• 0

..logo, naam en motto.

Aanbevolen berichten

  • 0

KlazzikaZ en/of KlassikaZ staan niet geregistreerd bij KvK.

 

Mensen ik twijfel nog steeds.

 

Want ik kom er net achter dat KlazzikaZ een winkel in Haarlem, altijd heeft geconcureerd met KlassikaZ een winkel in Alkmaar. Beide hebben neits met elkaar te maken, behalve dat ze in Noord-Holland zitten, klassieke muziek verkopen, en een fysieke winkel hebben. KlazzikaZ is eerder dit jaar gesloten vanwege gebrek aan opvolging. Beide hebben nooit problemen gehad met de naam, zo hoorde ik van een dichte bron van KlazzikaZ.

 

Ik schrijf dit, omdat ik klassica niet kan loslaten. En de bovenste standpunten vind ik sterke argumenten om me niet teveel zorgen maken wat betreft de naam.

 

I rest my case

Link naar reactie
  • 0

Je zult vast niet in de problemen komen met Klassica wat betreft KlassikaZ hoor! Dat vind ik een beetje larie. Zeker in die markt. Bovendien is het een kleine wijziging van het woord classical/klassiek en wat dat betreft zou je zelfs in een strijd kunnen aanvoeren dat beiden een vrij geringe twist aanbrengen op een generiek woord. Als je dan ook weet dat twee winkels in die branche met dezelfde naam werkten zonder problemen...dan zou ik ervoor gaan. Dit is de klassieke muziek branche - en die is stervende.

Link naar reactie
  • 0

Je zult vast niet in de problemen komen met Klassica wat betreft KlassikaZ hoor! Dat vind ik een beetje larie. Zeker in die markt. Bovendien is het een kleine wijziging van het woord classical/klassiek en wat dat betreft zou je zelfs in een strijd kunnen aanvoeren dat beiden een vrij geringe twist aanbrengen op een generiek woord. Als je dan ook weet dat twee winkels in die branche met dezelfde naam werkten zonder problemen...dan zou ik ervoor gaan. Dit is de klassieke muziek branche - en die is stervende.

 

Dit is inderdaad op hele lange termijn de dooddoener.

Maar ik merk, stiekem, dat ook jongeren zich interesseren voor klassiek.

 

Maar in de jongeren hoek valt niet te peilen, het zijn de 45+ ers die er van houden.

Link naar reactie
  • 0

Je zult vast niet in de problemen komen met Klassica wat betreft KlassikaZ hoor! Dat vind ik een beetje larie. Zeker in die markt. Bovendien is het een kleine wijziging van het woord classical/klassiek en wat dat betreft zou je zelfs in een strijd kunnen aanvoeren dat beiden een vrij geringe twist aanbrengen op een generiek woord. Als je dan ook weet dat twee winkels in die branche met dezelfde naam werkten zonder problemen...dan zou ik ervoor gaan. Dit is de klassieke muziek branche - en die is stervende.

 

Eens dat de kans klein is om in moeilijkheden te komen met de naam Klassica. Maar dat is een zeer subjectieve inschatting op basis van de professionaliteit en de (draag)kracht van de specifieke concurrent.

 

Zelfs een generieke naam kan handelsnaamrechten bezitten dus een generieke naam met een twist 100%. Engelfriet stelt in een van zijn artikelen dat zelfs de handelsnaam "De Bakker" bescherming biedt tegen een buurman die "De bakkerij" als handelsnaam wil voeren.

http://netters.nl/ook-jij-hebt-een-handelsnaam

 

Dus dan stop je heel veel tijd en geld in een naam om vervolgens alles te moeten opgeven en wellicht zelfs een schadeclaim te moeten betalen als de concurrent toevallig een zwager heeft die jurist is. Er worden talloze rechtszaken uitgevochten over handelsnamen. Persoonlijk zou ik me liever met ondernemen bezig houden en iets unieks in de markt zetten dan gokken dat men de valse start niet opmerkt.

 

Link naar reactie
  • 0

Je hebt gelijk Hans,

 

Maar ik heb er een beetje moeite mee dat beide 'handelsnamen' KlazzikaZ en KlassikaZ niet eens geregistreerd staan bij de KvK. Nu hoeft dat niet alles te zeggen, maar nogmaals, ze hebben allebei tientallen jaren hun werk gedaan onder bijna dezelfde namen. Ik heb van KlazzikaZ bronnen gehoord dat er nooit problemen zijn ontstaan over bijna dezelfde bedrijfsnamen. Als KlazzikaZ en KlassikaZ tientallen jaren zonder wederzijdse problemen hebben gedraaid, wat zal mijn onderneming Klassica dan voor problemen opleveren. Ik snap jullie redenatie wel, wees voorzichtig. In den beginne...In het begin wilde ik mijn onderneming Klazzica noemen. Maar dat ging mij veelste ver. Terwijl er al 2 winkels waren die ongeveer dezelfde naam hadden.

 

Mvg,

Melvin

Link naar reactie
  • 0

Ze weten niet hoe ze opera moeten promoten. "Popera" helpt er in ieder geval bij, als staan de liederen die opera zangers en niet opera zangers met klassiek aandoende stemmen zingen verder af van de populaire liederen uit Caruso's of Gigli's tijd. Opera zal altijd minder toegankelijk blijven, maar je hebt ook voor vele geweldige opera's echt goede solisten nodig. Geweldige solisten of best goede of gemiddelde solisten, dat is een wereld van verschil.

 

Ik snap de punten van Hans wel, maar ik schat in dat met Klassica er geen problemen komen, zeker gezien de historie van die winkels. Zelf vind ik zo een Z helemaal niet mooi staan in de naam. Maakt juist de hele connotatie ongedaan van het woord "Klassiek". Alsof je jazzy klassiek wil presenteren, of iets wat funky is.

Link naar reactie
  • 0

Klassika[spatie]Z staat gewoon ingeschreven bij de kvk. Je hebt het over logo, naam en motto, maar wat is of wordt je geografische scope met een slinkende Nederlandse doelgroep? Is een Engelse naam dan niet handiger?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Om de keuze nog makkelijker te maken voor je....tijdens het lezen van dit topic schoot me de naam "klassieK" te binnen.

 

Dat zou je ook als klassika uit kunnen spreken ;)...net als dat je xtra schrijft ipv extra. (ik licht het maar even toe...terwijl ik zit te typen bedenk ik me ineens of mijn inval nog wel overkomt als ik het eenmaal getypt heb.)

 

Verder zou ik me ook zeker de opmerkingen aantrekken dat je op moet letten dat je een naam hebt/kiest die niet te dichtbij concurrenten/concullega's ligt. Vooral in verband met je vindbaarheid door klanten! Het zal waarschijnlijk best dat de bedrijven met een naam die erg veel op de jouwe lijkt er geen probleem van zullen maken, maar als je een groot deel van je potentiele klanten niet eens 'binnen' krijgt omdat ze eerst op de naam van je concurrent klikken in plaats van de jouwe zou dat ook zonde zijn toch?

 

Succes in elk geval!

 

www.pulskens.nl overheerlijk vers ambachtelijk Brabants worstenbrood voor ondernemers en particulieren!

Link naar reactie
  • 0

Wie weet wat voor revival er weer komt met mensen als Janine Janssen en meer klassieke musici die jongeren aanspreken? Beetje optimisme is niet verboden.

 

Muziek van veel componisten wordt na eeuwen nog gespeeld... dat stopt niet opeens binnen een paar decennia (hoop ik dan maar).

 

Als jongere die werkzaam en liefhebber is van klassiek, ken ik behoorlijk wat jonge klassieke muziekliefhebbers, zowel actieve als passieve.

www.vioolspelen.nl

http://twitter.com/ZlataBrouwer

www.zlatabrouwer.com

Link naar reactie
  • 0

Nou ik zal je een leuk verhaaltje vertellen.

 

Mijn neefje van 17 jaar is eigenlijk best wel een ruig type die van hiphop en Rnb houdt.

Opzich helemaal niets mis mee.

 

Maar toen ik laatst bij hem even op zijn kamer kwam, zag ik een enorm grote poster van Mozart.

Ik vroeg wat dat was, en hij zei dat ie klassieke muziek wel eens luisterde omdat het rustgevend is.

Hij liet me een stapel oude, kapot gespeelde cd's zien, en ik stond perplex.

Toen ik hem vertelde over mijn 'plannen' was ie gelijk enthousiast, en wilde me helpen als ik iemand nodig had.

En met een knipoog vroeg ie of ik wat cd's kon regelen.

 

Datzelfde gebeurde trouwens ook met mijn broertje (21 jr.) die ook van Mozart en Bizet blijkt te houden.

Terwijl het toch echt een pur sang hardcore figuur is.

 

Dat zijn dus 2 directe familieleden van 21 jr. en jonger die van klassieke muziek houden.

Klassiek leeft wel degelijk onder de jongeren.

 

Nog een leuk verhaal, hier in het winkelcentrum hadden de winkeliers last van hangjeugd die niet vies van een blowtje waren.

Ze bedachten een manier om de jongeren weg te jagen, we zetten klassieke muziek op.

Ik wist meteen dat dit plan zou mislukken, en dat deed het ook frontaal. Jongeren zien het nu als een ontspanningsplek met op de achtergrond een rustgevend muziekje. (oke ze roken zichzelf in trance).

 

Groet,

Melvin

 

Link naar reactie
  • 0

Mooie verhalen inderdaad en denk zeker wel dat klassiek een toekomst heeft.

 

Wat ik vaak merk aan mensen is dat ze klassiek wel mooi vinden en het graag zouden willen luisteren, maar dat ze niet weten waar ze moeten beginnen. Ze denken dat enorme box sets slecht van kwaliteit zijn, maar hebben geen idee van componisten of musici die ze zouden aanspreken. Ook durven ze een plek als het Concertgebouw niet te betreden.

 

Is dat niet een idee voor een website? Een soort 'gemakkelijke instap' (klinkt bejaard, maar goed) voor klassieke muziek, dat mensen een paar bekende fragmenten kunnen luisteren uit verschillende stijlperiodes en dan verder kunnen klikken naar meer of juist minder en zo een beetje tussen de bomen door het bos wel kunnen zien.

www.vioolspelen.nl

http://twitter.com/ZlataBrouwer

www.zlatabrouwer.com

Link naar reactie
  • 0

Beste Zlata,

 

Ik heb je post vanmiddag al gelezen, maar kon niet eerder posten vanwege werk.

Maar ik heb er wel goed over kunnen nadenken.

 

En het is eigenlijk een briljant idee, zelf was ik er niet op gekomen.

 

Op die manier kan je het thema 'service' uitbreiden naar persoonlijke service.

Dus service op maat.

 

En die demo's had ik zelf ook in gedachte, maar het blijft een vrij lastig item.

Vooral vanwege Buma/Stemra en de opslag capaciteit van de server.

 

Groet,

Melvin

Link naar reactie
  • 0

Ja, ik wil van de verschillende types instrumenten die ik verkoop ook geluidsfragmenten opnemen en op de website plaatsen, zodat mensen op afstand een idee van de klank hebben (waar het uiteindelijk allemaal om draait).

 

Zijn er niet manieren om kleine fragmentjes op de een of andere manier ruimte-voordelig op een website op te slaan? Misschien via Youtube links of zo.

 

Wat betreft de CD's, Bol.com heeft heel veel fragmenten van verschillende soorten CD's. Hoe doen die dat dan?

 

PS: Volgens mij ben ik zwaar off topic bezig... :S

www.vioolspelen.nl

http://twitter.com/ZlataBrouwer

www.zlatabrouwer.com

Link naar reactie
  • 0

Hallo Melvin,

 

Van Handel zou ik Händel maken. Verder is de voorkeurschrijfwijze (Josquin) Des Prez. Mag ook Des Prés zijn of Després of Desprez, maar de schrijfwijze die jij gekozen hebt (des Préz) is volgens mij niet juist.

 

Ik zie dat je het notenvoorbeeld - met de "foute" noten - hebt behouden. Zoals eerder gezegd vind ik dat persoonlijk minder fraai, maar ik neem aan dat je daar nu bewust voor hebt gekozen.

 

Groet,

 

John

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.