nog eentje voor michael jackson

Aanbevolen berichten

K moet t nog even kwijt! Wat een baggernieuws zeg van Michael Jackson.

Wie had dat gedacht dat zo'n icoon ooit zou sterven. Nog niet zolang geleden brak ik bijna mijn eigen benen door die vreselijke moonwalk na te willen doen, en ben je zijn teksten over aan t schrijven door na elke gezongen zin, je cassettebandje op pauze te zetten, zodat je het uiteindelijk uit je hoofd kan mee zingen. Ben eigenlijk nooit echt fan geweest van een zanger of groep maar hij was en Is toch ècht wel een van mijn helden.

Maar de leeftijd dan... 50 jaar...miljoenen verdiend en (maar dat is mijn gevoel) nooit echt kunnen genieten van het leven. schokkend. wederom een voorbeeld dat je niet moet zeggen dat je van t leven moet genieten maar dat je dat ook daadwerkelijk doet! Het kan zomaar voorbij zijn.

 

 

 

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Micheal Jackson...

 

Dat was toch ff een down to earth nieuws na het feestje op het strand.

De persoonlijkheid was vreemd, maar zijn muziek en clips zijn nog steeds geweldig.

Een icoon uit de popwereld is niet meer.

 

Overigens is Farrah Fawcett op dezelfde dag overleden (62).

Wie? Eh, Charlies Angels anyone??

 

Geen vergelijking met MJ, maar FF was toch ook een icoon uit mijn oude TV tijd.

Charlie's Angels was nooit meer hetzelfde zonder haar, eh, haar...

Haar kapsel zal nog tot in lengte van jaren bij ons blijven.

www.yodata.nl www.datarecovery.nl

Link naar reactie

Michael Jackson moest een nieuwe tour plannen om zijn schulden af te lossen. Maar niets verkoopt zo goed als een recent overleden artiest. Bovendien is het bekend dat MJ kwaad was op zijn management omdat hij 50 concerten helemaal niet aan zou kunnen. Bestaat er de mogelijkheid dat zijn dood nu in scene is gezet, of denk ik weer met hele vreemde kronkels?

 

 

Link naar reactie

Ik moet toegeven dat dezelfde gedachte vandaag ook in mij opkwam.

 

Maar aan de andere kant, die concerten zouden iets van 350 miljoen in het laatje brengen en bij een schuldenlast die ook naar verluid in die orde van grootte lag (dat had nog een best aardig projectje kunnen wezen voor je trouwens, Ruben ;D) waren die inkomsten financieel gezien meer dan welkom.

 

Dat geld komt er nu niet meer maar de schulden blijven natuurlijk wel (best bizar als je je bedenkt dat zijn vermogen ooit op minimaal 700 miljoen dollar werd geschat). En hoewel de cd, dvd, merchandising en noem-het-maar-op verkoop nu door het dak gaat is het toch wel een gok dat dat dusdanig veel opbrengt om de schulden weg te werken en de Jackson kids van een zonnige toekomst te voorzien.

 

Then again, 50 concerten niet volmaken had geheid schadeclaims en andere ellende opgeleverd... en je wist eigenlijk bij voorbaat al dat het een mission impossible was.

 

Dus in die zin... the plot thickens...

 

Maar, om heel eerlijk te zijn ga ik er vanuit dat deze grootse artiest helaas van ons heen gegaan is (Off the Wall staat momenteel hier hard aan). Fantastische entertainer maar helaas door het totale gebrek aan jeugd (en een niet al te vriendelijke vader) voor het leven getekend. In die zin was zijn bijzondere levenswijze behoorlijk verklaarbaar en ik denk dat hij in de loop der jaren behoorlijk geleden heeft onder alle roddel en achterklap.

 

Maar aan de andere kant weet ik ook zeker dat hij ook vele gelukkige jaren gekend heeft in zijn eigen wondere wereld. Alleen 50 is natuurlijk veel en veels te jong om te gaan :'(

 

 

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie

Ik kan mij nog goed de persconferentie in London herinneren die hij gaf ter voorbereiding van de concerten.

Ik vond dat zo ongeloofwaardig overkomen dat ik er niet in geloofde dat hij die concerten echt zou gaan doen.

"This is it" was al een prachtige titel maar zeg je niet als je nog ergens aan wilt beginnen zoals 50 concerten.

 

Ik hoop voor hem dat hij nu anoniem op de Bahama's zit en anders boven tussen die andere muzikanten, het blijft een internationaal groot verlies voor de popwereld.

 

 

Link naar reactie

Ruben, ik wil graag met je meedenken maar nu ik merk dat er hier zelfs ;D MJ fans zijn doe ik er verstandig aan mijn mond te houden wil ik mijn 60 reuzen niet verspelen. ;D

 

kom kom, dat er fans zijn wil niet zeggen dat ze niet kunnen relativeren, wil ook niet zeggen dat je je mening niet kunt geven en wil ook niet zeggen dat mensen het met deze mening eens moeten zijn of zelfs moeten kneuzen....

Ik geef mijn mening wel gewoon,

ik ben vrij naïef van nature helaas maar ik geloof niet dat dit in scene is gezet. maar ja, er zijn ook mensen die elvis nog steeds menen te zien dus dat zal straks met MJ niet anders zijn.

ik heb persoonlijk best veel mooie herinneringen aan die zijn muziek. ik ben ook erg geschokt van het nieuws en ik heb nooit geloofd dat hij ook maar een klein beetje in de fout is gegaan in de zin van alle aanklachten die tegen hem zijn ingediend door in mijn ogen op geld beluste mensen of door op aandachte beluste media.

mijn mening he en ik zal daar nooit vanaf wijken.

De komende tijd zal ,naast het verdriet en de schokken ook bol staan met zinnen als "ik wist het wel" en "ik zag het al lang aankomen".Hoe het ook mag gaan, er is iemand voor de fan of liefhebber van de aardbodem verdwenen . Een idool, een steun een gevoel wat nooit meer terugkomt.

Iedereen mag daar zijn mening over hebben en ook naar buiten brengen. Mijn mening is dat ik het een schokkende gebeurtenis vind wat veel harten heeft gebroken en veel mensen van hun geloof heeft gestoten. Daarnaast doet het mij persoonlijk pijn dat je, met alle successen, roem en rijkdom, zo kort leeft en met miljoenen fans om vervolgens toch als een eenzame man moet sterven op zo'n jonge leeftijd. Dat kan er bij mij gewoon niet in.

 

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Ik ben een megafan van Michael Jackson geweest toen ik jong was, ook puur om zijn muziek en dans. Ik danste zelf graag en ben daarom ook op ballet gegooid door moeder lief. Ik was er snel weer weg, want als enig jongetje voelde het toch niet goed(ik was maar 6). Hij heeft zeker een sterke invloed op mijn jeugd gehad. Zoals sommigen dat zeggen "De soundtrack van m'n jeugd.".

 

Hij was bijzonder om zijn ongelooflijk sterke muzikaliteit. Wat zijn muziek vooral krachtig maakte zijn de ijzersterke "hooks", zoals dat in pop heet. De muziek blijft steken. In de uitvoering was hij ritmisch en muzikaal briljant. Z'n dans was net zo briljant en bovendien origineel.

 

Hij heeft ware volwassenheid in beleving wellicht nooit kunnen bereiken. Ik denk dat hij wel inmiddels het inzicht had om te weten dat het in scene zetten van zijn eigen dood uiteindelijk zou uitkomen en alleen maar maar narigheid zou betekenen. Ik vind de "theorie" dan ook ook vrij onnozel en eerlijk gezegd een ook beetje smaakloos.

 

Link naar reactie

Ik geloof ook niet dat alles in scene is gezet.

 

Mijn theorie is dat MJ zelfmoord heeft gepleegd omdat hij de druk niet meer aankon voor die 50 concerten.

Lichamelijk en geestelijk was hij totaal niet in staat die 50 concerten te doen.

 

Ik denk daarom dat die 50 concerten een laatste poging was zijn financiele toestand weer op orde te krijgen en de schuldeisers nog even van zich af te houden.

Op zich een goed plan maar als je zoiets niet waar kan maken dan wordt een idool opeens een loser en zo wil niemand toch het graf ingaan.

 

Nu stierf hij als groot popidool en weet ik veel wat meer voor velen en daarom is het misschien wel beter zo.

 

P.s. F. je mag me een compensatiekneusje geven, over de doden niets dan goeds. ;)

Link naar reactie

Ik zal wel teveel John Grisham gelezen hebben 8)

 

MJ was natuurlijk een briljant entertainer, en er is niemand die zoveel van één album heeft verkocht als deze gewichtsloze zingende danser (of dansende zanger). Ik heb de stats er nog even bijgehaald (wikipedia):

 

Best selling album worldwide:

1. Thriller - Michael Jackson 110 miljoen

2. Back in Black - AC/DC 45 miljoen (not even close!)

 

En als je dan ook nog én de woonwalk opnieuw hebt uitgevonden, én een patent weet te scoren voor de "smooth criminal move", tja... dan rest ons gewone stervelingen niets anders dan nederig het hoofd te buigen voor de King of Pop.

 

Ik heb vandaag The Essential Collection maar weer eens door de speakers laten knallen (sorry voor de overlast, Joost!).

 

 

Ruben, ik wil graag met je meedenken maar nu ik merk dat er hier zelfs ;D MJ fans zijn doe ik er verstandig aan mijn mond te houden wil ik mijn 60 reuzen niet verspelen. ;D

 

Wat ben je toch weer verstandig... Reus!

 

 

ik ben vrij naïef van nature helaas maar ik geloof niet dat dit in scene is gezet. maar ja, er zijn ook mensen die elvis nog steeds menen te zien dus dat zal straks met MJ niet anders zijn.

 

Bij Elvis moet ik steeds denken aan een briljante poster die ik ooit eens heb gezien:

 

"If Elvis was still alive, he'd be dead by now"

 

 

 

Hij heeft ware volwassenheid in beleving wellicht nooit kunnen bereiken. Ik denk dat hij wel inmiddels het inzicht had om te weten dat het in scene zetten van zijn eigen dood uiteindelijk zou uitkomen en alleen maar maar narigheid zou betekenen. Ik vind de "theorie" dan ook ook vrij onnozel en eerlijk gezegd een ook beetje smaakloos.

 

 

Over de doden niets dan goeds! Maar ik herken wel iets in de situatie van MJ, wat ik terugzie bij anderen met een gigantische schuldenlast in hun nek, terwijl ze er lichamelijk en emotioneel volledig doorheen zitten. En dan krijgen ze van iemand te horen dat ze "nog even de schouders er onder" moeten zetten om "zoveel mogelijk geld bij elkaar te krijgen de schuldeisers te compenseren". Ik heb hele grote bouwvakkers van 2 meter hoog en 160 kg zwaar zien breken in zo'n proces, om vervolgens volkomen irrationele beslissingen te nemen en daarmee de problemen 10x zo groot te maken. Zet dan zo'n volwassen bonk spieren naast een fragiele MJ met een kinderlijke blik op de wereld om hem heen, waarvan we de geschiedenis allemaal kennen, en dan is die "theorie" ineens allemaal niet zo heel erg ondenkbaar.

 

Smaakloos vind ik wel de stroom sms-grappen die vanmiddag ineens op gang kwam.

Link naar reactie

Ik geloof ook niet dat alles in scene is gezet.

 

Mijn theorie is dat MJ zelfmoord heeft gepleegd omdat hij de druk niet meer aankon voor die 50 concerten.

Lichamelijk en geestelijk was hij totaal niet in staat die 50 concerten te doen.

 

Ik denk daarom dat die 50 concerten een laatste poging was zijn financiele toestand weer op orde te krijgen en de schuldeisers nog even van zich af te houden.

Op zich een goed plan maar als je zoiets niet waar kan maken dan wordt een idool opeens een loser en zo wil niemand toch het graf ingaan.

 

Nu stierf hij als groot popidool en weet ik veel wat meer voor velen en daarom is het misschien wel beter zo.

 

P.s. F. je mag me een compensatiekneusje geven, over de doden niets dan goeds. ;)

 

Het heeft zo moeten zijn, denk ik. Een legende doet niet aan pensioen en AOW.

Kennedy, Monroe, Presley, Lennon, Martin Luther King, Curbain... en ja, dus nu ook Michael Jackson.

Link naar reactie

vroeger had hij goede muziek, maar die MJ is al heel lang dood.

Wat overbleef was enkel maar een Freak.

Dat hij zijn dood in scene gezet heeft geloof ik niet, die herken je direct als hij over straat loopt, geen enkel ander normaal mens loopt namelijk in pyama's en steeds met mondkapjes over straat.

Zolang de mexicaanse griep heerst kan hij zich misschien nog verbergen maar daarna zal hij direct opvallen met zijn mondkapje en andere vreemde gedrag.

 

vroeger vond ik hem goed, maar begrijp niet dat nu nog steeds iedereen zo positief over hem is.

Link naar reactie

Ik vond MJs muziek ook goed - natuurlijk.

 

Toch kan ik ook erg genieten van de reactie op alle reacties n.a.v. zijn overlijden. All in good taste, natuurlijk. Kijk naar de tweets van Nico Dijkshoorn ( de vaste dichter van de Wereld Draait Door) ; http://twitter.com/dijkshoorn

Met mooie bijdragen als:

Maar goed, met MJ is er een groot tractorpuller verloren gegaan. Dat vergeten mensen nog wel eens
Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Bestaat er de mogelijkheid dat zijn dood nu in scene is gezet, of denk ik weer met hele vreemde kronkels?

 

Apart.... Ik had met het overlijden van Lady D dezelfde gedachten. Twee jaar geleden kwam ik de PR manager van de royal family UK tegen. Die had op Ibiza een feestje... en geen feest als Mik niet is geweest ;D

Anniewees.... daar vertelde ik dus mijn gedachten. En.... er werd niet eens zo enorm vreemd naar mij gekeken - wat over het algemeen wel het geval is als ik dit soort dingen zeg.

Maar misschien is het onze positieve gedachten? Dat mensen die iconen zijn (like Elvis e.d.) dat we daar met onze fanatasie niet aan willen geloven dat ze dood zijn en hopen dat ze inderdaad ergens op de Bahama's leven. Mocht ik daar ooit uitgenodigd worden voor een feest.... I let U know ;)

 

BTW: ik ben jaren verliefd geweest op MJ. In de tijd van The Jackson 5. Het nummer Ben raakte mij enorm. Later toen hij alleen verder ging was het een mega artiest. Dat hij vreemde gedachten/ideeën had vond ik bewonderingswaardig. De creatie van zijn eigen "never ever land" vond ik er 1 om jaloers op te zijn. Zelfs zijn plastische ingrepen waren een feit van "ik geef niet op". In zelfmoord geloof ik dus niet. In de hoop dat het in scene is gezet en dat hij nog leeft wél !

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 132 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.