• 0

elektronische factuur/ digitale facturen

Ben ik verplicht om een digitale factuur te accepteren. Sinds 1 februari 2009 accepteert de belastingdienst dit soort facturen, maar ik wil het liefst een originele factuur op drukwerk van de crediteur. Hiermee voorkom ik dat er een dubbele factuur geboekt kan worden.

Weet iemand wat hier over is bepaald?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Ben ik verplicht om een digitale factuur te accepteren. Sinds 1 februari 2009 accepteert de belastingdienst dit soort facturen, maar ik wil het liefst een originele factuur op drukwerk van de crediteur. Hiermee voorkom ik dat er een dubbele factuur geboekt kan worden.

Weet iemand wat hier over is bepaald?

 

Ik ben zelf een groot voorstander van elektronische facturen. Goedkoper, makkelijker en kost een stuk minder bomen.

 

Ik begrijp je reden niet helemaal. Ik neem aan dat je crediteur een factuur stuurt waar het briefpapier verder ook op staat? Als je een factuur uit print zou je hetzelfde moeten hebben als wat je crediteur je anders toe zou sturen, op misschien het saaie printerpapier na.

 

Je andere reden over het dubbel boeken begrijp ik ook niet. Met papieren facturen heb je toch precies hetzelfde probleem als deze meerdere keren verzonden wordt?

 

Heb je de crediteur al gevraagd om een papieren factuur? Een aantal bedrijven maakt er geen probleem van om deze op verzoek toe te sturen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.