Welke vragen kan ik zoal stellen?

Aanbevolen berichten

Beste Higherlevels,

 

Als aspirant ondernemer, heb ik binnenkort een gesprek met een ondernemer. Ik loop al sinds mijn 20ste levensjaar met het idee om een eigen bedrijf op te starten. Maar door omstandigheden en tot op heden is daar niets van terecht gekomen. Nou heb ik uit eigen initiatief een mail contact opgenomen met de desbetreffende persoon, en tot mijn stomme verbijzing heeft hij mij uitgenodigd voor een gesprek.

 

Zouden jullie mij kunnen helpen met welke vragen ik zoal kan stellen om dat gesprek tot een goed einde te brengen?

 

Groeten,

Link naar reactie

Kun je ons wat meer informatie geven over waar het gesprek over zou gaan?

 

Ik maak uit je post op dat hij je advies gaat geven om een eigen onderneming op te starten?

 

Welke kennis van ondernemen in jouw toekomstige branche heb je al? Waar liggen jouw talenten etc.?

 

Kortom; geef even wat meer concrete informatie zodat we eventueel tips kunnen geven ;)

Link naar reactie

Kun je ons wat meer informatie geven over waar het gesprek over zou gaan?

 

Ik maak uit je post op dat hij je advies gaat geven om een eigen onderneming op te starten?

 

Welke kennis van ondernemen in jouw toekomstige branche heb je al? Waar liggen jouw talenten etc.?

 

Kortom; geef even wat meer concrete informatie zodat we eventueel tips kunnen geven ;)

 

Hallo Wouter,

 

Het gebiedt mij eerlijkheidshalve te zeggen, dat ik geen idee heb waar het gesprek over zal gaan.

 

Ik heb leidinggevende ervaringen in de schoonmaak- en internetbranche. Mijn sterke punten zijn: organisatorisch, initiatiefrijk en doel kunnen stellen.

Link naar reactie

Hallo Hoes,

 

Misschien kun je ook vertellen waarom je specifiek deze ondernemer hebt benaderd. Is het een bekende van je, een ondernemer waarover je iets gelezen of gehoord had of iemand van een adviesbureau?

 

Groet,

 

John

 

Hallo John,

 

Het is een persoon waarover ik gelezen heb en die ik op tv langs zag komen. Waarom deze persoon? Ik had inderdaad andere ondernemers kunnen benaderen, maar op de een of andere manier zei iets in mij dat ik dit moest doen.

Link naar reactie

Kun je ons wat meer informatie geven over waar het gesprek over zou gaan?

 

Ik maak uit je post op dat hij je advies gaat geven om een eigen onderneming op te starten?

 

Welke kennis van ondernemen in jouw toekomstige branche heb je al? Waar liggen jouw talenten etc.?

 

Kortom; geef even wat meer concrete informatie zodat we eventueel tips kunnen geven ;)

 

Hallo Wouter,

 

Het gebiedt mij eerlijkheidshalve te zeggen, dat ik geen idee heb waar het gesprek over zal gaan.

 

Ik heb leidinggevende ervaringen in de schoonmaak- en internetbranche. Mijn sterke punten zijn: organisatorisch, initiatiefrijk en doel kunnen stellen.

Maar wat is dan jouw doel in het gesprek? Informatie & kennis cq advies, samenwerking met deze ondernemer, enkel een gezellig praatje of ..?
Link naar reactie

Beste Hoes,

 

Misschien kun je ook aangeven wat voor jou een 'goed einde' betekent?

 

Groeten< Manon

 

Hallo Manon,

 

'Een goed einde' kan van alles betekenen; alles wat mij de juiste richting zal sturen, is voor mij 'een goed einde'.

 

Ik weet dus ook niet hoe en waarmee die persoon mij kan helpen.

Link naar reactie

Hoi Hoes,

 

Wat was je doelstelling toen je hem benaderde per mail?

Ik neem tenminste aan dat je met het versturen van de mail een bepaalde bedoeling had, iets wilde bereiken.

 

Wat is het doel dat je voor ogen hebt bij het gesprek:

- Wil je tips

- Wil je weten hoe hij zijn bedrijf is begonnen

- Wil je zijn hulp als coach als je voor jezelf begint

- Wil je praten over de miraculeuze winst van WKE in het algeheel amateurkampioenschap voetbal

- Wil je....

 

Zonder meer achtergondinfo van jou wordt dit een fladdertopic waar zowel jij als wij geen kan mee opkunnen

 

Wel goed van je dat je in ieder geval deze stap zet.

 

Frans

Link naar reactie

Maar wat is dan jouw doel in het gesprek? Informatie & kennis cq advies, samenwerking met deze ondernemer, enkel een gezellig praatje of ..?

 

Sowieso informatie, kennis en advies. Hopelijk nog meer, natuurlijk. Als er een samenwerking uit voort kan vloeien, dan is dat mooi meegenomen.

 

Zoals ik al aangaf: Ik ben al sinds mijn 20ste m'n hoofd aan het breken over een onderneming. Ik mis alleen de 'push', kennis, ervaring en uiteraard financien om iets uit de grond te stampen.

Link naar reactie

Hoi Hoes,

 

Wat was je doelstelling toen je hem benaderde per mail?

Ik neem tenminste aan dat je met het versturen van de mail een bepaalde bedoeling had, iets wilde bereiken.

 

Wat is het doel dat je voor ogen hebt bij het gesprek:

- Wil je tips

- Wil je weten hoe hij zijn bedrijf is begonnen

- Wil je zijn hulp als coach als je voor jezelf begint

- Wil je praten over de miraculeuze winst van WKE in het algeheel amateurkampioenschap voetbal

- Wil je....

 

Zonder meer achtergondinfo van jou wordt dit een fladdertopic waar zowel jij als wij geen kan mee opkunnen

 

Wel goed van je dat je in ieder geval deze stap zet.

 

Frans

 

Hoi Frans,

 

Het is zo dat ik een soort van eureka moment kreeg toen ik hem zag.

 

Mijn doel is inderdaad om tips te krijgen. Ik weet inmiddels al heel veel over deze persoon en hoe hij zijn ondernemingen is begonnen. Ik zou het natuurlijk super vinden om hem als coach te hebben.

 

Ik weet ook niet waarom hij uberhaupt de moeite neemt om samen met mij om tafel te gaan. Zijn beweegredenen zijn voor mij dus ook niet bekend.

 

Hoes

Link naar reactie

Beste Hoes,

 

Ik zet dit topic even op slot. Er is genoeg aan getrokken om jou duidelijkere vragen te laten stellen.

 

Ik begrijp best dat een en ander niet duidelijk is, maar je zult begrijpen dat we je dan ook niet kunnen helpen.

 

Wat tips:

- wat voor soort onderneming zou je willen?

- wat verwacht je van die ondernemer in dat gesprek?

- wat kom je halen bij hem, en wat kun je hem brengen?

 

Zet een en ander voor jezelf op papier, het is verbazend hoe dingen op hun plek kunnen vallen als je het opschrijft.

 

Stel daarna gerust wat gerichtere vragen.

 

En welkom op HigherLevel!

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 269 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.