• 0

personeel

hallo,

 

Ik will een sauna beginnen en will graag weten hoe ik het best inkosten kan besparen als ik mensen in dienst neem. Wat je heel vaak ziet is dat masseuses bvb. persentages krijgen voor de behandelingen maar vaak is het zo dat zij niet in dienst van het ondernemen staan. (dus in princiepe zwart werken). Nu wil ik ook het liefst dat de masseurs per behandeling worden betaald en niet de uren dat zij aanwezig zijn anders denk ik dat het niet haalbar is. Misschien kan op een later tijdstip wel een werk contract worden afgesloten maar niet in de opbouwfase van het bedrijf. Er moet altijd well een masseuse/eur aanwezig zijn. Hoe zit een free lance contract er uit en hoe kunnen "werknemers" op de werkplek verzekert zijn als zij niet in dienst staan van het bedrijf?

 

Ik hoop dat mijn vraag wel een beeijte duidelijk is.

 

bedank,

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kijk eens goed binnen het kappersbedrijf. Daar komen ook constructies voor waarbij de eigenaar van de kapperswinkel niet de werkgever van de kapsters is. De kapster zijn zelfstandige ondernemers die "een stoel huren" en betalen voor die stoel, voor de klandizie en voor de administratieve ondersteuning met een deel van hun omzet. Ik weet zeker dat ze bij MBK-Nederland informatie hebben over dit soort constructies.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Beste Heliop,

 

Het probleem is niet zo moeilijk.

 

Als je de mensen niet in dienst neemt zijn het freelancers. Freelancers werken tegen een bepaald tarief waarvoor zij hun dienst uitoefenen. Jij stelt alleen de ruimte ter beschikking. Dit kan per uur of per dagdeel. Voor de beschikbare ruimte moet de freelancer aan jou een vergoeding afdragen.

Als jij, als sauna, massages aanbiedt en daarvoor gebruik maakt van derden (masseuses) kan er volgens de regels sprake zijn van een arbeidsverhouding.

Neem contact op met de KvK of MKB Nederland voor verdere informatie over freelancers. Ook is het raadzaam om de Belastingdienst te raadplegen.

 

Succes.

 

Michael Klijn.

 

www.droombureau.nl

Link naar reactie
  • 0

Freelancers geven volgens mij meer ellende met het GAK dan met de belastingen ivm aantoonbaarheid meerdere oprdachtgevers.

De mensen worden al snel als eigen bedrijven gezien en anders wordt het toch al snel loondienst met alle afrdragingen die van toepassing zijn.

Nils gaf het al aan, je constructie kun je het beste opbouwen via het ziekenhuis principe waar de chirurg de operatieruimte + personeel huurt van het ziekenhuis om daarna te opereren.

 

Geld ligt op straat, je moet het alleen oprapen

Link naar reactie
  • 0
Nu wil ik ook het liefst dat de masseurs per behandeling worden betaald en niet de uren dat zij aanwezig zijn anders denk ik dat het niet haalbar is.

 

Als het niet haalbaar is wanneer je per uur betaald waarom zou een masseur dan zelf daar gaan staan? Tenslotte wil deze persoon ook geld verdienen en zal hij voldoende behandelingen nodig hebben.

 

Dus waarom denk je dat het niet haalbaar is om per uur te betalen?

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor jullie reacties,

 

ik gaa zeker eens bij al de genoemde instaties invormeren.

 

hi WelleKe,

wat ik bedoelde met:

"Nu wil ik ook het liefst dat de masseurs per behandeling worden betaald en niet de uren dat zij aanwezig zijn anders denk ik dat het niet haalbar is"

was, dat de meeste saunas de masseurs niet op de uren dat zij aanwezig zijn betalen maar op de behandelingen. Uit eigen ervaring weet ik dat je vaak meerdere uren in de sauna wacht voordat je een of twee klanten krijt. De wachttijd wordt dus niet betaald. Erg verveelend.

De enige oplossing die ik zelf kan verzinnen is dat de klant ten minste een dag van te voren een massage aanvragt. Pas als de zaak een beetje loopt kan je ervoor zorgen dat er de heele tijd een masseur aanwezig is.

Het verhuren van de massage ruimte is wel een oplossing maar komt niet in aanmerking als je binnen het saunagedeelte masseerd, zoals in een oosters badhuis. dan kan je kiezen of je de masseuses per behandeling wil betalen of per uur. Per uur zou te duur zijn als er niet voldoen mensen zijn om te masseren. Per klant kan wel weer lange wachttijden voor de masseuses opleveren.

 

dus zo heelemaal ben ik er nog niet uit......

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 318 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.