• 0

Holding enig aandeelhouder en bestuurder binnen universiteit

Graag zou ik willen weten wat jullie mening is van onderstaande constructie.

 

Onze universiteit heeft een holding BV opgericht. Onder deze Holding vallen verschillende werkmaatschappiijen. De holding is zowel 100% aandeelhouder als bestuurder van deze werkmaatschappijen. De holding en de werkmaatcshappijen hebben dezelfde RvC (= RvB van de Universiteit). De werkmaatschappijen hebben een operationeel directeur.

 

Wat denken jullie van deze constructie?

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

hoi Karel,

 

Afgaande op je emailadres ben je Belgisch, klopt dit? (kan ik als admin wel zien, anderen niet). HL is een NL georiënteerd forum namelijk.

 

Daarnaast gaat HL over ondernemen. We geven geen adviezen aan publiekrechtelijke lichamen. De overheid heeft immers haar eigen organen die te raadplegen zijn voor advies. En tot slot is volstrekt niet duidelijk wat je wilt weten. Ik zie niets mis met de constructie, maar heb ook geen idee wat je wilt weten.

 

Ik doe er nu een slotje op. PM mij als blijkt dat je toch echt een vraag hebt over ondernemerschap. Dan heropen ik het topic.

 

Zoals Jeroen ook al aangeeft, wees eerst specifiek en reageer even op mijn vragen. Dank je.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 178 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.