• 0

Freeware Software, gratis maar niet voor niks

Om ondernemers te helpen heb ik een overzicht gemaakt van open-source en freeware paketten die in een zakelijke omgeving gebruikt kunnen worden. Het gebruik van een pakket is vaak gratis. Het vraagt vaak tijd om het pakket onder de knie te krijgen.

 

Wanneer mijn naam achter een pakket staat, heb ik zelf ervaring met deze software of ken ik een bedrijf die er mee werkt.

Het overzicht is te vinden op: http://www.mindmeister.com/22797966

 

Ik heb nu 3 vragen:

[*] Heb je ervaring met open source/freeware? Geef dan door welk pakket, zodat ik je naam kan toevoegen aan het overzicht?

[*] Heb je nog toevoegingen op het overzicht?

 

Met vriendelijke groet,

 

Detlef La Grand

Innovatieadviseur Syntes

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het lijkt mij ondoenlijk om alle open source software in één overzicht te krijgen, laat staan om dat bij te houden. Ook de selectie voor de zakelijke omgeving lijkt mij een eindeloze discussie op kunnen leveren. De vraag kwam bij mij al op welke open source software je NIET in een zakelijke omgeving zou kunnen gebruiken. Volgens mij kan je alle software zakelijk gebruiken, het hangt er maar net van af wat je business is...

 

Anyway, ik gebruik ook veel open source software voor planning en forecasting, misschien dat je wat aan dat lijstje hebt.

Link naar reactie
  • 0

Er zit toch een wereld van verschil tussen gratis en open source.

 

Bij open source kun je zelf aan de slag met code en kun je de code tot in lengte der dagen blijven gebruiken. Maar als morgen Google klaar is met z'n agenda/calendar of afspreken.nl failliet gaat, dan kun je weer van voor af aan beginnen met je data inkoppen.

 

Gr

Mark

 

Link naar reactie
  • 0

 

Bij open source kun je zelf aan de slag met code en kun je de code tot in lengte der dagen blijven gebruiken. Maar als morgen Google klaar is met z'n agenda/calendar of afspreken.nl failliet gaat, dan kun je weer van voor af aan beginnen met je data inkoppen.

 

 

 

Sterker nog, Google en afspreken.nl hebben helemaal niks met opensource te maken.

In beide gevallen kan men niet over de broncode beschikken. Dat het gratis wordt aangeboden

staat los van opensource.

 

Heel vaak wordt opensource verward met gratis en hierdoor ontstaan er behoorlijk wat misverstanden.

Link naar reactie
  • 0

Ik snap je gebruik van de term open source niet. In je overzicht staan een heel aantal pakketten die helemaal geen open source zijn:

 

- google docs / sketchup / agenda

- zylom

- apple app store (wellicht dat ze daar ook open source aanbieden)

- afspraken.nl

 

Daarnaast stel je dat open source = gratis. Wat niet per definitie waar is.

 

Kun je je overzicht niet beter gewoon 'gratis software noemen'?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.