• 0

Biologisch & Fair Trade product, hoever?

Goedenavond,

 

Na een paar maanden rond te hebben gekeken ben ik in december maar eens lid geworden.

De afgelopen maanden had ik niks zinnigs te melden of te vragen, maar nu zit ik toch wel met een vraag.

 

Ik wil binnen enkele maanden een internetwinkel op gaan zetten met de verkoop van een verantwoord product.

Dit product is een geschenk, te vergelijken met het geven van een bos bloemen.

Nu wil ik de nadruk gaan leggen op het feit dat het een verantwoord product is , dus met EKO ( biologisch ) keurmerk en zo mogelijk Fair Trade.

 

Maar nu zit ik met het volgende probleem.

Tot hoever moet je gaan op het moment dat je een verantwoord product wil gaan aanbieden?

Moet de inkt biologisch zijn, moeten metalen onderdeeltjes gemeden worden, biologische lijm, noem het maar op.

Je kan zelfs je winkel "green" laten hosten.

 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb waar ik moet stoppen.

Het moet wel een geschenk blijven, geen , even botweg gezegd, "geitenwollensokken product ".

 

Ik ben benieuwd naar iemands visie hierop.

 

 

 

Tobias

 

 

PS. Zover ik heb gezocht kon ik niets vinden via de zoekfunctie over dit onderwerp.

Mocht dit wel zo zijn, mijn excuses hiervoor.

 

 

 

 

 

www.prestat.nl - Online chocolatier, luxe met de hand gemaakte bonbons uit Londen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat dit een eigen afweging is ik zie zat plastic en aluminum bij biologische voeding producten, ik heb mij hier niet in verdiept maar ik vraag me af hoe bewust die verpakingen zijn.

Ik denk dat je zover moet gaan dat je product betaalbaar is en er goed uitziet voor je klanten met een x marge en waar je voor de rest zoveel mogelijk bewust bezig bent.

 

www.hesiodsoftware.com time tracking by looking back into time

 

Download a free copy of the next generation of time tracking software here

Link naar reactie
  • 0

 

 

Mijn persoonlijke mening is dat je niet ver genoeg kunt gaan. Dus als je het verantwoord kunt doen waarom niet. De geitenwollensokken mens is naar mijn mening net zo achterhaald als de feminist uit de jaren 80. Nee hoor, hoe meer verantwoord hoe beter. Ik wil ook erg graag de link zodra je bent gestart, ;)

 

Ik kies zelf bijvoorbeeld straks voor de Triodos bank en neem geen auto erbij voor het bedrijf maar ga met de trein of fiets.

 

ManonGJ heeft nog niet zo lang geleden een webshop geopend :

 

http://www.greenjump.nl/

 

Wellicht heeft zij goede tips

 

Informeer ook eens bij een wereldwinkel. Die zullen wellicht daar ook over nagedacht hebben.

Link naar reactie
  • 0

Vandaag contact opgenomen met Max Havelaar, de stichting achter Fair Trade.

Zij verplichten je alleen om hun logo op de juiste manier ( met kleuren , vormgeving etc ) op je verpakking uit te dragen.

Het gaat hun meer om het product zelf , dan om de verpakking vermoed ik.

 

Ik las net in het topic van ManonGJ over de zoektocht naar een milieuvriendelijke doos dat het belangrijk is om uit te kunnen leggen waarom je voor de verpakking zoals hij is hebt gekozen.

Met dat in mn achterhoofd ben ik al een stuk verder.

 

Goed, bedankt voor de tips. Ze hebben me aan het denken gezet.

 

Wordt vervolgd.

 

 

www.prestat.nl - Online chocolatier, luxe met de hand gemaakte bonbons uit Londen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.