• 0

Inschrijving KVK, wat komt erbij?

Beste allemaal,

Al sinds enige tijd maak ik hobbymatig websites en houdt ik mij bezig met internet services. Nu wil ik hiermee voor me zelf beginnen naast mijn gewone baan en dit uit gaan bouwen tot een fulltime onderneming.

 

Komende week wil ik me gaan inschrijven bij de KVK. Nu heb ik een aantal vragen ;

 

1. klopt het dat de KVK bij je inschrijving je direct inschrijft bij de belastingdienst?

2. ik drijf mijn onderneming in eerste instantie naast mijn baan, wat moet ik doen voor de belastingdienst?

3. is het verstandig om direct een zakelijke rekening te openen?

4. is het noodzakelijk om direct een accountent /boekhouder in te schakelen of kan ik dit voorlopig zelf doen?

5. moet ik elke 3 maanden aangifte gaan doen of bij parttime ondernemen eens per jaar?

 

Ik waardeer het heel erg als mensen me advies willen geven, en misschien kan ik andere wel helpen met mijn diensten :)

'Een goede vindbaarheid is het halve werk, DJvO Internet Services'

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 1

1. klopt het dat de KVK bij je inschrijving je direct inschrijft bij de belastingdienst?

Ja, dit heet een gemeenschappelijke inschrijving. Het is handig als je van te voren vast een prognose van je omzet en winst maakt opdat je deze gegevens tijdens de inschrijving paraat hebt. Op basis van de opgegeven data bepalen ze of je BTW moet gaan afdragen en zo ja, op welke termijn.

2. ik drijf mijn onderneming in eerste instantie naast mijn baan, wat moet ik doen voor de belastingdienst?

Niets, hoewel je waarschijnlijk van meerdere voordeeltjes geen gebruik kunt maken omdat je niet voldoet aan het urencriterium van 1225 uur.

3. is het verstandig om direct een zakelijke rekening te openen?

Ja, zo houd je de zaken goed gescheiden. Daarnaast is bij veel banken zakelijk betalingsverkeer op een particuliere rekening niet toegestaan.

4. is het noodzakelijk om direct een accountent /boekhouder in te schakelen of kan ik dit voorlopig zelf doen?

Met een eenvoudige boekhouding kun je zelf een heel eind komen als je enige basiskennis hebt en daarnaast nog wat kennis opdoet uit boeken en internet. Het is wel verstandig om te kijken of er een boekhouder is die jou over kleine zaken kan adviseren en/of die de boel periodiek even nakijkt. Een accountant is voor een klein bedrijf niet nodig.

5. moet ik elke 3 maanden aangifte gaan doen of bij parttime ondernemen eens per jaar?

Dat bepaalt men aan de hand van je verwachtte omzet. Bij een klein bedrijf doe je in principe jaarlijks de BTW-aangifte.

Link naar reactie
  • 0

 

Ik waardeer het heel erg als mensen me advies willen geven, en misschien kan ik andere wel helpen met mijn diensten :)

 

Hoi Daniël

 

Welkom op HL en succes als starter. Kijk rustig rond over HL en hopelijk kun je inderdaad bovenstaande quote nakomen. Michiel heeft al je vragen al beantwoord. Als HL moderator wil ik je wel wijzen op de zoekfunctie. Een beetje initiatief is wel op zijn plaats namelijk. De antwoorden staan namelijk al op HL. Zo voorkomen we dat straks alle informatie hier dubbel, trippel en vaker staat.

 

Veel plezier hier

 

Joost

HL admin

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.