• 0

modelbescherming buiten benelux

hallo,

Ik ben compleet nieuw op dit forum, maar heb wel al een paar maandjes meegelift op alle goede tips die hier naar voren komen.

Over het volgende heb ik nog niets kunnen vinden..

 

Ik ga bij het BIOP een modelbescherming aanvragen op een bepaald ontwerp. Maar de productie vindt plaats in Duitsland, dus eigenlijk wil ik dat land ook wel meenemen in mijn modelbescherming, ondanks dat ik ga proberen met de leverancier goede contracten af te sluiten.

 

Weet iemand waar ik daarvoor moet zijn? Ik heb een poging gedaan om te zoeken in het duits, maar helaas zonder resultaat.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tja, klinkt wel een beetje suf he :-[ maar ik ging er vanuit dat ik bij het merkenbureau benelux niet aan hoefde te kloppen voor zaken buiten de benelux...

 

Maar ik ga het daar volgende week allemaal regelen, en dan zal ik zien of ik mijn ideeen alleen in de benelux of toch ook daarbuiten zal beschermen, vooralsnog ben ik er nog niet uit...

 

Link naar reactie
  • 0

ik zie net staan dat wanneer je iets hebt geregistreerd binnen de benelux, dat het mogelijk is om binnen een half jaar met recht van voorrang, dezelfde depotdatum over te nemen als je het model in europa registreerd. Dit lijkt me alleen niet mogelijk zodra er iemand anders je te snel af is geweest buiten de benelux. Of heb ik het mis?

 

Verder nog een losse vraag: stel ik deponeer een produkt voor een ander doel als waar het oorspronkelijk voor bedoeld is. Iemand maakt daar een variatie op door er een aluminium afwerking op te maken. Mag dat? Dus eigenlijk wil ik weten in hoeverre mijn model beschermd is?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 103 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.