• 0

Open-Source e-shop.

Hallo,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een Open-Source webshop, die gebruik maakt van PHP en een MySQL database. De shop moet simpel te installeren zijn. Verschillende talen ondersteunen. En het allerbelangrijkste: volledig en simpel aan te passen in je favoritie HTML editor (in mijn geval Dreamwever MX). Betaling onder rembours/acceptgiro/creditcard en een uitgebreid 'adminpanel' waar producten kunnen worden toegevoegd, catagoriën worden aangemaakt en klanten overzicht te vinden is. Klanten moeten zich kunnen registreren om een herhaal bezoek wezenlijker/makkelijker te maken.

 

Iemand een tip?

 

Jelmer.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Moeilijke kwestie. Er bestaan wel de nodige opensource webshop oplossingen (phppeppershop etc), maar de combinatie tussen zo'n php script en dreamweaver zie ik niet zo 123 werken.

 

Je wilt namelijk editen in de output van een script, liefst met een wysiwyg editor. Dat is nogal lastig, omdat die output natuurlijk verschilt per klant, product etc.

 

Ik weet niet wat je kennis-nivo voor html en php is, maar je hebt vaak wel een beetje nodig om zoiets werkend te krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Eelco bedankt voor de tip!

PHpeppershop was alleen in het duits beschikbaar en dat schrok mij wel een beetje af. Toen ook nog de intiutieve instalatie misliep hield ik het maar voor gezien.

 

De shop die jij me aanrade heb ik net 'even' in het Nederlands vertaald en ik ben nu bezig met uploaden, we shal see.

 

Link naar reactie
  • 0

dat cpCommerce verhaal heeft een probleempje momenteel geloof ik.

Wat bedoel je daar mee zrski?

Ik heb laatst cpCommerce gedownload en wil deze software gebruiken voor het online zetten van een internetshop, kwam op mij het beste over en werkte het makkelijkst (een automatische installatie die ook nog werkte ;))

Link naar reactie
  • 0

Dan toch maar zelf ontwikkelen? Dat is zoveel werk... Iemand nog een ander alternatief?

 

Of anders:

Gezocht, web-ontwikkel bedrijf voor samenwerking bij het ontwikkelen van een webshop. Bijde bedrijven in de samenwerking krijgen de rechten op de software en mogen de software gebruiken en door verkopen. Interesse? Mail dan naar jelmer@qurium.com

 

Jelmer.

Link naar reactie
  • 0

Ikzelf heb ook een tijdje gewerkt met open-source, maar heb toch besloten om alles zelf te ontwikkelen. Resultaat daarvan is een eigen systeem, met verschillende modules. Dit systeem wordt continu verbeterd en opgewaardeerd (nieuwssysteem bijvoorbeeld is nu in versie 2 beschikbaar).

 

Met open-source zit je toch met een opbouw en structuur van het programma, zodat koppelingen en wijzigingen minder goed door te voeren zijn. Moraal van dit verhaal: Steek toch tijd in een eigen systeem, daar heb je op de lange termijn meer aan.

 

Succes! :)

 

Groet, Victor. 8)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.