• 0

plafondplaten face cap

ik zit er aan te denken een soort cap te ontwikkelen die men kan plakken op bestaande plafondplaten. Hierdoor hoeft men niet de hele plafondplaat weg te gooien. De eigenschappen van een plafondplaat komt uit de dikte van de palfondplaat. Als een plafodnplaat af is, is alleen de bovenste 1 mm vies o verkleurd. zeker met de trent van goen lijkt mij een leuk idee.

 

Hoe pak ik dit aan >>>

Patrick remkes

systeemplafond webshop www.systeemplafond.nu

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Systeemplafond,

 

Als ik je bericht goed begrijp wil je een plafondplaat ontwikkelen die als 'cover' over een bestaand plafond geplakt/bevestigd kan worden, waardoor een plafond niet vervangen hoeft te worden.

 

Lijkt me dat je allereerst een programma van eisen opstelt vanuit de beoogde klant geredeneerd:

 

Wanneer is dit product een uitkomst:

 

[*] Als het eenvoudig te monteren is binnen ...minuten per plaat

[*] Als de plaat maatgemaakt en in het werk aangepast kan worden

[*] Als de prijs goed is t.o.v. vernieuwen

[*] Als de kwaliteit gelijkwaardig is aan de bestaande plafondafwerking

[*] Als er een grote variëteit aan kleuren/coatings beschikbaar is

[*] etc.

 

op basis daarvan ga je keuzes maken: Bevestigingsmethode, materiaalgebruik etc.

 

Wellicht in tijdens de ontwikkelingsperiode al contact met vertrouwde klanten. Dat is een afweging die je zelf moet maken.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

weet je wat he lullige is, de fabrikant, heeft hier geen baat bij. ( hij verkoopt liever de dikkere plaat)

je kunt volgens mij "steenwol tegels dan tegen 80% lagere prijs verkopen. Hier zit geen fabrikant op te wachten.

 

 

hoe pak ik dit aan bedoel ik meer

patent en dergelijke......

 

watt leg ik mijn ide vast / cq toets ik mijn idee..)

 

 

Patrick remkes

systeemplafond webshop www.systeemplafond.nu

Link naar reactie
  • 0

Klinkt bij mij als een super-idee.

 

Ik heb veel lelijke platen in mijn plafond's zitten, maar door kleurverschil kan ik op zijn minst een hele kamer vervangen. Op dit moment schuiven we een beetje met platen van minder belangrijke ruimten naar waar het er echt goed uit moet zien. Ik heb geen zin in de investering om een compleet plafond te vervangen.

 

Als het echt goedkoop kan zou dit voor mij bijvoorbeeld echt een uitkomst zijn, helemaal als er nog verschil is in structuur en kleur, dan kan ik een kamer ook nog wat meer karakter meegeven.

 

Het zijn platte dingen, dus goed in te pakken en te vervoeren. In China vast goedkoop te produceren.

 

Link naar reactie
  • 0

Als je systeemplafondplaten wilt gaan beplakken is het dan niet eenvoudiger om gewoon een 3 mm plaat te nemen die je in de reeds aanwezige T-profielen van de bevestiging legt?

 

Waarom zou je het plakken?

 

Custom printed is wel geweldig trouwens. Reusje voor DJ

 

*gaat buiten foto van de lucht maken, en vervolgens binnen op z'n systeemplafond plakken*

Link naar reactie
  • 0

Aangezien één van onze experts (Cees van der Waal) graag toch op TS wil reageren, gaat dit draadje bij wijze van uitzondering weer open.

 

Eigenlijk vind ik het zelf altijd wel aardig om een vraag van een beginner op patentgebied even kort te beantwoorden. Heeft als voordeel dat

 

(1) de vraagsteller zelf snel op weg wordt geholpen;

 

(2) de meelezers op HL e.e.a. ook weer even meekrijgen; en

 

(3) het goed is voor mijn PR: het gaat namelijk niet zo erg vaak over uitvindingen etc. op HL, dus ik ben altijd wel blij als ik weer even een levensteken op HL kan afgeven; bovendien houdt het mij wel scherp, elk geval is toch weer --een beetje-- anders, en dat vind ik nou juist het aardige van mijn vak.

 

(4) de FAQ draad waarnaar vaak wordt verwezen is in de loop van de tijd wat lang en een beetje kronkelig geworden;

 

(5) korte beantwoording van een vraag --ook al zou de beantwoording ervan op de FAQ draad mogelijk zijn-- kan bovendien worden beschouwd als een herhalings-/opfrisactie, nuttig voor de vragensteller, voor de "meekijkers" en ook voor mij en (misschien) eventuele andere respondenten.

 

Vandaar.

 

Nu (kort) ingaande op het geval van het idee voor het overplakken van plafondplaten: als het een technisch haalbaar idee is (en hoe dat dan precies moet worden uitgevoerd etc.) en het bovendien commercieel te moeite waard is, dan zou je dat kunnen patenteren, bijv. (eerste) in Nederland. Het is kan nuttig zijn om eens een zoektochtje te maken in de Espace-database (http://nl.espacenet.com/search97cgi/s97_cgi.exe?Action=FormGen&Template=nl/NL/home.hts). Om je wat op weg te helpen biedt het Octrooicentrum (OCN) aan om je een zoekadvies te geven: zie op de page http://www.octrooicentrum.nl/index.php/Informatie-uit-octrooien/zoekstrategie.html.

 

In het algemeen kun je ook heel goed terecht bij de NOVU (www.novu.nl).

 

Vriendelijke groet

 

Cees van der Waal

0650745035 - info@budgetpatent.nl www.budgetpatent.nl

Link naar reactie
  • 0

Vanaf de zijlijn denk ik heel snel even dat de reparatiekosten te hoog gaan zijn.

Iemand die zulke covers zou willen aanschaffen moet calculeren met de aanschafkosten én de personeelskosten om die platen aan te brengen en dat lijkt me een erg nauwkeurig werkje waar behoorlijk wat tijd in kan gaan zitten.

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.