• 0

Welke webwinkel/software snel duizenden producten in te importeren

edit > onderstaande vragen zijn wel beantwoord maar wil nu graag weten welk boekhoudprogramma koppelbaar is met

Mijn Webwinkel 5 Pro. zie svp enkel (nu) onderste bericht.

 

Beste mensen, graag jullie advies ;

ik ga een webwinkel in hobby en kunst materialen beginnen, via de bbz regeling. Een helaas heel erg beperkt startkrediet.

Na bijna een jaar wachten door alle bureaucratie op een positieve beslissing is deze nu eindelijk in zicht (yes moment)

 

Mijn momenteel grootste leverancier (10.000 artikelen) heeft een productlijst in pdf en excel , ik wil een grote hoeveelheid van de artikelen via een nog te openen webshop aanbieden. ik heb nog niet besloten welke software of online cms / webwinkel systeem voor mij het beste is ; ik kan goed overweg met cms maar heb weinig programeer kennis. ik leer wel graag maar ik heb nu weinig tijd en ik ben bang dat als ik magento oid of betaalde software gebruik ik er toch op bepaalde punten niet op tijd uitkom.

Zeggen jullie "het is echt appeltje eitje", het scheelt een hoop invoerwerk als ik nu wat tijd steek in een bepaald programma dat echt vrij vlot zonder echte programeer kennis eigen te maken is (en zo ja welk) of zeggen jullie "het is inderdaad zo eenvoudig ook niet eigen te maken en nog maar de vraag of je er wel voldoende tijd in kan steken om de boel op tijd zonder mankementen de lucht in te krijgen, je kan beter via bv mijnwebwinkel alles (oneidig maar simpel) handmatig invoeren." of is er nog een goed alternatief ; een mijnwebwinkel achtig iets waar ik makkelijk een pdf of excel bestand om kan (evt. laten) zetten in een winkelbaar geheel. mijnwebwinkel is helaas erg beperkt qua mogelijkheden en looks. mijnwinkel (niet te verwarren met mijnwebwinkel) en seoshop bv vind ik vrij duur.

 

nu is het ook nog eens zo dat ik niet weet of het uberhaubt kan ; een lijst met duizenden producten automatisch converteren en aanklikbaar maken zodat clienten de producten in de winkelwagen kunnen plaatsen ? en kan ik alle groothandels prijzen dan nog met een bepaald percentage automatisch en indien afwijkende marge handmatig veranderen naar gewone winkelprijzen ? en ik weet niet of ik de lijst van de groothandel die iedereen nu immers ook gewoon zonder vermelde beperkingen mag downloaden wel mag overnemen ? ; het lijkt mij dat ze er ook baat bij hebben waneer er verkocht word en ik durf het niet te vragen uit angst voor afwijzing en letterlijk jaren extra werk ; wil geen slapende honden wakker maken. weet niet wat gebruikelijk is met productlijsten van leveranciers waneer het om duizenden (kleine) artikelen gaat (sorry jongens maar ik ben een complete autodidact , ik heb door 100% afgekeurd, arbeidshandicap nooit aan workshops, cursussen en opleidingen deel kunnen nemen , omdat ik een moeilijk plaatsbare arbeidshandicap heb ook geen recht op reintegratie of het voorbereidingsbudget of jaar gehad, ik ben volgens hun slim genoeg, mag alles zelf uitzoeken, hierdoor werd de boel eerst 2x afgewezen, krijg na gegrond bezwaar van mijn kant toch groen licht )

 

Heel graag jullie gedachten, tips, advies ! Vooral dus welke software (open source of betaald) of welk cms /webwinkel systeem in mijn situatie (heel veel kleine artikelen) het meest geschikt lijkt.

ik ben niet te bedonderd om veel artikelen handmatig in te voeren als het nou eenmaal moet, maar het gaat om oneindige variaties en tintjes kralen en verfjes etc, etc, en waarom moeilijk doen als het makkelijk KAN. maar weet dus niet of dat kan en hoe.(al rept bv mijnwinkel die ik vrij duur vind per maand wel over een mogelijke koppeling tussen excel en hun, mijnwebwinkel heeft dit weer niet) maar mij lukt het nu ik meteen maar een proefabbonement heb genomen meteen al niet om de productlijst naar mijnwinkel op te loaden. ik heb trouwens zelf geen excel, maar de produclijst leverancier heb ik in excel en pdf) ik tref trouwens ook geen zoek mogelijkheid bij bv mijnwebwinkel en dat is voor clienten wel zo handig.

Als het niet anders kan, als ik er zelf niet uit kan komen, heb ik een (helaas) beperkt budget om de site te laten ontwerpen.

Alvast hartelijk dank, ;) Lionyx.

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

-Even buiten de concrete vraag welke software een oplossing zou kunnen bieden-

 

Bedenk je ook of je echt wel wil dat je 10.000 artikelen zomaar overneemt uit een door de leverancier aangeleverde lijst.

De inhoud blijft dan hetzelfde als de lijst en daarmee heb je mogelijk exact dezelfde omschrijvingen en titels als je concurrenten die bij dezelfde leverancier inkopen. Google-technisch is dat niet handig, het is beter om unieke omschrijvingen en text op je site te hebben.

Ook moet je er voor zorgen dat alle artikelen direct netjes op je site komen. Als je naderhand alle artikelen nog moet nalopen of ze er wel netjes op staan zoals bijv. checken op spelfouten, opmaak, etc. dan kost dit je uiteindelijk meer tijd dan elk artikel handmatig toevoegen aan de site (ik spreek uit ervaring)

 

Verder zijn er _meen ik_ plugins voor platforms als osCommerce of Zen-Cart waarmee je artikelen kunt importeren.

Onder andere Zen-Cart biedt ook de mogelijkheid om artikelen te dupliceren. Zou zou je gelijkende artikelen makkelijk toe kunnen voegen, bijvoorbeeld hetzelfde artikel in een andere maat, kleur of dergelijk.

 

Link naar reactie
  • 0

Hey Wouter, dank voor de snelle reactie ! :)

Het is niet mijn bedoeling alle 10.000 artikelen klakkeloos over te nemen, ik wil niet alles verkopen en de omschrijvingen aanpassen en uitbreiden maar het leek mij wel een grote tijdsbesparing opleveren als ik grote delen als te editen uitgangspunt zou gebruiken. maar ik neem zonder meer van een ervaren man als jij aan dat zelf handmatig meteen goed invoeren sneller gaat dan aanpassen. ik zie dat je zelf Zen-Cart gebruikt, ik zal daar ook eens kijken,os-commerce heb ik ook al maar durf er niet goed aan te beginnen uit angst dat ik me erop verkijk, dat ik alles braaf leer maar bepaalde zaken toch niet helemaal uit kom. dan zit ik na een maand leren en doen met een niet lanceerbare webshop vrees ik met grote vreze. of ben ik nu echt te onzeker... of gewoon verstandig mijn eigen kunnen niet te overschatten.

Link naar reactie
  • 1

Een webwinkel beginnen is nooit een zomaar-even-doen aktie. Je moet veel voorbereidend werk doen en je blijft onderhoud plegen.

 

De keuze welke shop het meest geschikt is moet je uiteindelijk zelf maken. Je kan andere gebruikers naar hun bevindingen vragen, zelf uitproberen, testen etc. Hier gaat wel veel tijd in zitten.

 

De meeste webshops die op een grotere community bouwen hebben plugins of modules voor artikel import en export.

Oscommerce en Prestashop zijn hier voorbeelden van.

 

Maar welke shop je uiteindelijk ook kiest, je zal toch moeten leren om ermee te werken. Begin bijvoorbeeld met een eigen testshop op je webhosting, puur voor het testen. Bevalt die niet, dan verwijderen en de volgende proberen.

 

WX Automatisering :: Betaalbare ICT en Internetdiensten voor startende ondernemers, kleine zelfstandigen en het MKB. http://www.wxa.nl

 

Gratis ICT Quick-Scan: http://www.wxa.nl/quick-scan.phtml

Link naar reactie
  • 0

Wxanl ; Bedankt voor de reactie.Prestashop zal ik nog bekijken. Alleen zit ik niet op neerbuigende of belerende reacties te wachten :P zie je eerste zin. Natuurlijk ben ik als je mijn post goed leest juist niet aan een zomaar-even-doen-actie bezig ! Nu word ik ,heel vervelend, gedwongen mij te verdedigen, levert weer teveel tekst op maar moet wel anders denkt men algauw dat deze vooroordelen kloppen, en dat voelt niet prettig en kan ik niet gebruiken wil ik serieus worden genomen als ondernemer. ik krijg natuurlijk niet zomaar een krediet zonder doortimmerd ondernemingsplan in deze tijden van crisis los. ik heb alles jarenlang uit den treure uitgeprobeerd en bekeken en ja steek nu net als iedereen voor mijn nog blinde vlekken en "domme vragen" hier mijn licht op als ik onvoldoende informatie over een bepaald detail aantref , daar is dit forum toch voor, niet.

 

ik heb zelfs (100% arbeidsgehandicapte bijstandsmoeder, 2 kindjes) brood uit mijn mond gespaard en paar jaar terug Flash 8 software en boek aangeschaft, er door omstandigheden onvoldoende aan verdere bestudering en diepere oefening toe gekomen, de opgedane kennis is helaas weer weggezakt.en zoals ik al schreef bv oscommerce binnengehaald, etc. ik begin aan die op zich intressante dingen maar deze materie beklijft nog niet voldoende en blijf steeds hangen op kleine dingen die niet werken (en redelijk vind ik niet proffesioneel genoeg) en ik ben nou eenmaal door mijn omstandigheden niet zo technisch onderlegd dat ik dat soort dingen zelf op weet te lossen.

 

De tijd begint te dringen, ik heb tot mijn schrik amper een werkbaar budget toegekend gekregen (je verwacht bv toch voorraad aan te kunnen schaffen en bepaalde al te technische zaken uit te kunnen besteden, een werkbaar budget voor marketing etc. niet dus) , geen recht op cursussen of boeken, of voorbereidingskrediet. En waarom zou ik het wiel opnieuw uitvinden, ik vraag alleen maar wat is redelijk vlot te doorgronden software of een betaalbare en wat uitgebreidere cms webshop voor webshops die talloze kleine artikelen in verschillende variaties hebben, en zelf geen geld voor excel. alhoewel ik nu een bod heb gedaan op marktplaats, in de hoop dat ik dan de productlijst(en) van leveranciers (vanzelfsprekend enkel voor de artikelen waar ik me mee wens te profileren) zelf in excel kan laden in de hoop dat het nu door bv mijnwinkel wel herkent word,en ik het vervolgens naar mijn eigen hand kan editen/aanvullen. ik ben natuurlijk bereid om oneindig tijd te investeren maar waarom zou ik oneindig handmatig invoeren als dat domweg niet nodig is. tuurlijk zie ik software die veel beloofd maar ik kan het me niet permiteren het aan te schaffen zonder dat ik weet of het door een niet nerd (respect, was ik er maar een) werkelijk vlot te doorgronden is.ik zoek enkel wat feedback advies en ervaringen.

 

ik heb eenmalig ongeveer 200 voor boekhoudsoftware, 200 voor webwinkel software, 500 voor als ik er zelf niet uitkom ontwikkeling webside, 20 euro per maand voor bijkomende (abonements) kosten.ik kan alles maar een keer uitgeven en wil , moet dus ineens de goede keuze maken.Anders kan ik het shaken.er staat niets of niemand achter mij en het is nou eenmaal (helaas) niet mijn expertise.

Elke ervaring of advies blijft dus meer dan welkom ! :)

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

... Alleen zit ik niet op neerbuigende of belerende reacties te wachten :P zie je eerste zin.

 

Sorry dat het zo is overgekomen. Was natuurlijk niet zo bedoeld en eigenlijk een algemene opmerking.

Ik ging er niet van uit dat jij onvoorbereid te werk zou gaan, anders zou je hier je vraag niet stellen.

 

Het voordeel van open source software is natuurlijk dat het gratis is. En ook gratis blijft als je de tijd hebt om het zelf uit te zoeken hoe alles werkt.

 

Het importeren van artikelen (bulk) is een standaard module of plugin in de meeste shops zoals ik al zei.

Je zal waarschijnlijk wel wat tijd moeten investeren in het gereed maken van het import bestand. Dus de juiste categorie indelen, koppen hernoemen etc. om te zorgen dat alles in de juiste velden terecht komt. Meestal kan je dan een sjabloon maken en dit in het vervolg gebruiken. Hier hoef je echt geen expert of Nerd ;) voor te zijn. Alleen wat tijd en een goede kop koffie zijn meestal voldoende.

 

Uiteraard zitten we hier om te vragen en te leren van elkaar. Ik denk wel dat het ook een goed idee is om eens door de fora van de verschillende webshops te surfen. Bijna alle vragen zijn al een keer gesteld en je krijgt er meestal heel snel specifiek antwoord op je vraag.

 

Ik wens je zeker veel success en nogmaals excuses dat mijn reactie misschien verkeerd is overgekomen.

 

 

WX Automatisering :: Betaalbare ICT en Internetdiensten voor startende ondernemers, kleine zelfstandigen en het MKB. http://www.wxa.nl

 

Gratis ICT Quick-Scan: http://www.wxa.nl/quick-scan.phtml

Link naar reactie
  • 0

is oke wxanl , zelfs heel fijn dat je de moeite neemt om het zo recht te zetten, doet een mens goed ! :)

ja liefst zou ik open source leren beheersen, maakt je redelijk onafhankelijk maar elke keer dat ik iets laad schrikken alle oneindige voor mij abacadabra formules zonder dat ik de functie erachter kan doorgronden me toch teveel af.Ben ik vooral bang dat ik een foutje maak dat ik niet weet te traceren, doorgronden en niet kan herstellen. Presta en Oscommerce shops zijn wel naar mijn smaak en behoefte in te richten. ik hou zelf erg van Flash, maar is minder SEO vriendelijk. Het verbaast me wel dat je Flash in nederland veel minder vaak tegenkomt.mischien seo onvriendelijk als je het niet goed aanpakt maar maakt websides bezoeken tot een vaak verassend aangename experience.

Wix geeft meteen leuke eenvoudige flashy resultaten maar zie nog geen winkelkar of koppeling met betaalmogelijkheden als ideal.

Ben alle programma's die ik in andere topics hier tegenkwam wel doorgelopen, echter op de open source software als Presta en Oscommerce na nog niet helemaal de look en feel tegengekomen die ik zoek (ik ben welicht nog wat te veeleisend) ik gruwel persoonlijk van alle brede randen die ik frontstore tegenkom. leuk op te lossen met achtergrond of wat plak en knip werk maar zo zonde van de ruimte, zou er liever menu's in plaatsen oid.

Bij Seoshop goede begeleiding maar staan de open mapjes me tegen, ziet er niet helemaal strak uit, wel redelijk mooie rustig bewegende header. maar je betaald een percentage van je omzet en dat vind ik toch wel een groot offer.

Ben bezig oa met http://www.Wix.com , http://www.mijnwinkel.nl en http://www.mijnwebwinkel.nl een proefpage in te richten, wix is het mooiste maar op de eenvoudige flashy mogelijkheden na weinig geschikt voor mijn doel.en niet zo stabiel, pikt niet alle veranderingen op hun server is denk ik overbelast.

mijnwebwinkel is wel redelijk maar wat sober, en ik krijg er mijn excel productlijst niet ingeladen. mijnwinkel heeft weer die brede randen en geen importmogelijkheden. werkt wel eenvoudig en is redelijk prettig ogend maar allemaal dezelfde look. is wel een flashy header in te plaatsen via Swish geloof ik bij de (betaalbare) aboneer versie.

Wat ik eigenlijk zoek is een programma als Oscommerce/Presta dat gerust wel betaald mag zijn, paar honderd vind ik dan wel het maximale,maar dan zonder zelf te hoeven programmeren dus in stappen opties aanklikbaar ,alles over het hele scherm naar eigen smaak verplaatsbaar en volledig intiutief inrichtbaar zoals Wix,keuze uit vele knoppen, kleuren, effecten, sjablonen etc. liefst ook flash header, maar met productlijst en snelle foto import mogelijkheid , winkelwagen en in ieder geval koppeling ideal, en liefst koppeling mogelijk aan boekhoudprogramma op den duur, als ik dat doorgrond heb. Verhuisbaar, rechtmatig van mij, mee te nemen en te veranderen. Voorraad is voorlopig helaas nog amper sprake van, maar komt wel. vind ik echter denk ik voorlopig niet nodig om voor clienten zichtbaar op site te zetten.is het een item dan mailen of bellen ze me maar gerust ff.

De software die ik zie vind ik dus of veelste duur ; rond de 750 is geen uitzondering, of de presentatie is al zo mager, rammelend en zonder uitstraling.ik schrik echt van een slordige magere product presentatie als http://www.webwinkel-software.com/

ik zoek wel iets met liefst toch wat chique ,"sexy" brede pages ,fraaie smooth buttons en menu's vrij inrichtbaar, talloze kleuren en liefst met flash achtige mogelijkheden. liefst ook met/links naar forum, filmpjes of links naar you tube in te plaatsen.maar het belangrijkste een soepele overzichtelijke aantrekkelijke overzichtelijke foto/tekst presentatie groepen veel (kleine) producten. producten moeten met 1klik vergrootbaar zijn, zoek mogelijkheid.

Dus weet iemand redelijk geprijsde stabiele software zonder nodige programeerkennis (moet er toch voldoende zijn anders gat in de markt, wie zit er niet om verlegen op alle IT tallenten na) of een online inrichtbare wel enigzins betaalbare aboneer shop die zoveel mogelijk aan deze wensenlijst voldoet, graag een tip ! ik blijf doorzoeken en alle info blijft meer dan welkom.

;-)

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Wat ik je kan aanraden is om even te kijken op http://www.magentocommerce.com

 

Magento is open source, en heeft een zeer grote community achter zich staan die je overal mee wil helpen. Een deel van forum is ook geheel Nederlands, dus daar kun je evt ook terecht.

 

Er zijn enorm veel plugins verkrijgbaar voor eigenlijk alles, ook vast wel voor massa import. Het kan zijn dat deze niet gratis is, maar dat zijn dan je enige kosten mbt software.

 

Ik ben op dit moment bezig om mn eerste shop op te zetten met Magento, en het begint er ondertussen aardig op te lijken. ;)

Mocht je specifieke vragen hebben kun je me altijd even een pm sturen!

 

Succes.

 

Gr Roeland

 

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Ik ben niet bekend met alle software die in dit draadje is besproken maar heb wel veel ervaring met osCommerce en Magento. Als je tussen deze twee twijfelt dan is mijn mening dat Magento Commerce de beste oplossing is: algemene functionaliteit, multistore, one-page checkout, SEO zijn allemaal veel beter geregeld.

 

Het importeren binnen Magento van producten gaat redelijk eenvoudig: handmatig een voorbeeld product invoeren, zorgen dat het 100% naar wens is. Dit product dan exporteren naar Excel (csv formaat). Je kan vervolgens de Excel 'vullen' met je productinformatie en alles weer terug inlezen.

 

 

Site: http://www.younify.nl | Winnaar MKB Best Choice Award WINMAG Pro

Magento portfolio: http://bit.ly/younify_portfolio

Twitter: http://twitter.com/younify

Link naar reactie
  • 0

Hey hey mannen, dank, Rene, leuk je weer te treffen ;) @ Koolstra ; LaChiara ziet er bv inderdaad (neem aan magento) mooi uit, strak en Chique. ik blijf naar Magento en Oscommerce lonken, Magento is inderdaad ook prettig dat er een NL forum is,

Maar ik moet zeggen dat Rene's tip een is die me tot nu toe het voor mij meest geschikt lijkt ; Erg veel mogelijkheden, alles wat ik nodig heb en een uitgebreide maar meteen na eerste bestudering zeer begrijpelijke handleiding.

Alleen de brede randen maar die zijn hopelijk te veranderen (kijk zoals hier ,nu, links en rechts. op het scherm) waneer je geen vierkant scherm hebt (en wie heeft dat nog) zie je ze. het geeft wel een soort rust maar ik vind het zonde van de ruimte, zie er liever een menu en wat nuttige blokken met klikbare invulling e.d. ik weet dat je bij Oscommerce dat wel kan veranderen. ik zag wel in de Logivert(/mijnwebwinkel) handleiding staan dat je de lijnen helemaal rechts kunt verslepen en alles passend op de breedte tekst kunt maken maar omdat ik nergens bij hun referentie sides een voorbeeld zie waar de brede zijranden weg zijn vraag ik me af in hoe verre dat kan, en of het over mijn punt gaat. maar als ik die eis laat vallen dan is het een zeer uitgebreid , begrijpelijk programma en betaalbaar voor 100 tot 200 pop. Weet iemand nog zulke heldere uitgebreide betaalbare software, zonder of met aanpasbare/met klikbare content invulbare zijranden dan hoor ik dat nog graag.

Tot dusver allemaal hartelijk dank , Roeland (en allen) ook succes toegewenst !

:) Leonie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.