• 0

BTW retour luxemburg

Ik heb een product gekocht in een Nederlandse webshop, het artikel bleek echter van een Luxemburgs bedrijf te komen. Nu heb ik er echter wel een Luxemburgse factuur bij gekregen.

 

Aangezien het om zo'n €100 aan BTW gaat zou ik deze wel terug willen vorderen uit Luxemburg. Ik ben bekend met de procedure (formulier + bewijs BTW plicht + originele factuur opsturen), maar niet met de regels.

 

Wat is het minimumbedrag waarvoor je in Luxemburg BTW kunt terugvorderen?

 

Moet het afleveradres en/of factuur adres overeenkomen met het adres zoals het geregistreerd is bij de EU? (Heb het product op m'n privé adres laten aankomen ivm logistiek.)

 

Mag ik nu al direct de aanvraag indienen in luxemburg en krijg ik dan binnen 6 maanden m'n BTW terug?

 

Het product gaat natuurlijk gewoon terug als ik niet aan de regels kan voldoen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

In die PDF lees ik: "Het minimumbedrag aan BTW waarop teruggave kan plaats vinden bedraagt in de meeste EU-landen voor ten minste één kwartaal, maar minder dan een jaar, € 200,00 en voor een heel jaar of het restant van een jaar (minder dan een kwartaal) € 25,00."

 

Daaruit maak ik op dat het minimumbedrag €200 aan BTW is óf dat ik aan het einde van het jaar aanvraag kan doen en dan is het minimum bedrag €25. Interpreteer ik dit goed?

Link naar reactie
  • 0

Is de factuur een Luxemburgse factuur of een Nederlandse factuur. Ik kan me voorstellen dat op de factuur een Nederlandse BTW-nummer staat. De levering is waarschijnlijk een zogenaamde afstandsverkoop en als de leverancier in Luxemburg meer levert aan andere EU-landen boven een bepaalde grens, moet hij zich registreren in die landen. Kijk daar nu eens goed naar en een link naar een site van de Belastingdienst: http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob06/ob06-04.html#P78_6455

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste forummers,

 

Beetje aan de late kant deze reactie, maar misschien dat iemand er nog wat aan heeft.

 

Kopen in een Nederlandse webshop en dan gefactureerd worden door een Luxemburger met BTW. Strange! Volgens mij klopt dat niet, maar ervan uitgaande dat die spullen uit Luxemburg komen zal 't zo gegaan zijn:

Die Luxemburger heeft gedacht dattie aan een particulier leverde en heeft in dat geval consequent Luxe BTW in rekening bebracht. Da's gebruikelijk bij een afstandsverkoop als hij onder de grens blijft die per land verschillend is en die per land geldt. Hij kan dus voor NL afstandsverkopen plegen, terwijl hij voor België, waar hij de grens voor een bepaald jaar al heeft overschreden, Belgische BTW in rekening moeten brengen.

 

Een zakelijke bestelling zou ik dus doen met vermelding van mijn BTW-identificatienummer, zodat de EU-ondernemer ziet dat hij met een ondernemer van doen heeft. Dat nummer kan hij vervolgens checken en dan met 0% leveren. De NL BTW wordt dan door de afnemer aangegeven en gelijk weer afgetrokken (mits belast gebruikt).

 

groet,

 

John

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.