slecht nieuws voor goed nieuws

Aanbevolen berichten

www.hetgaatzoslechtnogniet.nl houd het na 6 maanden weer voor gezien (zie ook dit topic.

 

Ik wordt er toch een beetje sip van. Je besteed je kostbare tijd en aandacht aan van die "leuke" initiatieven en voor dat je het weet zijn ze weer "down the drain". Ik wordt best wel moe van die lawaaimakers die zonder functioneel doel ieders aandacht trekken en vervolgens weer afhaken.

 

Volgens de eigen website is "het doel bereikt". Welk doel? Aandacht? De wereld berbeterd? Klanten geholpen?

 

Mijn vraag is: moeten wij als HL enthousiast blijven doen over al die leuke initiatieven die verder nergens toe dienen?

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Mijn vraag is: moeten wij als HL enthousiast blijven doen over al die leuke initiatieven die verder nergens toe dienen?

 

Een duidelijk antwoord: NEE.

Wij als HL (om volgens jou woorden te spreken) moeten zeker enthousiast doen over leuke intiatieven, die ergens nuttig voor zijn, die een welkome aanvulling zijn.

Maar initiatieven die nergens toe dienen? Nee.

 

Wel bezef ik dat je dit moeilijk van tevoren kan inzien, je hoort alleen de hoge verwachtingen van de makers en dan blijkt het toch (weer) tegen tevallen. Ik denk dat je beter een initiatief zichzelf moet laten waarmaken, zich moet laten bewijzen voordat je er lofend over moet schrijven.

 

Jelmer.

Link naar reactie
Tja, doelbereikt zal wel een bergje nieuwe klanten voor de makers achter hgzsnn zijn.

 

Volgens mij was hun doel om een ander geluid te geven dan 'ohhh recessie, donder en bliksem, hel en verdoemenis!'.

En dat het erom ging te laten zien dat het zo slecht nog niet gaat.

Dat het Playcollective misschien wel nieuwe leads of exposure heeft opgeleverd betwijfel ik niet, maar is dat reden om het initiatief vanwege 'eindigheid' en 'spin-off' negatief neer te zetten?

Ik vind het wel wat hebben om zoiets niet te proberen uit te melken ;D

Maar misschien ben ik gewoon bevooroordeeld...

http://www.hetgaatzoslechtnogniet.nl/article/frontpage/4

Link naar reactie

OK Annedien. Zit wel wat in.

 

Volgens mij was hun doel om een ander geluid te geven dan 'ohhh recessie, donder en bliksem, hel en verdoemenis!'.

 

Heeft HGZSNN dat doel berijkt? Ben ik minder sip? Zijn anderen nu minder sip? Misschien, misschien ook niet, maar ik ben nu wel meer sip dan tevoren omdat ze zo snel opgeven :(.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Beste Nils, jammer dat je zo kort door de bocht gaat...

Het feit dat Het Gaat Zo Slecht Nog Niet na een half jaar is gestopt is behalve dat wij vinden dat we ons punt gemaakt hebben - dat het veel inspirerender en motiverender is om nu eens met je goede nieuws naar buiten te komen - ook dat we merkten dat in eerste instantie iedereen enthousiast is om een positief geluid te laten horen om vrij snel daarna weer te vervallen in het populairdere 'wat gaat het toch slecht'. Een geval van puur jammer, zal ik maar zeggen. In die zelfde lijn is het heel makkelijk dergelijke initiatieven neer te sabelen, veel moeilijker is het om een handschoen op te pakken. Maar uiteindelijk wel veel leuker!

Link naar reactie

Beste Okke,

 

Neersabelen ligt niet in mijn aard. Ik ben wel een oude zeurkous, maar ook ondernemer en defacto optimist tot in de kist.

 

Op zich ben ik absoluut niet tegen positieve initiatieven. Ook HGZSNN "vond" ik leuk. Maar het werd heel snel stil en na een half jaar lees ik "Doel berijkt"? Dan denk ik "welk doel berijkt", "hoezo doel berijkt". Opgeven na 6 maanden?

 

Of HGZSNN is inmiddels overbodig, omdat goed nieuws gemeengoed is geworden, of het is toch lastiger dan je denkt om goed nieuws te brengen.

 

Ik proef een beetje uit je reactie, dat de response c.q participatie uit de markt nogal tegenviel (correct me if I'm wrong). In dat geval zou ik zeggen: "missie is NIET geslaagd. Nederlanders zijn zo'n stelletje azijnzeikers, daar valt niets mee te beginnen" of zoiets.

 

Het gaat mij trouwens helemaal niet om HGZSNN. Waar het mij om gaat, is dat ik wekelijks goedbedoelde initiatieven tegenkom, waar of niet goed over is nagedacht, of niet hard genoeg aan getrokken wordt. Hoe goed bedoeld ook, mensen schenken daar hun kostbare tijd en aandacht aan en het brengt ze verder niets. Niet doen dus. Als je je belofte niet waar kunt of wilt maken, kan je hem beter niet doen.

 

Als je echt de intentie hebt om de wereld te verbeteren moet je niet na 6 maanden ophouden en zeggen dat je missie geslaagd is. Dat is onzin. Het kost minsten 6 jaar om dat soort doelen te realiseren.

 

Zelf probeer ik ook wel eens iets wat niet lukt. Maar dan vertel ik dat ook gewoon. Dan probeer ik er achter te komen waarom het niet wil lukken en die kennis deel ik weer met anderen (voorbeeld

 

Dus neersabelen is niet mijn missie. Ik ben veel meer geïnteresseerd in de vragen: waarom begin je eraan?, waarom houd je er nu al weer mee op? en wat hebben jij en de rest van de wereld er aan overgehouden?.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.