• 0

Ophaaladres in strijd met bestemmingsplan?

Ik ben bezig met het een en ander uit te zoeken over een bedrijfje dat ik op wil starten, ik wil 2e hands laptops en toebehoren gaan verkopen die bij mij thuis opgehaald kunnen worden.

 

Ik ben dus eigenlijk een soort winkel zonder openingstijden, alleen op afspraak dus.

 

Nu is mijn vraag: Kan dit zomaar? Krijg ik dan geen ruzie met de gemeente over het bestemmingsplan? Ik woon namelijk midden in een woonwijk en daar mag je geen winkel beginnen, mag dit wel?

 

Ik hoor het graag!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is de bedoeling dat het een paar keer in de week gebeurt, ik ben zelf nog een student en wil zo wat bijverdienen maar het liefst wel gewoon "wit".

 

Het is dus niet de bedoeling dat er de hele dag door mensen aan huis komen, daar heb ik niet eens tijd voor ;D

 

 

Link naar reactie
  • 1

Wellicht dat het per gemeente verschilt, dus hou me te goede. Maar volgens mij is het zo dat zolang jij geen duidelijke detailhandelsfunctie vervult vanuit je woning (m.a.w. dat mensen zomaar aan kunnen komen lopen om te 'winkelen'), je niet in strijd bent met het bestemmingsplan.

 

Zolang het ophalen op afspraak betreft zit je volgens mij wel goed.

 

Ik heb het in het verleden nagevraagd bij de gemeente en dit als advies gekregen. Maar nogmaals, het kan natuurlijk zijn dat het per gemeente anders geregeld is.

 

 

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0

Mooi, op dit antwoord hoopte ik :)

 

Ik ga het uiteraard zelf nog even op de gemeente navragen maar mijn zaakje is weer een stuk dichterbij ;D

 

(had anders in gedachten om officieel een webwinkel te worden en dan de mensen een ophaalmogelijkheid te geven maar als het 100% via de regeltjes kan is het natuurlijk een stuk beter)

 

In ieder geval heel hartelijk dank voor de nuttige reacties!

Link naar reactie
  • 0

ja inderdaad, maar bij ons in de buurt zijn ze niet zo flauw :)

 

En bovendien ga ik de spullen zelf ergens halen en 0-5 klanten in de week geven net zo veel overlast als een beetje bezoek dus ze zullen het niet eens doorhebben ;D

 

Ik zal het voor de zekerheid nog even informeren bij de gemeente voordat ik dit gezeur ook krijg >:(

Link naar reactie
  • 0

Ik ben afgelopen vrijdag naar de KVK geweest om te informeren naar het een en ander. Een ophaaladres was geen probleem als de buren maar geen last hadden van (parkeer)overlast. Ik hoefde zelfs de gemeente ervan niet op de hoogte te brengen ;D

 

Klopt, maar probeer iets te vinden om je buren tot vriend te houden mochten ze bij je komen informeren wat al die auto's doen (extra korting in de shop of zo)

Er hoeft er maar 1 te vinden dat hij er last van heeft en een handhavingsverzoek in te dienen en de gemeente is verplicht te handhaven. Daar kan de gemeente niets aan doen.

 

 

"Goh, wat doen al die auto's hier?"

"Die komen wat ophalen van mijn webshop, had ik je daar al over verteld?"

"Nee? Oh, we verkopen bla bla bla etc." "Ik geef binnenkort alle buren x% korting op aankopen die ze in mijn shop doen. Is dat wat voor jou?"

 

Frans

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hierbij een voorbeeld van een recente beleidsnotitie over het onderwerp (aan huis-verbonden-beroep):

link

 

Een webwinkel wordt in dit voorbeeld volgens mijn korte scan niet toegestaan (=detailhandel/verkoop aan huis)

 

Dat je het kantoor en magazijn van je webshop aan huis hebt betekend dit nog niet dat je detailhandel aan huis hebt. Je kan met je webwinkel (kantoor en magazijn) ook op een industrie terrein gaan zitten. Doorgaans mag vanuit daar ook geen detailhandel gevoerd worden. De criteria zijn meestal of het vrij toegankelijk is en of er afgerekend kan worden (kassa en/of pin). Dit kan per gemeente natuurlijk verschillen.

Er zijn gemeentes (Almere bijvoorbeeld) waar je je woonkamer mag ombouwen tot winkel. Ze willen daarmee het ondernemen stimuleren.

 

Toen wij het nog vanuit huis deden, hebben we een ambtenaar van bouw en woningtoezicht over de vloer gehad. Onze garage zag er uit als een magazijn en we hadden zelfs een geldkistje staan voor contante betalingen. Hij kwam omdat één van de overburen had geklaagd. Hij heeft zijn bevindingen doorgegeven aan de gemeente advocaat die ging onderzoeken of onze activiteiten wel door de beugel konden. We hebben er niets meer van gehoord, het is inmiddels ruim twee jaar geleden.

 

TS verwacht een enkele bezoeker per week. Dat kan geen probleem zijn.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

In mijn studietijd heb ik hetzelfde gedaan als jij wilt doen.

Vaak krijg je veel vage mensen over de vloer. Dat moet je willen. Let op dat je niet in aanraking komt met het criminele circuit. 80% van alle interessant geprijsde laptops die aangeboden worden op internet zijn gestolen of op een of andere manier niet legaal. Laat iig altijd een verkoopbewijs met naam en adres tekenen om jezelf wat in te dekken. Ook wordt er door stille agenten veel gejaagd op dit soort handel. Voordat je het weet heb je heling aan je broek en dan kom je na je studie in de problemen ivm je geschiedenis. Ik ben er toen mee gestopt omdat het me maar niet lukte om er zeker van te zijn dat alles wat ik occasion kocht legaal was.

 

Wat je al helemaal moet vermijden is partijhandel. Dit zijn vaak duistere organisaties die ergens een vrachtwagen of loods hebben leeggehaald. Daar wil je echt niets mee te maken hebben. Waar handel in zit is laptoponderdelen. Als je dat een beetje onder de knie krijgt kun je voor goed geld reparaties uitvoeren. Ook kun je als je de juiste kanalen weet te vinden defecte laptops opnieuw opbouwen en met veel winst verkopen.

 

Wat erg interessant is is om laptops te kopen op veilingen via internet in de VS. Refurbished.

Succes!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb inmiddels een goede, goedkope en betrouwbare leverancier gevonden die in partijen laptops kan leveren dus dat is gelukkig geen probleem :)

 

Wat de onderdelen betreft, dat loopt als een trein, particulier zo nu en dan een defect laptopje kopen voor 50 euro en daar vang je dan aan onderdelen soms wel 200 euro voor!

 

Dat inkopen in de VS. zal ik wel eens bekijken, is dit geen enrom gedoe met de douane??

 

In ieder geval bedankt voor de tips!

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.