• 0

creditchecker.nl

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat ik uit de website haal, is de informatie gebasseerd op

gedeponeerde stukken bij de KvK en deze cijfers worden gebruikt voor het opmaken

van een kredietwaardigheidsrapport.

 

Je hebt dus eigenlijk alleen inzage in de cijfers.

Volgensmij is er nog steeds geen centraal punt waar bedrijven meldingen

kunnen maken over de betalingsproblemen met een ander bedrijf of een

positieve melding kunnen maken.

Of waar je kunt zien of iemand openstaande rekeningen heeft, binnen welke termijn het betreffende bedrijf betaald etc. etc.

 

Ik heb mijn bedenkingen erbij.

 

Ben benieuwd wat andere hiervan vinden

Link naar reactie
  • 0

Citaat van de website:

Wat houdt betalingsgedrag in?

 

Het betalingsgedrag wordt door midden van een metertje in het rapport weergegeven. Er zijn vier mogelijkheden:

- Donkergroen: de onderneming betaalt ruim binnen de gestelde betalingstermijn.

- Lichtgroen: de onderneming overschrijdt de gestelde betalingstermijn tot 30 dagen.

- Geel: de onderneming overschrijdt de gestelde betalingstermijn tot 60 dagen.

- Rood: de onderneming overschrijdt de gestelde betalingstermijn met meer dan 60 dagen.

 

Mede op basis van deze gegevens kunt besluiten onder welke voorwaarden u zaken met het bedrijf wilt doen.

 

Ben benieuwd op basis van welke informatie ze een conclusie trekken...

 

Link naar reactie
  • 0

Ha Poffertje,

 

Ik betaal op tijd en het risico op faillisement is gering maar niet geheel uitgesloten. Komt er waarschijnlijk op neer dat ze het niet weten aangezien er geen financiele gegevens bij de KvK liggen.

Misschien toch handig als je twijfelt over een afnemer/opdrachtgever. Kost je normaal E 19,95 per navraag.

 

Gr.

Roos

Link naar reactie
  • 0

Grappige site, Ik heb net mijn eigen gegevens opgevraagd, er klopt alleen niets van...

 

Gelukkig geen kwalijke dingen, maar toch:

 

KVK gegevens zijn verouderd (o.a. telefoonnummer)

Het kreditlimiet slaat helemaal nergens op. (ik mag factoor 10 rood staan en factoor 40 lenen bij de bank)

Betalingstermijn (ik overschrijd tot 30 dagen. Wat overschijd ik dan?)

 

 

Maarja, hete nige dat ik wil aangeven dat deze gegevens dus alles behalve heilig zijn en absoluut alleen gebruikt moet worden als advies en niet als feit.

Link naar reactie
  • 0

Het kreditlimiet slaat helemaal nergens op. (ik mag factoor 10 rood staan en factoor 40 lenen bij de bank)

Betalingstermijn (ik overschrijd tot 30 dagen. Wat overschijd ik dan?)

 

De kredietlimiet is het bedrag wat zij adviseren om maximaal aan uitstaande facturen te hebben, dit is wat anders als de kredietlimiet die je bij de bank hebt. De betalingstermijn die je tot 30 dagen hebt overschreden is waarschijnlijk een factuur die je aan een partner van D&B te laat hebt betaald. De informatie die dergelijke bedrijven kunnen leveren is zeker waardevol, maar niet voor iedereen. Het zegt ook veel meer over grotere bedrijven, dan over de kleine ondernemingen. Als je bijvoorbeeld een miljoenencontract met een grote supermarkt wil afsluiten, is het wel handig om even een rapportje op te vragen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb nog nooit een incasso of herinnering van een leverancier gekregen. Al onze betalingen worden binnen 14 dagen gedaan. (geen uitzonderingen) Dus dit is wel degelijk onzin.

 

Als je een miljoenen contract aflsuit ga je wel wat verder dan een rapportje opvragen op een website, waarvan niet eens de kvk gegevens up to date zijn.

 

Verder vraag ik me af waar ze die 2.500 op baseren. Hoe lang je bedrijf bestaat tegenover betalingsgedrag? Lekker betrouwbaar.

Link naar reactie
  • 0

Interessant! Ik zag dat Graydon, concurrent van D&B, ook een soortgelijk initiatief heeft gestart, namelijk PYNG.nl. Doen eigenlijk hetzelfde, informatierapporten verkopen zonder contract. Alleen levert PYNG gratis ontbrekende informatie na, ze doen dan een extra onderzoek naar dat bedrijf. Bij mij staat de informatie van Graydon tohc wel wat hoger aangeschreven dan de informatie van D&B. Betaal je dan ook wel voor.. Iemand anders ervaringen met PYNG?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.