Ga naar inhoud
Sidebar tonen Sidebar tonen

Open-Source e-shop.

Geplaatst:

old account

Hallo,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een Open-Source webshop, die gebruik maakt van PHP en een MySQL database. De shop moet simpel te installeren zijn. Verschillende talen ondersteunen. En het allerbelangrijkste: volledig en simpel aan te passen in je favoritie HTML editor (in mijn geval Dreamwever MX). Betaling onder rembours/acceptgiro/creditcard en een uitgebreid 'adminpanel' waar producten kunnen worden toegevoegd, catagoriën worden aangemaakt en klanten overzicht te vinden is. Klanten moeten zich kunnen registreren om een herhaal bezoek wezenlijker/makkelijker te maken.

Iemand een tip?

Jelmer.

Featured Replies

Geplaatst:

R.I.P. - Benm

Moeilijke kwestie. Er bestaan wel de nodige opensource webshop oplossingen (phppeppershop etc), maar de combinatie tussen zo'n php script en dreamweaver zie ik niet zo 123 werken.

Je wilt namelijk editen in de output van een script, liefst met een wysiwyg editor. Dat is nogal lastig, omdat die output natuurlijk verschilt per klant, product etc.

Ik weet niet wat je kennis-nivo voor html en php is, maar je hebt vaak wel een beetje nodig om zoiets werkend te krijgen.

Geplaatst:

old account

• Auteur

Zelf webdesigner/web-developper dus dat HTML / PHP gebeuren is niet zo moeilijk. Ik zal even phppeppershop bekijken.

Geplaatst:

Gast Verwijderd account

http://cpcommerce.org/ is wel een mooie
Geplaatst:

old account

• Auteur

Eelco bedankt voor de tip!

PHpeppershop was alleen in het duits beschikbaar en dat schrok mij wel een beetje af. Toen ook nog de intiutieve instalatie misliep hield ik het maar voor gezien.

De shop die jij me aanrade heb ik net 'even' in het Nederlands vertaald en ik ben nu bezig met uploaden, we shal see.

Geplaatst:

R.I.P. - Benm

PHpeppershop was alleen in het duits beschikbaar en dat schrok mij wel een beetje af.

Ik weet nog dat ze bezig waren met een engelstalige versie. Destijds schakelde het backend daarvan zo nu en dan spontaan auf Deutsch.. blijkbaar nog niet opgelost.

Geplaatst:

Alef Arendsen

Op 2-9-2003 om 20:14, Benm zei:

PHpeppershop was alleen in het duits beschikbaar en dat schrok mij wel een beetje af.

Destijds schakelde het backend daarvan zo nu en dan spontaan auf Deutsch.. blijkbaar nog niet opgelost.

Lekkere software dat Php (ok ik hou m'n mond al ;D)

Geplaatst:

R.I.P. - Benm

Joah, en Word bleef ook hangen. Lekker software, dat visualgebeuren ;p

Geplaatst:

Alef Arendsen

Op 2-9-2003 om 22:18, Benm zei:

Joah, en Word bleef ook hangen. Lekker software, dat visualgebeuren ;p

Hahaha, Word crasht? Hadden ie maar geen Word moeten worden.

p.s. ik = java != ms overigens ;D

p.p.s. ok, nu weer back on track...

Geplaatst:

old account

• Auteur

Ik heb de shop online gegooid, en ja hoor www.qurium.com/shop ik weet niet hoe het bij jullie zit maar ik zie helemaal niks. En dan erger ik me alweer teveel. Ik ga er nog wel even mee bezig en als dit toch de van het blijkt te zijn meld ik het wel even.

Jelmer.

Geplaatst:

Gast jelmer

Ik zie alleen een html met lege body tags... Iets niet helemaal goed gegaan met installatie? 2 index files in de directory bijvoorbeeld?

Geplaatst:

old account

• Auteur

Oke, stond dus een foute . in de config file vandaar. De shop werkt dus nu wel, zie de voorgaande link. Admin en daarmee tabellen aanmaken ging perfect. Alleen het aanmaken van producten gaat nog niet helemaal :S ik ga daar nog maar even mee bezig.

• 1 month later...
Geplaatst:

faisj

php shop is makkelijk en goed te editen

http://www.SpaOnline.com - Search, Compare and Book your Spa Online
Geplaatst:

Leo

Bekijk osCommerce is. heb geen link bij de hand, maar is een zeer mooie open-source webwinkel gebaseerd op php en mysql.

Geplaatst:

zrski

dat cpCommerce verhaal heeft een probleempje momenteel geloof ik.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Geplaatst:

old account

• Auteur
  Op 20-10-2003 om 10:34, zrski zei:

dat cpCommerce verhaal heeft een probleempje momenteel geloof ik.

Wat bedoel je daar mee zrski?

Ik heb laatst cpCommerce gedownload en wil deze software gebruiken voor het online zetten van een internetshop, kwam op mij het beste over en werkte het makkelijkst (een automatische installatie die ook nog werkte ;))

Geplaatst:

Mikky Vrolijk
In Memoriam

Ehmmmm ... eigenlijk mag ik niet voor anderen spreken, dusseh speaking of my self ... ik denk dat deze vanmorgen niet werkte. Mochten er andere problemen zijn, dan geef ik het stokje over aan zrski.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Geplaatst:

R.I.P. - Benm

cpCommerce lost zijn probleempjes wel op een hele vreemde manier op zie ik...

Geplaatst:

old account

• Auteur

Dan toch maar zelf ontwikkelen? Dat is zoveel werk... Iemand nog een ander alternatief?

Of anders:

Gezocht, web-ontwikkel bedrijf voor samenwerking bij het ontwikkelen van een webshop. Bijde bedrijven in de samenwerking krijgen de rechten op de software en mogen de software gebruiken en door verkopen. Interesse? Mail dan naar jelmer@qurium.com

Jelmer.

Geplaatst:

zrski

Jelmer, ziet er naar uit dat ze de gaatjes gedicht hebben. Ik ben benieuwd :)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

• 2 weeks later...
Geplaatst:

AWise

Ik ben ook al even op zoek gegaan en uitgekomen bij OsCommerce. Erg professioneel!

Geplaatst:

s.viergever

Al mijn script haal ik bij:

hotscripts.com

10.000000 scripts!

www.zaken-en-transacties.nu - Marktplaats voor bedrijvig Nederland.

Geplaatst:

Laurens

Hallo Jelmer,

Ook ik wil graag http://www.oscommerce.com aanraden.

Via contributions kom je gigantisch veel extra mogelijkheden tegen waarom je je winkel kunt uitbreiden.

Groeten,

Laurens

even de URL gefixtmoderator>

• 3 months later...
Geplaatst:

gxjansen

Kijk eens op www.mamboportal.com. Is CMS systeem met verschillende webshop 'components'. Ik werk al een hele tijd met mambo en het werkt perfect. www.osCommerce.nl is ook een populair systeem alleen heb ik daar geen ervaring mee.

MvG, Regenerate.nl

fitting the system to the human

Guido op Twitter

Guido op LinkedIn

Geplaatst:

Victor

Ikzelf heb ook een tijdje gewerkt met open-source, maar heb toch besloten om alles zelf te ontwikkelen. Resultaat daarvan is een eigen systeem, met verschillende modules. Dit systeem wordt continu verbeterd en opgewaardeerd (nieuwssysteem bijvoorbeeld is nu in versie 2 beschikbaar).

Met open-source zit je toch met een opbouw en structuur van het programma, zodat koppelingen en wijzigingen minder goed door te voeren zijn. Moraal van dit verhaal: Steek toch tijd in een eigen systeem, daar heb je op de lange termijn meer aan.

Succes! :)

Groet, Victor. 8)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Geplaatst:

old account

• Auteur

Tsja, een nieuwssysteem of een webshop. De laaste is toch echt wat complexer, en om deze goed bij betaalmogelijkheden aan te laten sluiten heb je wel mat weer nodig dus.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.