• 0

Wat is toegestaan met betrekking tot domeinnamen

Hallo,

 

Gisteren ben ik benaderd door het bedrijf dat de kleding voor mijn bedrijf levert, dat ze een door mij geregistreerde domeinnaam willen hebben (zonder daar iets voor te betalen).

Nu merk ik net dat ze exact dezelfde domeinnaam gebruiken maar dan met een - er tussen! Dit lijkt dus wel erg veel op mijn domeinnaam!

Kan ik hier wat tegen doen? Mijn domeinnaam is al meer dan een jaar geregistreerd.

 

Groetjes!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Doe inderdaad je leeswerk.

 

Als het gaat om UV.nl (van jou) en zij hebben U-V.nl (zet het even zo want Google is gek op HL) hangt het af van allerlei andere zaken. Wie heeft de eventuele merkrechten. Wie was het eerst met het gebruik van de handelsnaam?

Heb je het domein gekocht met de bedoeling om de leverancier dwars te zitten? Enz.

 

Lijkt me niet handig om dat hier te doen maar stuur me een PM en ik kijk er morgen even naar. Moet nu gaan feesten.

 

Link naar reactie
  • 1

Maar niet het merkrecht. Dat zit bij de merkhouder. Vandaar dat hun distributor nu aanklopt. Wat niet betekent dat jij het domein zonder meer moet overdragen. Er is behoorlijk veel jurisprudentie over de positie van merkhouders, distributors en authorized dealers en het gebruik van merken, ook in domeinnamen. Heb je al op domjur.nl gekeken?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dat is een goede!

Als ik een aantal artikelen zo lees, sta ik wel sterk...vooral nu ze exact dezelfde diensten aanbieden en het ten koste gaat van mijn winkel.

 

Overigens wacht ik nog even af wat ze met mijn domein willen doen, nu ik het niet zo maar af draag!

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Na mijn vorige berichten (en heel wat leeswerk) zijn de zaken nu opeens helemaal anders.

De concurrent wil mijn domeinnaam overkopen. Maar goed.... het zal betekenen dat ik een grote concurrent er bij zal krijgen.

Ik sta echter wel open voor deze overname (met als gevolg dat ik zelf een ander bedrijf wil beginnen...er is simpelweg niet te concurreren met deze firma).

 

Maar hoe kom ik nou tot een goed overnamebod? Ik heb geen idee welk bedrag je er voor kunt vragen.

 

Misschien iemand er ervaring mee?

Link naar reactie
  • 0

Hoi Linda,

 

Ik heb zelf enkele domeinnamen en ontwikkel graag websites. Ik zou het bedrag in de eerste plaats aflaten hangen van het aantal bezoekers dat je nu krijgt en natuurlijk de markt waarin je opereert. Het aantal bezoekers lijkt mij relevanter, dan het aantal verkochte producten. Reden daarvoor is dat het nieuwere bedrijf de website kan optimaliseren en er meer uit kan halen dan jij ooit gedaan hebt (of het tegenovergestelde).

 

Tegelijkertijd begrijp ik dat je de website ook wel graag kwijt wil. Dan zou ik er ergens tussen in gaan zitten. Er zijn een paar online tools, die je daarmee kunnen helpen. Nauwkeurig is anders, maar het geeft wel een idee. Google eens op websiteoulook.

 

Verder hoeft deze toekomstige eigenaar niet het soms zeer intensieve proces door van het opbouwen van een website. Jij hebt al het werk gedaan. De website wordt al goed gevonden in Google, neem ik aan? Dat is van niet te onderschatten waarde.

Link naar reactie
  • 0

 

Verkoop je toch de hele toko... ;)

 

Goed idee....:)

Dus voorraad berekenen, kosten URL, kosten investering en klaar is kees?

(ze dachten er van af te komen met een etentje of een fles champagne :P)

Kan maar de vraag is natuurlijk of zij daar op zitten te wachten. Zij hebben waarschijnlijk hun eigen software die ze willen gebruiken en zullen jouw shop gelijk wissen of zelfs de domeinnaam alleen als forward naar hun eigen site gebruiken.

 

Je kan inderdaad een hele berekening doen over de investering die je gedaan hebt en dergelijk maar wat ik zelf vaak merk met domeinnamen dat ze weg gaan voor wat de gek er voor geeft. Uiteraard verstevigd het wel je positie als je je vraagprijs goed kunt onderbouwen.

Link naar reactie
  • 0

Nou ik wil ook niet de webshop zelf verkopen, enkel de producten en de domeinnaam die zij willen (aan mijn winkel zijn nog twee andere domeinnamen gekoppeld en zij willen er daar 1 van).

Daarbij doe ik dan ook afstand van mijn officiele dealership.

 

Kan me inderdaad voorstellen dat zij niet zitten te wachten op een webshop aangezien ze deze net hebben laten ontwikkelen (minder mooi natuurlijk dan die van mij ;D)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.