• 0

Data verzamelen op apparaatje: hoe kom ik aan het apparaatje?

Beste ondernemers,

 

Ik heb in mijn hoofd een ideetje zitten waarbij het mogelijk moet zijn dat men op een apparaat data ingeeft (bijvoorbeeld op een touchscreentje), en dat het apparaat dan later met kabeltje aan computer kan en de data dan in de computer zet in de software.

 

Je zou het kunnen vergelijken met het apparaatje van obers die een gerecht intoetsen: ware het niet dat daar de data vaak direct wordt verzonden naar de computer, en ik het pas later wil koppelen (omdat de computer niet in de buurt staat).

 

Nu is mijn vraag aan jullie: hoe kom je in godsnaam aan zo'n systeem? Is het bekend dat je daar bij bepaalde leveranciers kastjes voor kan kopen die je vervolgens zelf kan programmeren? Of is dit iets wat je echt volledig zal moeten gaan laten fabriceren bij een elektronicafabrikant?

 

Ik hoop dat iemand hier iets van weet!

 

Alvast bedankt,

 

Michiel.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je moet even uitleggen wat voor type gebruikers je hebt. Die obers zijn namelijk heavy users en gebruiken vaak pockets van Symbol of HP welke tegen water kunnen e.d. Voor bijvoorbeeld sport heb je echter ook een hoop apparaten gebaseerd op micro controllers welke ook met een usb aansluiting werken maar dus maar 1 functie hebben. Bijvoorbeeld stappentellers en andere metingen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Je moet even uitleggen wat voor type gebruikers je hebt. Die obers zijn namelijk heavy users en gebruiken vaak pockets van Symbol of HP welke tegen water kunnen e.d. Voor bijvoorbeeld sport heb je echter ook een hoop apparaten gebaseerd op micro controllers welke ook met een usb aansluiting werken maar dus maar 1 functie hebben. Bijvoorbeeld stappentellers en andere metingen.

Het moet een apparaat zijn waarop je gewoon je eigen software kan zetten, en dan moet degene die ermee rondloopt zelf de data gewoon in kunnen voeren in die software (zoals de obers dat doen in de restaurantsoftware). Het apparaat moet van vergelijkbare sterkte zijn als de apparaatjes van obers: ze krijgen ongeveer hetzelfde te verduren.

 

Wat me met name interesseert is het proces: hoe ga je op zoek naar de leverancier van een dergelijk kastje? Worden dit soort producten vaak al in massale hoeveelheden gemaakt in landen als China? Of wordt dit maatwerk?

Link naar reactie
  • 1

Ik heb eens een datainvoertoepassing gemaakt voor een psion handheld. Deze zijn voorzien van een eenvoudig operating systeem en doen verder niets dan jouw software uitvoeren. Wel industriele dingen dus niet zo gelikt als een moderne PDA / mobieltje maar je kunt ze wel vanaf een halve meter laten stuiteren op beton.

 

Lijstje met alternatieven voor de psion apparatuur is na 15 jaar wat verouderd ;) Maar googlen op 'embedded windows handhelds' en 'industrial pda' vind je al wat alternatieven tegen zoals nordic.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Wat me met name interesseert is het proces: hoe ga je op zoek naar de leverancier van een dergelijk kastje? Worden dit soort producten vaak al in massale hoeveelheden gemaakt in landen als China? Of wordt dit maatwerk?

 

Kastjes zijn kant en klaar te koop en zelfs op maat te maken met standaard modules (barcode readers etc) Wel standaard dus maar niet massaal gemaakt en deze dingen waren (en zijn vast nog steeds) niet goedkoop.

Link naar reactie
  • 0

Wat me met name interesseert is het proces: hoe ga je op zoek naar de leverancier van een dergelijk kastje? Worden dit soort producten vaak al in massale hoeveelheden gemaakt in landen als China? Of wordt dit maatwerk?

 

Kastjes zijn kant en klaar te koop en zelfs op maat te maken met standaard modules (barcode readers etc) Wel standaard dus maar niet massaal gemaakt en deze dingen waren (en zijn vast nog steeds) niet goedkoop.

Leuk om enkele voorbeelden te zien! Wat versta je overigens onder "niet goedkoop" voor een bedragen?

Link naar reactie
  • -1

Ze zijn sowieso duur maar je kan er gewoon Windows embedded software op draaien. Dat is dus een simpele stap, beetje vergelijkbaar met een Windows mobieltje. Daar kan je relatief cheap mee testen. De echte apparaten, die dus uren kunnen werken en extra accu's hebben etc zijn relatief duur inderdaad. Dat komt met name omdat ze erg sterk zijn, dus een hoop klappen e.d. te verduren kunnen hebben.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.