• 0

Oude huurcontract vroegtijd opzeggen, aansprakelijkheid VOF naar BV

Beste experts,

Hierbij een kleine vraagje ... ???

 

Verhuurder A. Vastgoed sluit een huurcontract met de mijn VOF op 1/10/2005 t/m 30/2009/2008. Daarna stilzwijgend verlengd tot 30/09/2011.

A. Vastgoed wordt per 1/4/2008 door aandelen overdracht verkocht aan B. Vastgoed. Deze wordt eigenlijk mijn nieuwe verhuurder.

 

Mijn VOF is omgezet door inbreng in een BV in 2007.

Mijn BV heeft de huurbetaling vanaf 1/4/2008 voldaan aan B. Vastgoed, maar beide partijen hebben contract nooit aangepast. De BV wil binnen enkele maanden af van het huurcontract maar B. Vastgoed weigert contract (getekend door VOF) te ontbinden. :-\

 

Nu is de vraag: aangezien beide rechtspersonen (ondertekenaars) van het contract zijn veranderd, Is het huurcontract überhaupt nog bindend/geldig tussen B. Vastgoed en mijn BV tot 2011 ?

Bestaat er jurisprudentie hierover ?

 

Met vriendelijke groet,

Andrew

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Het lijkt erop dat er sprake is van een stilzwijgende contractsovername aan beide kanten, hoewel dit verder aan de hand van de inhoud van alle relevante stukken en correspondentie beoordeeld zal moeten worden.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.