• 0

Arbeidsongeschiktheid en premiekorting

Ik zit ergens mee waar ik niet uitkom. Ik heb een vraag over de premiekorting van ruim € 2.000 per jaar bij het in dienst nemen van een arbeidsongeschikte werknemer, die maximaal 3 jaar toe te passen is.

 

Is die toepasbaar in de volgende situatie.

 

Er zijn 4 aandeelhouders. Nummers 1,2,3 zijn aandeelhouder (nummer 4 dus niet) in een beheersmaatschappij, die 100% aandeelhouder is van een werkmaatschappij.

 

Nummers 2,3,4 (nummer 1 dus niet) zijn tevens aandeelhouder in een groothandel.

 

Vervolgens verkopen de nummers 2,3,4 de groothandel aan de beheersmaatschappij, zodat de werkmaatschappij een zus krijgt. Aandeelhouder nummer 4, arbeidsongeschikt, treedt in dienst bij de werkmaatschappij.

 

De werkmaatschappij en de groothandel zijn dus gelieerde vennootschappen (zussen). Is de premiekorting toepasbaar?

 

De premiekorting is niet eerder toegepast en aandeelhouder 4 was/is oorspronkelijk in dienst bij de goorthandel.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Afhankelijk van de exacte situatie van "nr. 4" (die niet helemaal duidelijk naar voren komt) zal er eventueel slechts 1 jaar recht zijn op een premiekorting. Maar aangezien je dit tegenwoordig zelf regelt via de loonheffing bij de Belastingdienst is het eenvoudig om het ook daarna proberen toe te passen. Zoals veel regelingen is ook deze niet echt duidelijk beschreven, de beschreven casus is daardoor niet eenvoudig te toetsen aan de regels.

 

Succes,

 

Ard

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.