Babbelbox: Wat voor auto zou jij kiezen als je € 5.000,- te besteden hebt?

Aanbevolen berichten

Iedere startende ondernemer die komt een keer voor de keuze: Is het dan nu eindelijk tijd om een andere auto aan te schaffen? Na een lange periode van fiets, openbaar vervoer en 'wielen bietsen', ontkom je er niet aan om nu zelf voor je eigen vervoer te zorgen. We zijn allemaal één of meerdere keren door dat tergende beslissingsproces gegaan. Wordt het een blitse bak, of een verstandige keuze. Kán ik in deze auto wel gezien worden, of moet ik 'm om de hoek van mijn afspraak parkeren? Is 'ie niet te 'Sjonnie', te 'dik' of te 'posh'?

 

Redeneer jij dat een hobby geld mag kosten, of ga je voor de laagste kilometer prijs? Wordt het de jong gebruikte VW Polo 1.2 of toch maar die dikke vette Amerikaan uit ergens halverwege de jaren tachtig met een slurpende V8 Hemi in het vooronder? Ga je voor de cabrio, of voor een bestelbusje? Of kom jij met een keuze waar niemand ooit aan heeft gedacht?

 

Wat is voor jou belangrijk? Uitstraling, kilometerkostprijs, betrouwbaarheid, merk? So, my dear fellow petrolheads, let me and the Hamster know what car YOU prefer....

 

Struin Marktplaats eens af, take a peek at Autoscout, alles is goed. Er zijn maar twee beperkingen:

 

1) Je moet wel uitgebreid toelichten waarom jouw keuze jouw keuze is; en

2) De maximale vraagprijs van de auto is € 5.000,-.

 

Natuurlijk plaats je er een foto'tje bij en een screenshot van de advertentie. Linkjes zijn niet handig, want Higherlevel overleeft met gemak de gemiddelde autoadvertentie.

 

 

 

 

De babbelbox vraagt zich dus af: Waar wil jij wel in gezien worden?

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Ben net eigenaar van een Chevrolet Trans Sport uit '98, 7 riante zitplaatsen en van alle gemakken voorzien.

Je kan het zo gek niet bedenken of het zit erin.

Aanschaf was na héél goed zoeken en heel veel afdingen maar 2.000,00

 

Mijn motivatie; achterbank eruit en dan op grijs kenteken zetten met 4 zitplaatsen ( captainschairs), te zware motor dus die gaat niet stuk, nieuw type automaat die in tegenstelling tot het oude type wel een flinke aanhanger kan trekken, grote deuren zodat ik me niet in allerlei bochten moet wringen dat lange lijf in de auto te krijgen, geen Sjonnie look en nog zoveel meer.

 

Zolang er nog geen volvo XC90 voor 5.000,00 te koop is is dit mijn beste optie.

SSA53087klein.thumb.jpg.9e8dab6dad06fe47e4f42dad611c79eb.jpg

Link naar reactie

"Nobody can call themselves a true petrolhead unless you've owned an Alfa"

 

Pfff... Een Alfa is zo fout als zijn berijder, denk ik dan. Teveel benzine gesnoven? ;D

 

Nee het liefste een Citroen SM maar die zijn lastig te vinden onder de 20k

 

Maar deze CX voor een rug of 4 is een aardig alternatief. Klassieker, stijlvol, eigenwijs als alleen Citroen kan zijn. En die vering is en blijft ongeevenaard.

 

CX.thumb.jpg.1f058430370fdbd09d0c86abde25f00e.jpg

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Nee het liefste een Citroen SM maar die zijn lastig te vinden onder de 20k

 

Maar deze CX voor een rug of 4 is een aardig alternatief. Klassieker, stijlvol, eigenwijs als alleen Citroen kan zijn. En die vering is en blijft ongeevenaard.

 

 

 

Goh Fred had ik jouw toch altijd anders ingeschat.

Bij jouw moest ik altijd denken aan een bakfiets of een heel klein zuinig autootje.( niet beledigend bedoeld)

 

Een oude DS, SM of CX id helemaal te gek, mijn schoonvader reed DS en veel sleutel plezier aan gehad.

Link naar reactie

Aangezien wij met regelmatig op afspraak met een groot deel van onze collectie op verschillende locaties in de benelux staan is het erg prettig om een auto te hebben waar alles achterin geschoven kan worden. We hebben nu een A6 Avant (S-line ;D) maar als het budget tot de 5k beperkt zou worden denk ik dat het een Volvo V40 zou worden. Voldoende ruimte achterin, oerdegelijke uitstraling en bovendien lekker veilig.

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
maar als het budget tot de 5k beperkt zou worden denk ik dat het een Volvo V40 zou worden. Voldoende ruimte achterin, oerdegelijke uitstraling en bovendien lekker veilig.

 

hehe... eindelijk iemand die het snapt ;D

De trotse eigenaar van een Volvo V40 Executive Line (met climate control dus, en notenhout) , bouwjaar 1999, 265.000 km op de teller, afschrijvingsvrij, onderhoudsarm, veilig, representatief en deze verrassend mileuvriendelijke diesel rijdt 1 op 16. 3 jaar geleden aangeschaft voor exact € 5.000,-

 

Grappig toeval overigens: mijn eerstvolgende auto wordt hoe dan ook een A6 S-line. Alleen mijn vrouw nog overtuigen ;D

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

vooraanzicht.jpg

Stukkie minder nog dan 5k maar nu hij totaal een nieuwe bodem e.d. heeft gekregen kom je wel op zo'n bedrag. Lekker met het dak open, zonnetje op je bol naar een klant. Is goed voor de werksfeer ;)

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

Ik kan een auto alleen als technisch hu;lpmiddel zien. Dus als het comfort goed is en de techniek staat wat gebruiksgemakken toe, dan heb ik geen voorkeur. Behalve een rode Jag., die zou ik wel willen, maar ja.... wordt steeds onbetaalbaarder en mischien ook wel aso t.o.v. onze natuurlwachters..... ;)

Link naar reactie

Grappig toeval overigens: mijn eerstvolgende auto wordt hoe dan ook een A6 S-line. Alleen mijn vrouw nog overtuigen ;D

 

Gewoon een dagje ermee laten rijden, dan is ze waarschijnlijk meteen verkocht. Je loopt echter wel het risico dat ie haar dusdanig bevalt dat je voor jezelf een andere kan gaan zoeken omdat ze 'm zelf inpikt ;)

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie

 

Goh Fred had ik jouw toch altijd anders ingeschat.

Bij jouw moest ik altijd denken aan een bakfiets of een heel klein zuinig autootje.( niet beledigend bedoeld)

 

Een oude DS, SM of CX id helemaal te gek, mijn schoonvader reed DS en veel sleutel plezier aan gehad.

 

Waarom denk je nou dat ik geen foto plaats? Krijg ik al die gekke Alfisten achter me aan ;D.

 

Aanvullende motivatie voor mijn keuze:

 

Een klassieke Citroen is als een 'high maintenance woman': wispelturig, aandacht vragend, kuren en duur. Maar het leven is een stuk saaier en leger zonder...

 

@Joost, zo'n ouwe Alfa heeft dan wel weer wat.

 

Zo, en nu bakfietsend weer verder ;D

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Toepasselijk topic want ik overweeg sterk om mijn huidige cabrio te verkopen om meer geld in de winkel te kunnen steken.

En als we het toch niet trekken met 1 auto dan wil ik niet teveel geld uitgeven aan een andere dus 5k is dan een mooi bedrag.

 

Ik ga denk ik dan toch weer voor de cabrio. Met angst en beven voor het onderhoud, kies ik voor deze......(enne oh ja, waterdicht istie vaak ook niet.......)

 

De Alfa Romeo Spider!

Spider.thumb.jpg.1853018c3068f0f8ff66d7be470f8b00.jpg

Link naar reactie

Voor 5K moet een V70 van een jaar of 10 ook nog wel lukken... alleen beangstigende kilometerstanden vaak, dus kan qua onderhoud wel eens in de papieren lopen. Maar wat mij betreft liever een slagship op leeftijd dan een of ander modern koekblikje ;)

 

Toen ik eens met mijn Volvo 740 Estate uit '88 startproblemen had, vroeg de WegenWacht-man hoeveel 'ze' gelopen had. Op mijn antwoord dat 'ze' er inmiddels 450.000 kilometer op had zitten volgde het gortdroge commentaar: "Nee, dat kan het dus ook niet zijn". Voor 5K zou ik absoluut een Volvo 940 / 960 overwegen. Met een beetje zoeken kom je ze zelfs nog tegen met minder dan 150.000 kilometer op de klok. Een ton of 7 moeten ze makkelijk aankunnen. Volvo kent met de 240 / 740 / 940 series het grootste aantal 'kilometermiljionairs'. Die dingen zijn echt onverwoestbaar.

 

Maar een Jaguar XJ uit '96 staat toch ook wel regelmatig in het middelpunt van mijn autodromen...

xj.thumb.png.977bdea193510e91f033ecb69fc23e3b.png

Link naar reactie

Voor 5000,- ... Ok...

 

Porsche 944, liefst een S, een turbo of S2 is boven het budget. Wel in een donkere kleur, donkerrood of donkerblauw. De 944 is het best bewaarde geheim van Porsche. Een perfecte GT en als je bij Porsche niet alleen 911 op je netvlies hebt, een zeer fraaie mobiel. Rijdt enorm goed en vanwege de omklappende achterterbank en te openen achterruit, de meest praktische Porsche op de Cayenne na.

 

Renault Scenic RX4: De 4x4 uitvoering van de Scenic. Mooi van lelijkheid met een zee aan ruimte. Niemand kent ze.

 

Maserati Biturbo 228 coupe: Italiaanse schoonheid en snelheid in een. Goedkoop in aanschaf, maar probeer 't maar eens een maand buiten de garage te houden. Alleen te rijden als je een zeer gemotiveerde automonteur tot je 'beste' vriendenkring kunt rekenen...

 

Lancia Beta of Gamma coupe: zelfde verhaal als de Maserati, alleen zijn de reparaties de helft goedkoper. De frequentie is echter hetzelfde...

 

Audi 100 coupe: Wanneer zie je ze nog?

 

Zomaar een greep van wat er op Marktplaats te koop staat... Geselecteerd op prijs (max 5000) en op oldtimer. Met persoonlijke criteria: Europees, apart (niet mainstream) en sportief.

En dan heb ik de Amerikanen bewust buiten beschouwing gelaten...

 

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Voor 5000,- ... Ok...

 

De 944 is het best bewaarde geheim van Porsche. Een perfecte GT en als je bij Porsche niet alleen 911 op je netvlies hebt, een zeer fraaie mobiel.

...

Alleen te rijden als je een zeer gemotiveerde automonteur tot je 'beste' vriendenkring kunt rekenen...

 

Persoonlijk vind ik de 928 de beste porsche die er is, zeer goede prijs/thrill verhouding dankzij die geweldige v8 in het vooronder. Ook voor 5k nog wel via marktplaats te krijgen, zorg dan wel dat je meerdere 'zeer gemotiveerde automonteurs tot je beste vriendenkring kunt rekenen' (heb er zelf 2 928's dus ik spreek uit ervaring ;D)

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie

ik ruil voor dat bedrag mijn huidige volvo v40 in en koop er waarschijnlijk dezelfde weer voor terug.. heerlijke burgerlijke familieauto die me meer plezier heeft gegeven dan welke auto ook. is overigens ook de duurste van mijn leven geweest 7000...maar hij is t zeker waard geweest!

 

O en willen jullie deze vraag over 15 jaar nog eens stellen? wellicht kan ik voor dat bedrag dan van Norbert of T.C.J.W.E. een Audi S line kopen? ;D

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 275 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.