• 0

Tijdens vakantie beslag op auto gelegd en verkocht

Hallo, tijdens onze vakantie had mijn vriend zijn bestelbus aan een vriend uitgeleend. Wegens belastingschuld is de auto in beslag genomen en verkocht. In de bus zaten dure gereedschappen, ipod, camera etc, ter waarde van ongeveer 30.000 euro. De auto is verkocht voor 400 euro inclusief inhoud, het was een Fiat Ducato van 2004.

Mag dit zomaar? Er zou toch eigenlijk een bepaalde tijdsduur moeten zitten tussen, in beslagname politie, procesverbaal belastingdeurwaarder en verkoop?

Weet iemand op dit forum hier iets van de regels die gelden?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik vermoed dat het hier op een akkoordje is gegooid met de deurwaarder en met de koper (eigenaar van opslag) want ik krijg de indruk dat die man nu de nieuwe eigenaar van de auto is.

 

Als de belastingdienst de auto per opbod gaat verkopen moeten ze dit vermelden in de media (volgens mij).

 

Iedereen kan dan komen om te bieden.

 

De gemaakte kosten worden dan weer verhaald op de persoon die de schuld heeft bij de belasting dienst.

 

Dus ik vermoed dat hier handje klap is geweest...

 

kun hier iets aan doen? ik zou het niet weten..

 

helemaal zuiver is het niet

 

 

 

zo, nu eerst even een glaasje melk

Link naar reactie
  • 0

Dus je vriend heeft een dikke belastingschuld (waar ongetwijfeld al genoeg over is gecorrespondeerd anders gaan ze niet over tot beslaglegging), maar gaat ondertussen wel lekker op vakantie om z'n centen uit te geven???

 

Als dat inderdaad zo is, heb ik geen medelijden.

We lopen met z'n allen altijd te klagen dat we belasting moeten betalen en dat alle kosten steeds hoger worden, maar als er lieden zijn die op vakantie gaan i.p.v. belasting te betalen, dan worden de belastingen voor de brave borsten onder ons inderdaad steeds hoger.

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0
Dus je vriend heeft een dikke belastingschuld

 

had een belastingschuld, waarvan de betalingstermijn kennelijk al te ver is opgerekt, met het beschreven verhaal als gevolg. Laten we het even zakelijk bekijken, want de details kennen we toch verder niet. Ik vraag me tenslotte af of dit een ondernemersvraag is.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

Wanneer je én een auto (met een waarde van toch nog 400 euro) én een inboedel (met een waarde van 30.000 euro) bezit en je bent zo laks in het betalen van1600 euro aan belastingen. Dan is dit een klassiek voorbeeld van "eigen schuld - dikke bult".

 

Is er misschien op dit forum aanwezig die uit kan leggen hoeveel brieven je krijgt alvorens er tot beslaglegging over wordt gegaan?

 

Daarnaast heb ik grote vraagtekens bij de geloofwaardigheid van dit verhaal. De belastingdienst komt thuis beslaglegging doen. Wanneer je niet thuis bent of open doet, zal de belastingdienst gebruik maken van een bedrijf uit de regio dat bevoegd is sloten te openen, zodat tot actie over kan worden gegaan.

Link naar reactie
  • 0

Laten we het even zakelijk bekijken, want de details kennen we toch verder niet.

 

Prima om het zakelijk te bekijken, maar dan ook graag ethisch verantwoord.

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0
Daarnaast heb ik grote vraagtekens bij de geloofwaardigheid van dit verhaal. De belastingdienst komt thuis beslaglegging doen. Wanneer je niet thuis bent of open doet, zal de belastingdienst gebruik maken van een bedrijf uit de regio dat bevoegd is sloten te openen, zodat tot actie over kan worden gegaan.

 

Vorig jaar heeft de fiscus met een 'mobiel-team' volgens mij aardig wat achterstallige betalingen ingevorderd op eenzelfde wijze.http://www.ad.nl/autowereld/article2064205.ece

 

 

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0
Prima om het zakelijk te bekijken, maar dan ook graag ethisch verantwoord.

 

Eens, schuld is naar eigen zeggen voldaan!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

er is beslag gelecht op de auto door de belasting waar een bezwaarschrift tegen ingedient is maar nu heeft een andere deurwaarder ook beslag gelecht op de auto

kan dit zo maar die wil hem volgende week verkopen

en wil niet in de problemen komen met de belasting

 

:-[ Mammy 47

Link naar reactie
  • 0

Hallo Mammy,

 

ten eerste is het misschien makkelijk, soms komma's en punten te gebruiken. Maakt je bericht stukken leesbaarder... ;)

 

Ik heb het vermoeden dat het een eenmanszaak betreft, en waarschijnlijk niet op Huwelijkse Voorwaarden getrouwd ? Of een vof. In beiden gevallen zijn jullie dan samen verantwoordelijk voor de schuld, ook al had je man de zaak.

 

Ik zou inzake die 2e beslaglegging contact opnemen met de inspecteur van de belastingdienst, en vertellen dat er nog iemand beslag wil leggen, en die naam doorgeven. Ik vermoed niet dat er 2x een beslag op 1 auto gelegd kan worden....

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

er is beslag gelecht op de auto door de belasting waar een bezwaarschrift tegen ingedient is maar nu heeft een andere deurwaarder ook beslag gelecht op de auto

kan dit zo maar die wil hem volgende week verkopen

en wil niet in de problemen komen met de belasting

 

:-[ Mammy 47

Nee, dat kan niet: de tweede beslaglegger moet de actie van de eerste beslaglegger afwachten. Hebt u de beslaglegger wel geinformeerd over de eerdere beslaglegger?

Link naar reactie
  • -1

Erg late reactie op dit topic dus waarschijnlijk als mosterd na de maaltijd maarrrr....

 

Wat mij opvalt is dat er zelfs reacties in dit topic verschijnen waaruit enige symphatie voor de werkwijze die de belastingdeurwaarder heeft gebruikt blijkt waarbij opmerkingen aan het adres van het mogelijke slachtoffer in de geest van eigen schuld dikke bult niet worden gemeden.

 

Als het verhaal min of meer zo is als het slachtoffer het voorstelt dan heeft de belastingdeurwaarder, zoals dat in het recht heet "maar aangedaan". Dat is een kwalificatie die de rechter aan zulk handelen in een geval als dit kan geven. De deurwaarder heeft zich namelijk op geen enkele manier rekenschap gegeven van rechtsbeginselen zoals het proportionaliteitsbeginsel en het zorgvuldigheidsbeginsel. Daarnaast lijkt de deurwaarder, als het verhaal van het slachtoffer klopt, zijn bevoegdheden te hebben gebruikt met een ander doel dan waarvoor deze bevoegdheden heeft (detournement de pouvoir) en heeft hij zich mogelijk zelfs strafrechtelijk op glad ijs begeven als hij inderdaad de "buit" aan een bevriende relatie heeft toegespeeld.

 

Nogmaals dit alles op voorwaarde dat het verhaal van het slachtoffer klopt, het kan natuurlijk best dat het slachtofer ook maar wat aan klets en dingen buiten verband plaats en dat de deurwaarder zich in dit geval heel goed kan verantwoorden maar om er zomaar vanuit te gaan dat de deurwaarder wel gelijk zal hebben op basis van het verhaal is erg onjuist, als het verhaal klopt is het uitermate schreinend en eigenlijk zouden verhalen als dit per definitie tot de bodem moeten worden uitgezocht en, indien waar, zelfs tot kamervragen moeten leiden.

Link naar reactie
  • 0

Leuk dat je de algemene beginselen van behoorlijk bestuur erbij haalt, maar het is wel erg laat en je gaat ook nog eens uit van de waarheid van TS (en noemt wat beginselen die IMHO geen plek hebben in deze casus). Hoor en wederhoor is eerder aan de orde. TS heeft nooit meer gereageerd en dus lijkt me dit topic wel ten einde te zijn.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

wow Qudo, jij ziet er ineens wel erg leuk uit :P

 

topic blijft open voor de toekomst

 

trusten

 

Dank je, alvast voorjaarsschoonmaak :P

 

Maar waarom zou je dit open houden "voor de toekomst " ?

 

Het topic is erg specifiek, kans is erg klein dat er ooit nog eens iemand komt met dezelfde casus, en zo wel, heeft hij/zij aan bovenstaande meer dan voldoende informatie.

 

Door open te laten krijg je alleen maar vervuiling, lijkt me, net als één van de laatste berichten.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Topics worden alleen gesloten bij situaties waarbij dat nodig is, zoals een spamtopic etc. De overige topics zijn altijd open. Voor discussie daarover kan je even zoeken want daar is voldoende gesprek over geweest op HL.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 170 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.