• 0

Oldtimer als auto van de zaak en huurauto bij vakantie

Hallo,

Wil een oldtimer gaan inzetten als auto van de zaak. Je hebt slecht bijtelling privegebruik van 25% dagwaarde.

Enig nadeel is de vakantie. Dan maak ik toch wel de nodige kilometers.

Ik had begrepen dat je de autokosten kan aftrekken. Valt een huurauto (voor de vakantieweken) hier ook onder?

Het is natuurlijk wel voor de vakantie, maar je betaalt toch al 25% bijtelling op je zakelijke auto ;-)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 1

hoi J.S.

 

Dat valt reuze mee. Ik heb een Alfa Giulia gehad en deze was verzekerd bij Stad Rotterdam (destijds). Geen max. jaarkilometrage en verzekerd op taxatiewaarde van 7K voor 18 euro per maand....

 

Gebruikte ik gewoon dagelijks en reed ongeveer 10K KM per jaar. Geen probleem. Gewoon even zoeken naar de juiste verzekeraar.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Hallo Joost,

 

Giulia's zijn cool .........

 

Nog even terugkomend op dit topic:

 

Stel ik rijd prive meer dan 500km per jaar. Tel mijn reguliere zakenauto dus bij. Voor de vakanties besluit ik dat het voordeliger voor de zaak is om te vliegen en ter plaatse een auto te huren dan er heen te rijden. Mijn eigen zakenauto staat dus op het vliegveld.

 

Dan moet ik voor de vakantieperiode dus de bijtelling in beginsel berekenen over de gehuurde auto? Wanneer deze goedkoper is dan mijn eigen zal dit in de praktijk niet tot problemen leiden wanneer dit achterwege blijft en gwoon op jaarbasis over de reguliere auto wordt berekend.

 

De vliegkosten zakelijk opvoeren zal wel te ver gaan ;)

 

PS: De meeste hobby auto's hebben een max km per jaar van 5.000 of 12.000. Kom je redelijk ver mee.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.