• 0

14 Jaar en Inschrijven KvK

Beste Forumlezers,

 

Ik heb sinds enige tijd een kleine webshop die redelijk begint te lopen. Nu lijkt het me verstandig om mij in te schrijven bij de Kamer van Koophandel. Ik weet wat erbij komt kijken etc etc. Maar nu las ik laatst dat de minimale leeftijd om je in te schrijven 18 jaar is. Wat kan ik nu het beste doen? Mijn bedrijf tijdelijke op de naam van mijn ouders inschrijven? Of is dat niet mogelijk? Of heb je alleen toestemming van je ouders nodig?

 

alvast vriendelijk bedankt,

 

Laurens

Succes is een keuze!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Inschrijving in het handelsregister

Bij de inschrijving van een bedrijf in het handelsregister moet de minderjarige ondernemer een bewijs meenemen dat de handlichting is verleend. Als er geen handlichting is verkregeg of de ondernemer nog geen 16 jaar is, is het raadzaam dat de ouders meetekenen. Zo wordt vastgelegd dat ook zij instemmen met de start van het bedrijf. Toekomstige zakenpartners die zekerheid willen dat hun overeenkomst niet zal worden vernietigd door de ouders, zullen de ouders ook vragen om mee te tekenen. Bijvoorbeeld bij contracten, offertes of bestellingen.

 

Je kan dus wel jezelf inschrijven. Je ouders zouden alleen mee moeten tekenen. Gewoon doen !

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Inschrijving in het handelsregister

Bij de inschrijving van een bedrijf in het handelsregister moet de minderjarige ondernemer een bewijs meenemen dat de handlichting is verleend. Als er geen handlichting is verkregeg of de ondernemer nog geen 16 jaar is, is het raadzaam dat de ouders meetekenen. Zo wordt vastgelegd dat ook zij instemmen met de start van het bedrijf. Toekomstige zakenpartners die zekerheid willen dat hun overeenkomst niet zal worden vernietigd door de ouders, zullen de ouders ook vragen om mee te tekenen. Bijvoorbeeld bij contracten, offertes of bestellingen.

 

Je kan dus wel jezelf inschrijven. Je ouders zouden alleen mee moeten tekenen. Gewoon doen !

 

Oké, Ontzettend Bedankt! Ga het zeker doen!

 

Hier kan dan denk ik wel een slotje op ;)

Succes is een keuze!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.