indicatie kosten redacteur

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

Als grafisch ontwerper ben ik betrokken bij het opzetten van een nieuw magazine voor een vechtsport. We proberen met het team inzicht te krijgen in de kosten voor het laten redigeren van teksten. Ik heb enig inzicht in de gemiddelde uurtarieven (ergens tussen de € 50-€70 p/u). Maar hoeveel tijd is een tekstschrijver kwijt? Laten we er vanuit gaan dat het niveau van de tekst 'redelijk tot goed' is (de mensen die gaan schrijven zijn HBO opgeleid).

Hier zijn wat gegevens:

Het magazine heeft 32 pagina's en heeft een formaat van 21x21cm.

Er zijn een aantal hoofdartikelen en redactionele pagina's en fotopagina's. Voor het gemak zijn 24 pagina's redelijk gevuld met tekst . Er is veel 'wit' op de pagina's. Een volle pagina heeft zo'n 450 woorden.

 

Kan iemand hier iets zinnigs op zeggen? Mocht er meer info nodig zijn, dan geef ik die (waar mogelijk) graag!

 

Met groet!

 

Dennis Happé

Link naar reactie

Lastige vraag inderdaad. De tarieven lopen uiteen ongeveer net zo als de tarieven voor vormgevers uiteenlopen... Het heeft allemaal te maken dat het niveau dat je blad moet hebben. Dat schrijvers HBO zijn opgeleid zegt helemaal niks, ik heb ook met teksten van universitair opgeleide mensen moeite: ze kunnen domweg niet schrijven.

 

Maak richtlijnen voor de redactie en leg daarna een paar freelancers de aangeleverde teksten voor. Dan kunnen ze makkelijk een inschatting maken.

 

P.S.: voor 70 euro per uur doe ik het niet. De tarieven lopen eerder van 40 euro (beginnend) tot 120 euro (zeer ervaren).

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie

Je hebt geen tekstschrijver nodig, maar een freelance redacteur met budget voor freelance auteurs. Ga maar uit van 500 euro per pagina. En als je het goed en zuinig aanpakt, kan het voor de helft. Ervaring met de sector is belangrijker dan opleiding.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 273 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.