• 0

Product importeren wat in NL al op de markt is: hoe zonder veel risico te doen?

beste mensen,

 

ik lees al een tijdje (een jaar) al mee op dit forum. na een aantal uurtjes de zoekmachine gebruikt te hebben, heb ik toch maar besloten om mijn eigen topic te plaatsen, om zo hopelijk meer duidelijkheid te verschaffen.

 

ik heb het een en ander gevonden op internet waarnaar ik denk in nederland een vraag voor is. echter dit product bestaat al zonder dat er duidelijk een merk op zit of iets dergelijks.

nu wil ik graag weten mag ik dit invoeren? en zo ja hoe werkt dat dan, ik wil namelijk wel eerst een proefzending (10 stuks als dat mogelijk is). hoe zit het dan met invoeren en dergelijke? waar moet ik precies aan denken, en moet ik me eerst inschrijven bij de KvK of moet ik de proefzending afwachten en dan het eindelijke besluit nemen of ik een grotere order plaats of dat ik er mee stop (product te slecht in mijn ogen oid).

 

hopelijk hebben jullie even de tijd voor mij, om met mij mee te kijken.

 

groeten Maikel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Inderdaad, gewoon de stoute schoenen aantrekken en een proefzending laten komen (tenzij dat natuurlijk 3 ribben uit je lijf kost maar ik vermoed dat dat niet het geval is). Ondertussen heb je mooi de tijd om jouw 'gevoel dat er vraag naar is' om te zetten in tastbaar bewijs (oftewel een stukje marktonderzoek e.d.). Als je dan ook nog alles wat je bedacht en gevonden/onderzocht hebt bundelt tot een ondernemingsplan dan kun je binnen de kortste keren helemaal los gaan ;D

 

Succes.

 

 

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

Over risico gesproken: houdt er ook rekening mee dat je bij import van buiten de EU als importeur aansprakelijk bent voor (schade als gevolg van) ondeugdelijke producten. Of en in hoeverre je die eventuele schade weer kan verhalen op de oorspronkelijke fabrikant is jouw pakkie-aan.

 

Ik weet niet wat je gaat importeren en waar vandaan, maar met name als het elektronica of cosmetica o.i.d. betreft is een productenaansprakelijkheidsverzekering geen overbodige luxe. Vraag dat eens na bij je tussenpersoon of bank.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 168 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.