestand opgestuurd die je dan moet inlezen. Hierna zijn de doorgevoerde correctie en mutaties verwerk in jouw administratie.

 

Ed

Link naar reactie
  • 0

Na het lezen van jullie berichten, ga ik denk ik toch voor SnelStart...scheelt toch behoorlijk wat in prijs al met al. Ik neem aan dat je met SnelStart ook een back-up kan maken en die op een andere computer weer erop kan zetten om vervolgens de boekhouding te doen? Ik werk dus namelijk op 2 computers.

Link naar reactie
  • 0

Werk zelf al een aantal jaar met Reeleezee. En dat maakt zijn naam meer dan waar. Grote voordeel is dat het heel intuïtief is. Zelfs als boekhouder met 2 linker handen gaat het prima. Een bevriende accountant doet samen met mij de eindafrekening en dat kost ongeveer een uurtje. Bevalt dus uitermate goed. Het is echter inderdaad vrij duur tov Snelstart. Ik heb al eens wat andere pakketten geprobeerd maar daar liep ik al vast bij het maken van grootboekrekeningen. Bij Reeleezee zijn die al voor 99% klaar voor gebruik.

 

Zijn er mensen die van Reeleezee overgestapt zijn op snelstart of een andere goedkopere oplossing?

Link naar reactie
  • 0

Werd afgelopen week blij verrast voor Informer. Ik heb in 2006 het basis pakket aangeschaft, <100 euro en alleen boekhouding, geen facturen of iets dergelijks. Geen servicecontract afgenomen. Eénmaal het betaalde hulpnummer gebeld (met servicecontract kun je een normaal nummer bellen) Mijn versie werkt niet met Vista dus heb een nieuwe versie nodig. Blijkt dat de basisversie niet meer bestaat, de kleinste versie heeft nu ook facturatie mogelijkheden. Log ik in op m'n account, is m'n licentie opgewaardeerd naar deze wat uitgebreidere versie en kan ik voor 67 euro upgraden naar de laatste versie (2 versienummers hoger dan mijn huidige versie) Prima service! Pakket zelf werkt ook lekker vlot. Paar hele kleine dingen die niet helemaal 'windows standaard' zijn als het typen van ctrl+enter om bijvoorbeeld een debiteur te zoeken.

 

Werken op twee plekken is geen probleem. De volledige boekhouding staat in 1 bestand dat je waarschijnlijk zelfs op je memorystick kunt zetten en direct daar van af kunt gebruiken.

 

Ter vergelijk: bij davilex accepteerden ze een goed gedocumenteerde bug pas als ik een volledig nieuw pakket inclusief servicecontract zou afnemen ???

Link naar reactie
  • 0

Ik werk met Reeleezee, al een aantal jaren. Persoonlijk vind ik het erg overzichtelijk en in combinatie met een biznerrekening hoef ik mijn bankregels zelf ook niet meer te importeren. Je drukt op 'boeken' en zoekt de jusite post erbij en klaar is kees. Ook handig is dat het bij openstaande bedragen zelf een aantal suggesties geeft en dat er ook het aantal % achter staat dat ze matchen.

 

Alles is te exporteren als pdf files, facturen worden netjes opgemaakt en het hele pakket is vrij flexibel.

 

BTW overzicht is netjes waardoor aangifte doen een kwestie van minuten is.

 

Snelstart heb ik geen ervaringen mee, dus kan er ook niks over zeggen. ik weet wel dat je met Reeleezee geen verkeerde keuze gaat maken.

 

Succes met je keuze!

http://www.b2bcontact.nl is een online ondernemersnetwerk. U kunt met dit ondernemersnetwerk gratis online netwerken en zo andere ondernemers ontmoeten. Lid worden is gratis en kost maar een minuutje van uw tijd en kan op http://www.b2bcontact.nl/lid-worden

 

http://www.b2bprojects.nl - B2B website

Link naar reactie
  • 0

Even een oud topic omhoog halen omdat ik vind dat mijn ervaringen met Reeleezee toch ergens genoemd moeten worden. Sinds enkele weken werk ik met dit programma. Hierbij zijn me 2 dingen opgevallen:

- De klantenservice is zeer goed (in tegenstelling tot vele andere bedrijven zoals NS en T-Mobile)

- De nieuwe versie (NextGen) daarentegen zou m.i. niet aangeboden mogen worden aan klanten gezien dat sommige dingen niet werken. Daarnaast zijn een aantal mogelijkheden posten geheel fout in te voeren, waardoor bijvoorbeeld prive-uitgaven als eigen vermogen gezien wordt.

 

Mocht je dus met Reeleezee gaan werken en weinig verstand hebben va boekhouding dan raad ik je aan de oude versie te gebruiken op dit moment. De oude versie is overigens alleen te gebruiken met Internet Explorer en niet met Firefox. Reeleezee is druk bezig de nieuwe versie te verbeteren maar op dit moment is het te gevaarlijk je boekhouding aan deze incompetente versie over te laten. Desondanks raad ik Reeleezee wel aan aangezien het makkelijk werkt en een goede klantenservice heeft.

Link naar reactie
  • 0

 

- De nieuwe versie (NextGen) daarentegen zou m.i. niet aangeboden mogen worden aan klanten gezien dat sommige dingen niet werken. Daarnaast zijn een aantal mogelijkheden posten geheel fout in te voeren, waardoor bijvoorbeeld prive-uitgaven als eigen vermogen gezien wordt.

 

Mocht je dus met Reeleezee gaan werken en weinig verstand hebben va boekhouding dan raad ik je aan de oude versie te gebruiken op dit moment. De oude versie is overigens alleen te gebruiken met Internet Explorer en niet met Firefox. Reeleezee is druk bezig de nieuwe versie te verbeteren maar op dit moment is het te gevaarlijk je boekhouding aan deze incompetente versie over te laten. Desondanks raad ik Reeleezee wel aan aangezien het makkelijk werkt en een goede klantenservice heeft.

 

Saillant detail is dat de problemen in nextgen gewoon bekend waren bij de release van die versie ::)

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

 

Saillant detail is dat de problemen in nextgen gewoon bekend waren bij de release van die versie ::)

 

Tsja als je verdienmodel tegen je gaat werken moet je wat. Ik had een proefaccount bij Reeleezee en kreeg onlangs de als bijlage bijgesloten nieuwsbrief.

 

Stukje uit de nieuwsbrief.

Reeleezee heeft voor haar verschillende producten altijd

beperkingen gesteld aan het gebruik hiervan. Deze werden tot nu toe

op basis van fair use steekproefsgewijs gecontroleerd en in

rekening gebracht mocht dit afwijken van uw abonnement. Met de

introductie van Reeleezee NextGen hebben we dit proces

geautomatiseerd en wordt u er per 1 februari 2011 op gewezen

indien u de limieten van uw abonnement gaat overschrijden

 

Kennelijk is het noodzakelijk om dit te automatiseren om mensen zo in het juiste abonnement te krijgen. Lijkt erop dat de Sales het gewonnen heeft van Productontwikkeling..

 

Overigens heb ik uiteindelijk niet gekozen voor Reeleezee mede vanwege die transactie abonnementen en het feit dat Next Gen bij mij ook niet echt stabiel leek te draaien.

(Daarnaast ben ik teveel Exact addict en ben dus gewoon maar weer voor Exact online basis abbo gegaan..)

Reeleeze_nieuwsbrief.pdf

Link naar reactie
  • 0

Ik vind Reeleezee eerlijk gezegd lekkerder werken dan Exactonline, ook al ben ik groot fan van Exact voor DOS. Daar kon je echt hele administraties mee inknallen wat bij geen enkele boekhoudpakket je sneller lukt ;D

 

Maar Exact Online vind ik minder goed werken en alles zit ook op heel onlogische plekken. Reeleezee is heel overzichtelijk, maar maakt soms rare boekingen als je iets niet helemaal goed doet. Achter de schermen gaat ie het dan zelf corrigeren, wat misschien handig is als je er echt geen verstand van hebt, maar voor boekhouders niet altijd een hulp. Eerlijk gezegd werk ik ook niet meer Nextgen, kon sommige niet meer vinden haha, binnenkort maar eens in verdiepen als het wat stabieler werkt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.