• 0

uurtarieven van dance teachers?

hallo allemaal,

 

heeft en iemand in deze groep een goed beeld over wat dance teachers factureren? Ik ben geïnteresseerd in Brazilian/latin prijzen.

 

Ik begrijp wel dat er - in eigen beheer - en kosten/baten calculatie kan gemaakt worden en dat is geen probleem. Maar wat zijn de prijzen als je als freelance voor een andere school werkt?

 

De markt zit vol met dansers zonder opleiding die voor een appel en een ei willen lesgeven, sommigen zelfs omdat ze zo mogelijk meer 'aanzien' krijgen en 'chickies' ... zielig maar realiteit. Dansscholen spelen hier graag op in door eigen studenten te 'promoveren' tot teacher or assistent, maar dan zonder de nodige achtergrond, opleiding, etc... monkey see monkey do.

 

Dus voor elke positie staan 10 hunkerende goedkope krachten te dringen ... hoe wordt dit in andere branches opgevangen?

Omdat ik los wil gaan van het ongestructureerde beun werk en freelance wil gaan, hoeveel % premies etc zou ik moeten rekenen? Ik zoek geen exacte oplossing maar een richting, elke feedback is welkom en de winnaar mag komen lessen :-)

 

thanks,

E

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Erwin,

 

Ik heb geen idee van wat een gangbaar tarief is voor een dansleraar/instructeur/teacher, maar volgens mij moet je wel een goed beeld krijgen als je eens wat verschillende dansscholen in de buurt belt. Toevallig sprak ik laatst met een dansschooleigenaar en die is - weliswaar afhankelijk van het type dans en het niveau van de groep - echt wel op zoek naar een hoger lesniveau. Tegelijkertijd zag hij dat instructeurs die in zijn ogen kwalitatief minder goed dansten (en ook goedkoper waren), maar wel een goede klik met de groep maakten, populairder zijn bij zijn klanten. Lijkt mij een schoolvoorbeeld van marktwerking....

 

Wat bedoel je met 'premies'? Ga je volledig zelfstandig/freelance? Of heb je nog een andere baan ernaast?

Link naar reactie
  • 0

Gangbare tarieven binnen ballroom/latindansen zit vaak tussen de 40 euro tot 75. Echter mensen die 75 euro per uur vragen zijn mensen zoals Marcus van Tellingen (2x winnaar dancing with the stars). Ik weet dat onze dansleraar vraagt voor een privéles 55 euro en op mijn vorige dansschool 45 euro...

 

Edit: is het geen goed idee om gewoon een aantal dansscholen op te bellen dat je van plan bent een privéles te nemen en te vragen hoeveel zij ervoor vragen?

 

En latinlessen zijn altijd welkom (a)

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor de snelle reacties ... en dat op een zondag :-)

 

Ik heb al overwogen om scholen te bellen maar de meeste scholen hebben teachers ingehuurd ... dus de prijs die een school rekent is teacher+kost+winst terwijl ik momenteel enkel het teacher deel wil weten. Als ik in eigen beheer les geef dan speelt dit verhaal niet want dan neem ik alle kosten (en risico) op me.

 

Met premies bedoel ik de pensioen, verzekeringen en andere kosten gepaard aan een zelfstandig statuut die niet rechtstreeks te maken hebben met de activiteiten (dus geen auto, computer... maar de premies die tot zekere hoogte door een werkgever worden betaald mocht ik in loondienst zijn).

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Erwin,

 

De prijzen die ik heb genoemd van dansschool Dokman (waar ik nu dans) is van 1 leraar al ik hem een privéles wil hebben, kost het me 55 euro. Bij De Haan (vorige dansschool) is ook maar 1 leraar die les geeft, 1 privéles kost daar 45 euro (per uur allen). Marcus van Tellingen is wel ingehuurd, maar werkzaam als één van de docenten bij een dansschool in Hoogeveen. Zijn tarief zit aldaar 75 euro per uur als particulier.

 

Wellicht is het daarom een idee om dansscholen te bellen die géén teachers hebben ingehuurd om mee te vergelijken. Je hebt zelf geen zaalhuur/kosten van huur, dus dat maakt je in mijn ogen al wat "goedkoper"... Maar wellicht heb ik dat mis..

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.