• 0

Welk deel van de markt benaderen voor succesvolle acquisitie

Beste mensen,

 

Ik sta op het punt om voor mezelf te beginnen in de grafische industrie. Drukwerk ontwerpen en vervolgens inkopen en verkopen. Las een interessant stuk over de internet drukkerijen waarin prijs bijna een probleem vormt voor de huidige traditionele drukkerijen. Maar hier gaat mijn vraag niet over, ik wijk teveel af.

 

Momenteel probeer ik te onderzoeken welke markt ik het beste kan benaderen om snel frequent omzet te genereren, het blijft lichtelijk spannend om na 6 jaar in loondienst te hebben gezeten deze stap te maken en niet meer maandelijks je salaris gestort te krijgen. Heb nu met redelijk weinig inspanningen (ben nog in loondienst tot 1 augustus dit jaar, vandaar de lichte inspanningen :-)) 3 klanten geworven uit mijn eigen netwerk. Dit zijn veelal eenmalige opdrachten en zorgen niet voor maandelijks brood op de plank.

 

Welke branches etc. zouden jullie adviseren om te gaan benaderen? Ik post deze vraag niet alleen voor deze vraag, ideeën en opmerkingen over mijn idee / onderneming op zich zijn uiteraard ook welkom.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 1

Wat heb je zelf al bedacht? Even hardop denkend:

 

Welke organisaties sectoren hebben regelmatig drukwerk nodig? Wat hebben zij nodig, wat zoeken zij in een drukker? Zijn die sectoren homogeen, of wil elke organisatie iets anders? Kun je dat bieden? Zoeken ze naast het drukwerk nog meer expertises? Kun je dat erbij leveren of regelen? En wie zijn de concurrenten die je dan tegen gaat komen, en hoe kun je van hen winnen? Hoe benader je je klanten? Hoe worden ze nu benaderd? Wat werkt wel, wat niet in de benadering van klanten? Wat doen je concurrenten, en wat kun jij anders doen? Met wie kun je partneren om die klanten te benaderen, wie is complementair aan jouw bedrijfsactiviteiten? Enz, enz...

 

Als je op zo'n manier doorredeneert kom je vanzelf op goede ideeën. Dit is een basisvaardigheid van ondernemers, en eentje die je zelf eerst moet doen en aanleren, om daarna telkens weer toe te passen om je bedrijf te laten groeien. Zoek dus niet direct naar antwoorden, maar ontwikkel de methode om zélf antwoorden te vinden. Succes!

Link naar reactie
  • 0

Hoi Rogier,

 

Welkom op HL

Ik ben echt een leek op dit gebied ( zoals op veel gebieden maar dat terzijde)

Desalniettemin vind ik het altijd leuk om mee te denken en dus heb ik een aantal vragen,

 

In welke branche zitten je huidige klanten vanuit het bedrijf waar je in loondienst zit?

In welke branche zitten je 3 nieuwe klanten?

Heb je bepaalde kwaliteiten of passie wat zich leent voor een bepaalde branche?

Toen je voor het eerst dacht, ik ga voor mezelf beginnen, welke groep dacht je toen zelf te gaan benaderen?

Heb je enig idee waar je snel omzet kunt genereren?

Je geeft ook nog aan dat je een stuk gelezen hebt dat internet drukkerijen het af dreigen te leggen tegen de traditionele drukkerijen. Je vindt dat afwijken van je vraag, terwijl ik eigenlijk denk dat die vraag wel eens erg belangrijk voor je kan zijn om je op te storten.

 

Kortom, voor de professionals wellicht gesneden koek maar voor mij als leek de brandende vraag, hoe had je het zelf eigenlijk in gedachte, dat voor jezelf beginnen… ?

 

Succes Ronny

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Dag Rogier,

 

Tja als je in de wereld van drukwerk zit, ligt het voor de hand om in de vorm van drukwerk je 'visitekaartje' af te geven. Vanzelfsprekend heb je een aantrekkelijk en kloppend visitekaartje, maar nog belangrijker: als jij kunt laten zien met jouw eigen drukwerk dat je met drukwerk een effect kunt bereiken, sla je twee vliegen in een klap.

 

Ik zag zelf een keer een mooi voorbeeld van wervend drukwerk in de vorm van deurhangers (vergelijkbaar met de do not disturb hangers die je in een hotel aan je kamerdeur kunt hangen). Met een passende (actiegerichte) tekst erop is niet denkbeeldig dat je hierop een behoorlijke respons krijgt. Ik was in ieder geval erg gecharmeerd van het intelligente ontwerp ervan en vertelde mij dat ik met creatieve meedenkers te maken had.

 

Dus combineer creatief en investeer een beetje en voor je het weet heb je drukwerk dat voor jou werkt. Succes!

Welk type ondernemer ben jij? doe de gratis ondernemersscan: http://www.kinsent.nl/scan

 

Twitter: http://twitter.com/wbrand

Link naar reactie
  • 0

Beste HL'ers,

 

Allereerst hartelijk bedankt voor jullie input, in tegenstelling tot andere fora ben ik verbaasd over de positieve reacties!!

 

Ik ga de berichten eens rustig doorlezen, ben op dit moment erg druk in de opstartfase, dit terwijl ik ook nog in loondienst ben. Kortom vele slapeloze nachten :-)

 

Kom snel bij jullie terug!

Link naar reactie
  • 0

Beste HL'ers,

 

Allereerst hartelijk bedankt voor jullie input, in tegenstelling tot andere fora ben ik verbaasd over de positieve reacties!!

 

 

Hoezo? Zijn er dan fora waar men niet verbaasd is over de positieve reacties?

 

 

 

 

 

;)

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Beste HL'ers,

 

Allereerst hartelijk bedankt voor jullie input, in tegenstelling tot andere fora ben ik verbaasd over de positieve reacties!!

 

 

Hoezo? Zijn er dan fora waar men niet verbaasd is over de positieve reacties?

 

Dit is correct :)

 

 

 

 

 

;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 204 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.