• 0

..logo, naam en motto.

Aanbevolen berichten

  • 0

Prima slogan volgens mij (zonder ervaring in de klassieke muziek)

 

Nog een paar opmerkingen:

Gebruik voor email adres je eigen naam + domein van je onderneming. Staat een stuk professioneler dan zo'n anoniem adres.

 

Registreer ook klassika naast klassica. Ik type het het al verkeerd :-[ en voor die paar euro per jaar mis je wellicht een aantal klanten.

Link naar reactie
  • 0

Walter,

 

Bedankt voor je opmerkingen.

 

Het email adres is...tijdelijk, dit 'visitekaartje' is niet voor extern gebruik.

 

Er komen nog meer adres wijzigingen op.

Zoals faxnummer, vast telefoonlijn, ....@klassica.nl adres etc.

 

Je hebt wel een punt over klassika.nl, maar ik moet er nog een aantal registreren.

 

Bedankt voor je tips.

 

mvg,

melvin

Link naar reactie
  • 0

Tjeng,

 

Bedankt voor je reactie.

 

Maar Moderne muziek, klassieke prijzen.

Ik ben bang dat mensen het gaan linken naar hedendaagse muziek.

 

Moderne kwaliteit, klassieke prijzen.

 

Ik kan wel:

 

Klassieke muziek, moderne prijzen.

 

Maar met Moderne kwaliteit bedoel ik, cd's, dvd's, blu-ray's.

En met klassieke prijzen bedoel ik, lage prijzen zoals jaren terug.

 

Corrigeer me als jullie daar andere denkbeelden op na houden.

 

Mvg,

Melvin

Link naar reactie
  • 0

Om even heel eerlijk te zijn, toen ik de onderkant van het kaartje nog niet gelezen had dacht ik dat het om een antiekzaak ging (kan aan mij liggen). Mijn tip is om het e.e.a. te veranderen maar het schiet me op dit moment even niet te binnen hoe, wellicht een muzieknootje ergens?

 

De onderste regel zou ik veranderen in: Bestel klassieke muziek online op ........

 

Verder, leuk initiatief!

Link naar reactie
  • 0

Ik weet nog steeds niet wat je doet. Verkoop je klassieke muziek op CD? Verkoop je bladmuziek van klassieke stukken? Verkoop je symfonische muziekinstrumenten? Organiseer je klassieke muziekevenementen? Ben je een klassiek pianist die op verzoek bruiloften en partijen opluistert??

 

Kortom: Tell me !

 

(Nee ik heb bewust niet naar de website gekeken. Het kaartje moet het mij vertellen...)

Link naar reactie
  • 0

Klassica is een goede naam, alleen vraag ik me wel af of je niet consequent moet zijn met de c's en k's in de naam. Classica of Klassika. Alle variaties zou ik registeren, kost niks.

 

Moderne kwaliteit, klassieke prijzen ... bekt best lekker, maar is toch wat verwarrend.

 

Zet absoluut een normaal e-mail adres erop, mendelsson@pagina.nl staat niet.

 

Ga je je op "alle" klassieke muziek richten?

Wat is eigenlijk je toegevoegde waarde?

 

Ik ben zelf groot opera fan, dus ik ben benieuwd.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het eens met Ruben.

Classica levert op google een bedrijf op voor professionele woning ontruiming

Klassikka levert www.klassikaz.net

Het lijkt er dus of je bedrijf al bestaat.

Je kan misschien met hun samenwerken.

Of een andere specialistische dienst opstarten met een unieke naam.

 

Dus een beter motto en een andere naam zodat je je echt onderscheidt.

 

Vriendelijke groet,

 

Bob

Link naar reactie
  • 0

Klassica is een goede naam, alleen vraag ik me wel af of je niet consequent moet zijn met de c's en k's in de naam. Classica of Klassika. Alle variaties zou ik registeren, kost niks.

 

Moderne kwaliteit, klassieke prijzen ... bekt best lekker, maar is toch wat verwarrend.

 

Zet absoluut een normaal e-mail adres erop, mendelsson@pagina.nl staat niet.

 

Ga je je op "alle" klassieke muziek richten?

Wat is eigenlijk je toegevoegde waarde?

 

Ik ben zelf groot opera fan, dus ik ben benieuwd.

 

Dat mendelssohn@pagina.nl adres moet je vergeten, dat is ter opvulling van de conceptkaartje.

Daar komt in het vervolg gewoon info@klassica.nl en melvin@klassica.nl

 

Classika heb ik ook geregistreerd.

 

Maar ik vind classika teveel internationaal klinken.

Klassica klinkt toch iets meer Nederlands, vanwege die K ipv C.

 

En ja ik ga me echt alleen op klassieke muziek richten, dus van Von Bingen tot Stockhausen.

Ook opera, wat ook mijn favoriete tak is.

 

Mijn toegevoegde waarde zal heel simpel zijn.

Klassieke muziek is een muziek genre opzichzelf, het is zo immens groot dat je er eigenlijk veel verstand van moet hebben.

Ik wil met klassica de mensen meer geven dan simpel cd'tjes verkopen. Klanten moeten zich thuisvoelen bij klassica.

Als zij om advies vragen, dan geven wij die advies ook.

 

Laagste prijs garantie.

Hoogwaardige service.

De beste kwaliteit.

En het adviseren van kopers.

 

Ook werk ik aan de toekomst, maar dat is nog pril.

Eerst maar eens van klassica een succes maken, wat nog een behoorlijk gevecht gaat worden.

 

Wel zit ik te denken aan een andere slogan.

 

Het moet inderdaad direct duidelijk zijn dat het om een webshop gaat voor klassieke muzkiek.

 

mvg.

Melvin

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het eens met Ruben.

Classica levert op google een bedrijf op voor professionele woning ontruiming

Klassikka levert www.klassikaz.net

Het lijkt er dus of je bedrijf al bestaat.

Je kan misschien met hun samenwerken.

Of een andere specialistische dienst opstarten met een unieke naam.

 

Dus een beter motto en een andere naam zodat je je echt onderscheidt.

 

Vriendelijke groet,

 

Bob

 

De naam Klassica blijft.

 

Maar weet je wat het is met KlassikaZ, zij hebben geen webshop.

 

En hun fysieke winkel heet KlassikaZ.

Duidelijk verschil met Klassica.

 

KlassikaZ had in Haarlem trouwens ook een fysieke winkel en een webshop.

Maar die zijn weg, ik kon die mensen daar trouwens.

Link naar reactie
  • 0

Allereerst... ik vind het een leuk concept. wie weet ga ik eens wat bij je bestellen... en wie weet kunnen we naar elkaar gaan linken (ik heb veel klassieke musici op mijn site en in mijn klantenbestand).

 

'moderne muziek' zou ik helemaal niet doen, want dan denk ik niet aan klassiek (terwijl ik vanwege mijn bedrijfje enorm veel met klassieke muziek bezig ben)

 

'klassieke prijzen' vind ik vreemd... ik zit bij 'klassiek' toch een paar eeuwen terug te denken en toen bestonden nog helemaal geen CD's/DVD's... maar misschien ben ik daarin de enige.

www.vioolspelen.nl

http://twitter.com/ZlataBrouwer

www.zlatabrouwer.com

Link naar reactie
  • 0

Hallo Melvin,

 

Ik kom regelmatig producten tegen met muzieknoten erop die ik op zich wel leuk vind, maar toch niet koop, omdat het notenbeeld niet klopt. Te weinig noten in een maat, verkeerde richting van de stokken, etc.

 

Als ik het notenbeeld op jouw visitekaartje zie, dan klopt dat ook niet. Heb je dat bewust zo gedaan? Het ziet er op zich wel kunstig uit, dus als het bewust zo gedaan is, heb ik er geen moeite mee. Van bladmuziek-kenners zul je er ongetwijfeld opmerkingen over krijgen.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

flauw

Ja die noten. Ik erger me zelfs aan de valse noten op een pot pindakaas. Geen gehoor. :)

/flauw

 

Waar ik me meer zorgen over maak is de naam.

En hun fysieke winkel heet KlassikaZ.

Duidelijk verschil met Klassica.

 

Dit is verre van safe. Sterker het is een schoolvoorbeeld van een verwarrende naam voor dezelfde dienst waartegen opgetreden kan worden.

http://www.klassikaz.net/ heeft wel een webshop al werkt die niet echt.

Nu heb je nog de kans wat unieks te verzinnen. Je kan ook in overleg gaan om een toekomstig conflict te voorkomen. Wellicht zelfs inderdaad samenwerken met de inkoop.

Link naar reactie
  • 0

@ Zlata,

Ik ga mijn slogan aanpassen.

En ja wie weet kunnen we wat voor elkaars ondernemingen betekenen.

 

@John,

Ik sluit me aan bij Hans, flauw want, diegene die mijn visitekaartje heeft gemaakt heeft dat er zelf opgezet.

Die noten ga ik waarschijnlijk niet eens gebruiken.

 

@Hans,

Ik heb heel lang nagedacht over mijn naam (klassica), maar je spreekt echt heel anders uit dan KlazzikaZ.

Klassica spreek je op z'n Italiaans uit, en niet zoals KlazzikaZ op z'n Hollands.

Ik maak me niet heel veel zorgen daarover. En of het fair is. Klinkt misschien gek, maar ik vind het fair genoeg om mijn naam niet aan te passen. Je spreekt het totaal anders uit, je schrijft het totaal anders, en we hebben verschillende hoofddoelen. Zij leggen de nadruk op fysieke winkel, en ik op webshop.

 

Mvg,

 

Melvin

Link naar reactie
  • 0

Ik maak me niet heel veel zorgen daarover. En of het fair is. Klinkt misschien gek, maar ik vind het fair genoeg om mijn naam niet aan te passen.

 

Hulde dat je je eigen keuze verdedigt, maar in jouw specifieke geval zou ik toch de nodige aandacht aan de opmerkingen van Hans besteden. Het gaat er namelijk helemaal niet om wat jij vindt, maar o.a. wat Klassikaz vindt.

Of je een offline of online winkel hebt is ook niet zo relevant.

 

Hans is erg goed op de hoogte van de materie en het is raadzaam hierover preventief je licht eens ergens op te steken als hij bezwaren op dit gebied ziet.

 

Daarnaast moet ik eerlijk zeggen dat ik, als ik als ik een product bij jou zou bestellen ik na 1 maand niet meer zou weten of het nu bij jou of bij klassikaz besteld zou zijn.

 

De namen Jansen en Heideroosjes zijn verschillend. Klassica en Klassikaz verschillen maar 2 letters en zijn, temeer daar ze beiden in de klassieke muziekbranche zitten voor mij identiek.

 

Aan jou de keus, maar maak hem weloverwogen en niet op basis van zelf-/vergezochte argumenten.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Hallo Melvin,

 

Ik kom regelmatig producten tegen met muzieknoten erop die ik op zich wel leuk vind, maar toch niet koop, omdat het notenbeeld niet klopt. Te weinig noten in een maat, verkeerde richting van de stokken, etc.

 

Als ik het notenbeeld op jouw visitekaartje zie, dan klopt dat ook niet. Heb je dat bewust zo gedaan? Het ziet er op zich wel kunstig uit, dus als het bewust zo gedaan is, heb ik er geen moeite mee. Van bladmuziek-kenners zul je er ongetwijfeld opmerkingen over krijgen.

 

 

Misschien in dit geval omdat het een concept is nog niet aan de orde maar ik denk dat John hier zeker wel een punt heeft. Mocht je wel met noten gaan werken, omdat dit het beeld van muziek weergeeft, kun je inderdaad beter bestaande en kloppende noten nemen. Dat zou ik zeker wel doen.

 

Dus geheel flauw vind ik het zeker niet. Het is toch gewoon een tip?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Melvin,

 

Ik snap je insteek ook qua c's en k's. Ik ben zelf eigenaar van www.klassikalmusik.com Dat vonden mensen weer erg Duits overkomen. Had er een sociaal netwerkje voor klassieke artiesten en fans, maar wegens gebrek aan tijd even weggestopt. :)

 

Zou ik om toestemming moeten vragen bij KlazzikaZ?

 

Zou ik niet doen, doet ergens denken aan jazz en staat een beetje "funky", wat niet erg aansluit op klassieke muziek.

Link naar reactie
  • 0

Beste Melvin1983,

 

je staart je blind op die ene naam, misschien omdat je al een domeinnaam en een proefversie van enig drukwerk hebt gemaakt. Met de door jou geopperde naam begeef je je op glad ijs.

 

Is er naast verwarring bij consumenten en gelijkende handelsnamen ook niet zoiets als een Verening Klassieke ZZZaken? Opmerkelijk is dat zij hun merken niet hebben vernieuwd overigens. Ik zou je met veel HL-ers aanraden om voor iets originelers te gaan, neem bijvoorbeeld een beschrijvende naam: klassiekthuis, thuisinklassiek of klassiekinhuis o.i.d. Gebruik de registers van de kvk en het merkenregister voor een veilige® keuze.

 

Een geste voor je onderneming en pay-off: zorg voor gepaste cadeauverpakkingen (extra omzet!) en de kreet 'klassieke muziek, eigentijds verpakt!'

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Klassiek Winkel of klassiekwinkel.nl is er (nu) ook nog. Waarom registreer je ze beide niet direct?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.