• 0

Pinautomaat - welke aanbieder?

Goede avond,

 

Wij hebben een pinautomaat van ccv waarvan begin volgend jaar het veiligheidscertificaat vervalt. Nu ben ik me aan het oriënteren voor een nieuwe automaat.

Er zijn vele aanbieders en ook zoveel mogelijkheden tot aanschaf (huren / leasen / geheel kopen enz).

 

Een vaste automaat voor +/- 40-50 transacties per week op het vaste netwerk. Geen mobiel of via internet (verbinding is niet altijd optimaal)

 

Met welke aanbieders werken jullie of hebben jullie goede ervaring?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

We hebben toevallig net een winkel geopend en ik heb daarbij flink onderzoek gedaan naar de te gebruiken pinterminal.

Huur valt al heel snel af omdat je drie jaar aan het contract vast zit en het apparaat dan al bijna twee keer hebt betaald. Koop je een apparaat die tot 2015 gecertificeerd is, gaat die duidelijk langer mee dan drie drie jaar.

 

Ik weet niet meer waar maar ik dit heb gevonden maar ik kwam op een website waar een overzicht staat met alle bekende terminals en tot wanneer ze gecertificeerd zijn.

 

Ik had gekozen voor ICP. Zelf een contract met de bank afgesloten en zelf PIN over ADSL geregeld. Afgelopen vrijdag hadden wij de opening. Bank en ADSL waren er donderdag klaar voor. Pinterminal zou vrijdag geïnstalleerd worden. Bellen ze vrijdagochtend op dat ze niet komen omdat de terminal die ik besteld heb, donderdag is ingezet bij een klant van ICP die een storing had en ze hebben zo even geen andere... >:( :'(

Mijn ervaring met dit bedrijf is dus zeer slecht. Ze hebben nu dus ook geen spare apparaten. Heb je een service contract, kunnen ze deze niet nakomen.

 

Nuttige info:

http://www.hbd.nl/pages/1225/Betalingsverkeer/Betaalautomaten/Emv-chip-en-sepa.html

http://www.pin.nl

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik had eerst een pinapparaat via Quality Equipment. De aanschaf lag zo rond de €1000 en de service was €200 per jaar. Dit was overigens een mobiel apparaat. Heb ik zo'n drie jaar gebruikt en was dik tevreden over de service. Want dat is ook nog een aspect: wat doe je als dat ding niet meewerkt?

Dit is hun website:

http://www.pinnen.nl/

 

Vorig jaar ben ik overgestapt op pinnen via ADSL. Dit is centraal geregeld via het samenwerkingsverband waar ik bij zit dus ik hoefde me geen zorgen te maken over installatie etc. Het apparaat is direct gekoppeld aan de kassa dus vraag me niet hoe het werkt. En werken doet het! Als een straaljager wordt er nu gepint. Klanten blij, ik blij.

De kosten waren €800 voor het apparaat en nog een paar honderd voor de installatie geloof ik. Het apparaat is van Alphyra

Hun website:

http://www.alphyra.nl/

 

Kijk ook nog eens op www.betaalterminal.nl voor verdere info.

 

Ik zou toch serieus denken over een goede internet-pin mogelijkheid. Een kabeltje is zo getrokken (heb ik zelf gedaan want die pief van de KPN wou zijn overalletje niet vies maken) en het gaat razendsnel. Ik weet het, het zijn flink wat kosten maar een goed pinapparaat is noodzaak.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een pinautomaat van Banksys, maar vanwege mijn Tele2 verbinding werkt het nog steeds niet.

 

Nu zoek ik een aanbieder waarbij ik goedkoop kan bellen, internetten en pinnen, liefst zonder KPN nodig te hebben.

 

Weten jullie iets?

 

het enige wat ik heb gevonden is www.allesin1.nl, maar erg betrouwbaar is het niet, omdat ik in het eerste gesprek met ze al twee website foutjes eruit heb gehaald (20 dagen levertijd ipv 10 en nummeroverdracht van Tele2 was niet mogelijk, ondanks dat bij de FAQ staat van wel).

www.vioolspelen.nl

http://twitter.com/ZlataBrouwer

www.zlatabrouwer.com

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een pinautomaat van Banksys, maar vanwege mijn Tele2 verbinding werkt het nog steeds niet.

 

Nu zoek ik een aanbieder waarbij ik goedkoop kan bellen, internetten en pinnen, liefst zonder KPN nodig te hebben.

 

Weten jullie iets?

 

het enige wat ik heb gevonden is www.allesin1.nl, maar erg betrouwbaar is het niet, omdat ik in het eerste gesprek met ze al twee website foutjes eruit heb gehaald (20 dagen levertijd ipv 10 en nummeroverdracht van Tele2 was niet mogelijk, ondanks dat bij de FAQ staat van wel).

 

Probeer eens de kabelaanbieder in je regio.

 

Effe over een pinautomaat; de banken bieden ook vaak een compleet pakket aan.

Link naar reactie
  • 0

Probeer eens de kabelaanbieder in je regio.

 

Effe over een pinautomaat; de banken bieden ook vaak een compleet pakket aan.

 

Dat is wel zo makkelijk maar ook een relatief dure oplossing. We hebben dinsdag de pinterminal leverancier gebeld dat hij die dag kon komen leveren of we gaan een ander merk aanschaffen. Dit hebben ze gedaan. We pinnen over ADSL. en we hebben daarvoor een ADSL lijn van Solcon gekozen. Zij kunnen een voor pin gecertificeerde ADSL lijn leveren net als KPN. Mijn bank (ING) en Slocon hebben prima meegewerkt om op tijd pin klaar te zijn. Alleen de pinterminal leverancier ben ik niet zo gelukkig mee, zie eerdere post. Het apparaat dat ze geleverd hebben werkt overigens wel goed tot nu toe.

Link naar reactie
  • 0

www.allesin1.nl

Die heb ik gekozen, mede omdat ze een overeenkomst hebben met de Rabobank (daar heb ik mijn zakelijke rekeningen). Aangezien het een nieuwe aansluiting betrof, heb ik geen ellende gehad met nummerbehoud etc. Ik heb de combinatie met ADSL genomen. Nadeel is dan wel dat je nog een KPN aansluiting nodig hebt, inclusief abonnement.

 

Helpdesk is zeer behulpzaam en ondanks dat ik maar een paar keer gebeld heb (1x na een landelijke ADSL storing) kennen ze m'n bedrijfsnaam. 'Oh, van de kleine autootjes!' Gek, maar zoiets vind ik grappig. Heb ook nog nooit in de 'wachtrij' gestaan voor de helpdesk.

 

 

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Het valt mij op dat veel mensen met diverse vragen omtrent Pin over IP rondlopen.

Vaak kan een Providers diverse diensten in één leveren. Met betrekking tot PoIP, vraag dan wel of de provider een gecertificeerde lijn aanbiedt. Deze moet namelijk zijn goedgekeurd door de bank en de leverancier van het Pin automaat.

 

KPN is echt niet altijd nodig!

 

Voorbeeld:

 

[*]Internetverbinding

[*]Bellen via internet VoIP

[*]Pinnen via internet PoIP

 

 

Volgens mij heb je dan alles in één!

 

ps. en heb je een fax nodig dan kan dit ook vaak via mail binnenkomen.

Link naar reactie
  • 0

Zoals boven vermeld staat moeten wij een nieuw apparaat.

Wij bellen met Tele2, blijkt nu dat de verbinding van de nieuwe pinapparaten over een door currence goedgekeurde telefoonlijn moeten lopen. En de KPN is enkel goedgekeurd door Currence.

 

Daar zakt je broek toch ook van af!

Link naar reactie
  • 0

Waarom hebben zoveel mensen problemen met KPN? Ik heb een zakelijke aansluiting (ja klopt, voor eenmanszaken sluiten ze gewoon particulier aan, maar dit was een mazzeltje), Altijd goede service en in al die tijd 2 keer een dsl storing gehad.

 

Pinnen doe ik overigens via Pinlinq (tegenwoordig SePay). Voor 3 tientjes in de maand en een aanschaf van 169 ben ik klaar. Oke, het eerste apparaat dat ik had was een regelrechte ramp. Constant vastlopen en de helpdesk bellen (à €0,35 p/m), maar na enig getouwtrek hebben ze het apparaat omgewisseld en heb ik sindsdien geen probleem meer gehad. Let wel, het contract loopt 3 jaar.

 

edit:

Zoals boven vermeld staat moeten wij een nieuw apparaat.

Wij bellen met Tele2, blijkt nu dat de verbinding van de nieuwe pinapparaten over een door currence goedgekeurde telefoonlijn moeten lopen. En de KPN is enkel goedgekeurd door Currence.

 

Daar zakt je broek toch ook van af!

Als je echt zo'n hekel aan KPN hebt, is het wellicht de moeite waard om een pin over de ADSL te overwegen. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

 

Overigens zit er een technische beperking aan Data over VoIp. Doordat analoge signaaldata omgezet wordt in packets, wil het wel eens voorkomen dat een toon verkeerd geïntepreteerd wordt. De meeste pinapparaten zijn 56k6, terwijl data over VoIp in het gunstigste geval 14k4 (standaard faxsnelheid) kan verwerken. Gevolg: Overflow. Gevolg: Datacorruptie. Gevolg: Niet werkend pinapparaat. Het is niet voor niets dat Currence / Equens dit niet accepteert.

 

Tenslotte heb ik thuis een jaar (en dat jaar leek heeeeeeeeel lang te duren) Tele2 gehad. De eerste 6 maanden heeft het modem in z'n geheel niet gewerkt, vervolgens donderde de tv uit als de telefoon ging en in de 8e maand heb ik voor het laatst kunnen bellen. Met alle respect, maar met zoiets ga ik mijn bedrijf niet op het spel zetten.

Als het niet past, dan maak ik het wel zo dat het past.

Link naar reactie
  • 0

Zoals boven vermeld staat moeten wij een nieuw apparaat.

Wij bellen met Tele2, blijkt nu dat de verbinding van de nieuwe pinapparaten over een door currence goedgekeurde telefoonlijn moeten lopen. En de KPN is enkel goedgekeurd door Currence.

 

Daar zakt je broek toch ook van af!

 

Er zijn meerdere aanbieders van telefoondiensten die goedgekeurd zijn.

Link naar reactie
  • 0

We hadden een pinapparaat over een digiaccess verbinding. Maar met name op koopavonden, zaterdags en in de december periode stonden er meerdere klanten te wachten tot ze konden pinnen. Rijen voor de kassa, anderen die wegliepen omdat het te lang leek te duren. Kortom slechte keuze.

 

Nu hebben we twee pinapparaten via ADSL en het geld vliegt op de bankrekening. Dat gaat zo razendsnel dat we eerst dachten dat het minder druk was geworden. Gelukkig gaven de statistieken aan dat die niet zo was.

 

Probleem met KPN is vooral de vaagheid. Zie maar eens voor elkaar te krijgen dat je alleen maar betaald voor wat je echt nodig hebt. Ik heb analoge lijnen, digiacces, adsl, isdn en toren hoge rekeningen. Grrr.

 

We hebben tien jaar geleden onze handelsnaam gewijzigd maar zij gebruiken nog steeds de oude. Laten verbeteren kost geld. Noem me een kruidenier maar dat geld gun ik ze niet.

www.tomeyenverstegen.nl ; www.thuiskantoor.nl ;

www.paardenboekhandel.nl

Link naar reactie
  • 0

Zoals boven vermeld staat moeten wij een nieuw apparaat.

Wij bellen met Tele2, blijkt nu dat de verbinding van de nieuwe pinapparaten over een door currence goedgekeurde telefoonlijn moeten lopen. En de KPN is enkel goedgekeurd door Currence.

 

Daar zakt je broek toch ook van af!

 

Zoals gezegd. Neem een internetverbinding (gecertificeerd) en het hele probleem is opgelost. Deze lijnen worden door meerdere partijen geleverd en niet alleen door KPN.

 

Let op! Iedereen moet binnenkort via internet pinnen.

Link naar reactie
  • -1

Binnenkort wordt het nieuwe pinnen geintroduceerd. Dit betekent dat pinnen voortaan niet meer via de gleuf aan de zijkant verloopt, maar via een EMv chip op de betaalpas die vanaf de voor/onderkant van de automaat gelezen wordt. Niet alle pinautomaten zijn hiervoor geschikt - het is slim om dit op tijd bij je pinautomaatleverancier te checken, of er in ieder geval rekening mee te houden bij de aanschaf van een nieuwe. Op ....

 

mod edit, spam verwijderd

Link naar reactie
  • 0

Ik lease een automaat bij cyber en mason. laatstelijk belden ze om het contract te vernieuwen, en er bleek veel onderhandelingsruimte te zijn. Ik betaal heel weinig, zowel voor apparaat als onderhoud/service. heb wel een KPN lijn. Af en toe belt tele2 of ze me een goedkoop aanbod mogen doen en als ik garantie vraag dat mijn pin het blijft doen wordt het stil aan de andere kant van de lijn.

groetjes, maarten

De Fluitstudio dwarsfluiten, reparaties aanpassingen en ergonomie

http://www.fluitstudio.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.