• 0

graag jullie hulp bij mijn vragen over invoerrechten en btw!

Beste forum genoten,

 

Inmiddels ben ik een eind op weg ( denk ik ) om mijn plannen voor het beginnen van een onderneming ( eenmanszaak ) daadwerkelijk uit te gaan voeren.

 

Er rest mij nog wel een aantal vragen waar ik naar lang zoeken nog niet geheel aan uit ben gekomen.

 

Ik ben van plan om laboratoriumapparatuur uit china naar nederland te importeren. Je zou hierbij moeten denken aan koelkasten, vriezers, incubatoren, mixers, schudders, roerders, stoven, flowkasten en nog vele andere kleine apparaten met betrekking voor de laboratorium branche. De leveranciers waar ik eventueel een samenwerking aan wil gaan zijn allen iso en de apparaten hebben allen een CE certificering.

 

De transporteur heeft inmiddels een offerte opgesteld en een prijs afgegeven gebaseerd op de thans geldende tarieven en herleidingskoersen ex.te betalen Invoer-rechten en BTW. Kan iemand mij vertellen met welk percentage invoerrechten ik moet rekenen? ik heb prijzen variabel van € 100 tot € 6000 ( misschien niet van belang ) is het ook zo dat ik de invoerrechten betaal over de inkoopprijs die ik betaal aan mijn leverancier incl verz en transportkosten?

 

Graag wil ik tevens de BTW gelijk afdragen naar mijn mening is dit ook verplicht, maar met welke factor moet ik rekenen ( 19% ) ?

 

Het is de bedoeling dat ik per apparaat invoer dus LCL op basis van FOB prijzen.

 

ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!

 

ik hoor graag van je!

 

groetjes

 

Patrick

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

www.douane.nl en www.higherlevel.nl -> gebruik de zoekfunctie.

 

Alles wat je hier vraagt is al tig keer behandeld op het forum en staat bijna letterlijk op de site van de belastingdienst/douane.

 

Stukje kennis importeren is ook niet onbelangrijk tijdens zo'n traject natuurlijk ;) Succes!

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Pello,

 

is idd al vaker behandeld en op de douanesite te vinden.

 

Meestal is het zo dat je de producten ex-BTW geleverd krijgt ( buiten eu ) , je betaalt invoerrechten (meestal 13.9 % ) over het factuurbedrag+transport- en verzekeringskosten. Over dat gehele bedrag tezamen betaal je vervolgens 19% BTW.

 

Vrgr

 

The Bangkok Connection

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou eens goed kijken of LCL wel de meest juiste manier van vervoeren van dit soort producten is. De goederen gaan over twee loodsen extra in het traject. Deze punten zijn de plekken waar dingen mis kunnen gaan. Gezien dit volgens mijn inschatting redelijk dure en gevoelige producten zijn vraag ik me af of dit een past bijelkaar. Neem dit mee in je beslissing.

 

Tevens is het zo dat als je een grote partij (LCL) hebt een volle container (FCL) in een aantal gevallen goedkoper kan zijn.

 

Inkoopwaarde + verzekeringskosten + vrachtkosten (tot aan de haven)

 

Succes

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

je betaalt invoerrechten (meestal 13.9 % )

 

Dit klopt niet! Invoerrechten worden verschillend per product geheven. Aan bijna elk product is een tarric-code of invoer code gekoppeld.

 

Op onderstaande link kan je naar het gewenste nummer zoeken en de bijbehorende invoerpercentage.

 

hier dus

 

succes!

 

MODedit: link gefixed

Geen leverancier maar uw partner in business / www.china-eurotrade.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.