• 0

vraagje over merkbescherming

Hallo Higherlevelers,

 

via boip.int heb ik een naam als merk ingediend.

Het merk is de naam van een (weinig gebruikte vrucht).

Er bestaat al een BV die de naam van de vrucht draagt en bestaan er wat internetadressen (en een film en boek is er ooit naar vernoemd). Echter deze zijn allemaal actief in geheel andere takken van sport dan waar ik me op richt (food).

Echter er was tot mijn inzending dus nog geen naam van deze vrucht als beschermd.

 

Ik ga het merk gebruiken voor een soort verswinkel waar ik legio van levensmiddelen wil aanbieden.

Nu is me in eerste instantie door de mensen van BOIP verzekerd dat dit prima gaat.

Na indienen van het merk heb ik de mensen opnieuw gebeld, waarna ik een collega van de eerstgesprokene aan de lijn kreeg die aangaf dat dit eigenlijk echt niet kan. de naam draagt de term 'vrucht' en vruchten zitten ook verwerkt in veel levensmiddelen. De focus ligt voor mij niet op levensmiddelen waar vruchten in zitten, wel overige AGF. Daarnaast ga ik in geen enkel opzicht gebruik maken van deze vruchtenb bij de samenstelling van mijn assortiment.

 

ik ben dus niet zuiver ingelicht van tevoren. Hoe zien jullie mijn situatie?

 

alvast bedankt voor een reactie.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb een zelfde situatie meegemaakt. In ons geval bijvoorbeeld “China-Eurotrade” daar kan je geen rechten aan ontlenen. Als je er iets voor of achter zet zoals Business Support dan heb je wel exclusiviteit op de naam. Waarschijnlijk heeft dit ook te maken met de door jou gekozen naam.

 

De KvK kan je er goed bij helpen, bovenstaande info heb ik namelijk van hen ontvangen.

 

Veel succes!

 

Geen leverancier maar uw partner in business / www.china-eurotrade.com

Link naar reactie
  • 0

 

ik ben dus niet zuiver ingelicht van tevoren. Hoe zien jullie mijn situatie?

 

alvast bedankt voor een reactie.

 

Je kunt alnog teruggaan naar het BBIE en naar de eerste persoon vragen en daar het antwoord van de 2e persoon bespreken.

Ook kan je naast het inwinnen van info bij KvK, advies aanvragen bij en erkende merkengemachtigde.

 

www.octrooicentrum.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.