• 0

zending kwijt maar toch afgeleverd ?

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Klant op de hoogte stellen dat je navraag gaat doen bij de transporteur en deze vriendelijk verzoeken even te informeren in zijn/haar woonomgeving.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Er is een zending afgeleverd door TNTpost (volgens track&trace)

echter geeft de klant aan deze niet ontvangen te hebben, terwijl er op de site staat: Zending is uitgereikt

 

Zending uitgereikt kan ook uitgereikt aan de buren zijn. Ze horen dan een kennisgeving in de bus van de geadresseerde te doen, maar dit gebeurd niet altijd. Het beste kun je op al je pakjes 'alleen huisadres' zetten, dan bezorgen ze niet bij de buren.

 

Verder wat Frans zegt...

Link naar reactie
  • 0

Zending uitgereikt kan ook uitgereikt aan de buren zijn. Ze horen dan een kennisgeving in de bus van de geadresseerde te doen, maar dit gebeurd niet altijd. Het beste kun je op al je pakjes 'alleen huisadres' zetten, dan bezorgen ze niet bij de buren.

 

en als de zending nu naar een bedrijf of school is verstuurd, dan lijkt me afleveren bij de buren minder logisch ?

ik zal ook een vragen bij TNT

WebwinkelCommunity forum is nu #GRATIS : De gratis webshop community

Patrick Heijmans:  Online marketing specialist en consultant

Link naar reactie
  • 0

Kan dus bij de buren afgeleverd zijn (ook als je de dienst "Enkel Huisadres" gebruikt, wordt namelijk veel door de bezorger genegeerd).

 

Kan ook voor de deur zijn neergezet, doet TNT namelijk ook regelmatig.

 

Als je verder niet verzekerd of met handtekening voor ontvangst verzonden hebt heeft navraag in principe geen nut, je krijgt dan een standaard briefje dat volgens hun systeem is afgeleverd.

 

Heb je wel handtekening gebruikt kan je die via www.tracktrace.nl of parcelware-web direct opvragen en zien.

 

Verder is het in alle gevallen zo dat als je niet verzekerd verzonden hebt en het is kwijt dat je gewoon de sjaak bent en een briefje van TNT krijgt dat dat je eiogen schuld is omdat je dan maar verzekerd had moeten verzenden.

 

Blijft echter dus lastig om te bepalen of de klant het echt niet ontvangen heeft of dat hij liegt om het gratis te krijgen doordat de dienstverlening van TNT helaas niet bepaald betrouwbaar is.

Link naar reactie
  • 0

Het blijft inderdaad lastig... maar het is wel weer het seizoen dat er veel temps lopen bij de postbezorging, en meestal gaat het percentage 'kwijtgeraakte' pakjes in de zomermaanden even fors omhoog. Dat kan allerlei oorzaken hebben, afgezien van diefstal ook onervarenheid en daardoor incorrect bezorgen en/of informeren wat er gebeurd is.

 

Wat je vervolgens met die klant moet: Als het een niet al te duur product is zou overwegen er gewoon nog 1 te sturen om hem tevreden te houden, tenzij het een product is waarvan men er meerdere nodig heeft, of gemakkelijk door te verkopen is. Als hij zelf aanstuurt op 'geld terug' ipv nogmaals verzenden lijkt me dat wel een alarmbelletje.

Link naar reactie
  • 0

Vorige week vrijdag , stopt een TNT bus voor mijn deur, de buren waren niet thuis, dus aan mij gevraagd ,kunt U dit regelen, geen probleem, toen de hamvraag, moet ik niet tekenen.

 

Dat hoefde niet, en de chauffeur van TNT ging weg, dus alswaren kan ik met deze zending doen wat ik wil, totaal geen bewijs van ontvangst.., maar ik heb het toch afgegeven bij mijn buren.

 

Dit is mijn ervaring met TNT, en dit is niet de eerste keer , dat dit gebeurt..!!

 

TNT maakt gebruik van zelfstandige subcontractors, die nemen het vaak niet zo nauw met uitleveren, ze zien de vergoeding,die is erg laag, ze moeten dagelijks tegen de 100 adressen uitleveren, ga daar maar aan staan.

 

Je kan het ook anders versturen, er zijn veel koeriers die hun handen in één hebben geslag, waaronder ik , zei de gek, de transport sector ligt op zijn gat, daarom hebben we besloten , om de slechte kwaliteit van uitleveren zonder handtekening te veranderen, het kost iets meer, maar je hebt de zekerheid , dat Uw zending goed en betrowubaar aankomt.

 

Je kan ook stukken terug lezen op Tros radar, dan moet je op Select Vracht enz, je komt 100 derden klachten tegen.

Dit is niet goed te praten al deze klachten...

Vriendelijke groeten,

 

Sietse Aardema , ( die nu een ijsje gaat eten )..

 

Link naar reactie
  • 0

Je kan het ook anders versturen, er zijn veel koeriers die hun handen in één hebben geslag, waaronder ik , zei de gek, de transport sector ligt op zijn gat, daarom hebben we besloten , om de slechte kwaliteit van uitleveren zonder handtekening te veranderen, het kost iets meer, maar je hebt de zekerheid , dat Uw zending goed en betrowubaar aankomt.

dan zou ik willen weten wat het verschil aan kosten is ?

is dit rendabel ?

wij hanteren namelijk een standaard tarief voor alle zendingen, hoe groot of klein dan ook.

 

WebwinkelCommunity forum is nu #GRATIS : De gratis webshop community

Patrick Heijmans:  Online marketing specialist en consultant

Link naar reactie
  • 0

Vorige week vrijdag , stopt een TNT bus voor mijn deur, de buren waren niet thuis, dus aan mij gevraagd ,kunt U dit regelen, geen probleem, toen de hamvraag, moet ik niet tekenen.

 

Dat hoefde niet, en de chauffeur van TNT ging weg, dus alswaren kan ik met deze zending doen wat ik wil, totaal geen bewijs van ontvangst.., maar ik heb het toch afgegeven bij mijn buren.

 

Oh, dat gebeurd zoveel. Ik woon in een appartement, fors gebouw, en krijg vaak een pakje extra van de bezorger als hij iets voor mij heeft. Vind ik verder geen probleem, maar daar zitten ook wel eens pakjes tussen waar 'alleen huisadres' op staat - en waar ik dan ook niet voor hoef te tekenen.

 

Nu weet ik niet hoe vaak het gebeurd dat mensen zendingen voor hun buren pikken, maar het zal best bijdragen aan de wel-bezorgd-nooit-ontvangen cases.

Link naar reactie
  • 0

Ik neem ook vaak pakketjes aan voor de buren maar ze stoppen dan wel altijd een briefje in hun brievenbus zodat de buren weten dat er bij mij een pakket ligt voor hun. De buurvrouw komt het pakket dan netjes ophalen.

Op de pakketjes die ik verstuur plak ik ook altijd een sticker "Alleen huisadres" en dat werkt volgens mij goed. Ik krijg nooit geen klachten van mijn klanten dat pakketjes niet aankomen.

Grotere bestellingen verstuur ik overigens altijd verzekerd, dit kost maar 1,50 extra geloof ik.

Link naar reactie
  • 0
Op de pakketjes die ik verstuur plak ik ook altijd een sticker "Alleen huisadres" en dat werkt volgens mij goed. Ik krijg nooit geen klachten van mijn klanten dat pakketjes niet aankomen.

 

Ik krijg hier juist zeer veelvuldig klachten over dat het ondanks die dienst egwoon bij buren is afgeleverd. vaak zelfs ook nog eens geen briefje bij de geadreseerde in de bus.

 

Zelfs aangetekende zendingen worden bij buren afgeleverd.

Link naar reactie
  • -1

Aangetekenden mogen nooit bij de buren worden afgeleverd, de chauffeur moet meteen bij niet thuis een kaartje in de bus doen, dat doen wij ook.

 

Ook een gewoon pakket die wel bij de buren mag afgegeven worden, doen we altijd een kaartje in de bus.

Zelfs de buren moeten tekenen, wij vragen naam en een handtekening en zetten er de tijd bij.

 

Je mag hiet geen reclame maken, zo werkt dat op dit geweldige forum, maar stuur maar een email naar mijn adres.

Misschien kan ik deze klachten verminderen..

 

Ik heb op het klachten forum van Radar , ergens gelezen, dat een chauffeur bij het afleveradres een niet thuis kaartej in de bus had gedaan, ge adresseerde zat gewoon in de kamer te wachtten op zijn zending.

Dit doe je niet, of je bezorgd pakketten, of je moet een ander beroep zoeken. >:(

 

Mijn email staat ergens links bij profiel.

 

Vriendelijke groeten, Sietse Aardema

Link naar reactie
  • 0

Ik vind de situatie zeer vervelend voor je maar ik denk dat je je wel moet realiseren dat zendingen die zo weinig kosten aan verzendkosten (vanaf EUR 4,95 o.i.d.?) dat je dan verder weinig extra service krijgt. Dit zijn ook zaken die je van tevoren even goed moet afstemmen met je vervoerder.

 

Ander aandachtspunt voor de mensen hier die veel verzenden: sommige vervoerder hanteren een verzekeringen die uitkeert per kilogram. Je kunt je voorstellen dat wanneer je een laptop verstuurt en je claimt vanwege vermissing of schade dan ben je de klos...

 

Succes allemaal!

 

Gr Frank

Link naar reactie
  • 0

Als TNT van mening is dat ze voor dat bedrag niet die service kunnen bieden moeten ze of het niet aanbieden of die service duurder maken!

Maar dus NIET zoals de TNT doet wel de service aanbieden, veelal er nog voor laten betalen ook maar vervolgens die service niet of slecht verlenen en als er geklaagt wordt de klager een briefje sturen dat het zijn eigen schuld is.

 

Of je bied iets aan en doet het goed of als je dat niet kan of wil bied je het niet aan en niet anders dus!

 

Als ik ergens voor betaal verwacht ik ook gewoon dat waarvoor ik betaal ook geleverd wordt.

 

Wat TNT nu doet is alsof ze een product verkopen aan een klant en het vervolgens niet uitleveren.

De klant komt klagen en dan zegt TNT: Tja... jammer voor u dat u niet heeft gekregen waarvoor u betaald heeft. Had u het maar moeten verzekeren!

 

En dat is dus precies wat TNT dagelijks doet.

Link naar reactie
  • 0

Wat TNT nu doet is alsof ze een product verkopen aan een klant en het vervolgens niet uitleveren.

De klant komt klagen en dan zegt TNT: Tja... jammer voor u dat u niet heeft gekregen waarvoor u betaald heeft. Had u het maar moeten verzekeren!

 

Op de HigherLevel meeting hadden we het ook al over je branche, en het misbruik wat je hierin tegen komt. Ik geloof zeker dat de TNT, en elke andere vervoerder, wel eens fouten maakt, het blijft immers mensenwerken, maar denk je niet dat een deel van de zoek geraakte pakketjes wordt veroorzaakt door misbruik van je eigen klanten?

 

In Heerhugowaard ben ik overigens erg tevreden over het afleveren van de pakketjes. Hier in de omgeving is Pedro van de TNT een begrip, nog een van de weinige die nog weet wat service is.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ja misschien moet ik het even afkloppen maar ik verkoop al 5 jaar, en het is nog maar 1x gebeurd dat een pakket kwijt raakte....en dat ging om een rembours pakket en op de een of andere makkelijke manier kreeg ik het wel betaald...Oh ja, had het ook wel een keer met een pakket naar Belgie, maar ook die kreeg ik ook vergoed (deels, dat wel, ze willen dan de inkoopprijs weten en vergoeden dat). Voor de rest komt het tot dusver altijd aan....heel enkele keer dat het bv bij buren is afgegeven (ondanks 'alleen huisadres' verzendwijze) zonder briefje achter te laten, maar het werd wel altijd opgelost.

 

Ik heb een contactpersoon die ik kan mailen als het nog niet is aangekomen, die mailt dan altijd binnen 1 dag terug nadat hij geinformeerd heeft bij de bezorger.

Link naar reactie
  • 0

Zelfs aangetekende zendingen worden bij buren afgeleverd.

 

Ik heb het nog erger meegemaakt. Chauffeur van een grote, welbekende internationale koeriersdienst (ik noem geen namen) heeft een zending door de brievenbus gepropt en vervolgens zelf getekend voor ontvangst. Niet alleen zit het op het randje van fraude maar juist de reden waarom de verzender voor die koeriersdienst heeft gekozen is de veiligheid en service, die ze in dit geval niet geleverd hebben. Op mijn vraag aan de klantenservice hoe ze nou kunnen garanderen dat de chauffeur het pakket niet gewoon zelf heeft meegenomen werd een beetje schaapachtig gereageerd. Ben benieuwd wat ze tegen de verzender hebben gezegd toen die vroeg waar ze dan in vredesnaam zulke hoge verzendkosten voor betaald hebben.

 

Maar ja, het is een beetje de trend deze tijd. Er moeten (economische) targets gehaald worden en daar gaat de service van omlaag. Als ik iets ingewikkelds heb om te verzenden kan ik in mijn woonplaats al niet terecht, geen postkantoor meer maar een balie in de supermarkt en als je een beetje pech hebt staat daar een vakantiekracht. Geen punt als je een postzegeltje wilt kopen, maar kom niet aan met een pakketje voor het buitenland...

Link naar reactie
  • 0
Op de HigherLevel meeting hadden we het ook al over je branche, en het misbruik wat je hierin tegen komt. Ik geloof zeker dat de TNT, en elke andere vervoerder, wel eens fouten maakt, het blijft immers mensenwerken, maar denk je niet dat een deel van de zoek geraakte pakketjes wordt veroorzaakt door misbruik van je eigen klanten?

 

Zeker wel dat er ook klanten zijn die de boel oplichten.

Maar ik heb het voornamelijk over zaken als:

 

* aangetekende zendingen bij buren afleveren en die laten tekennen

 

* geen briefje in de bus voor afhalen bij buren of postkantoor

 

* enkel huisadres zendingen bij buren afleveren

 

* rembours bedragen niet uitbetalen (in het verleden dat ik nog met rembours werkte)

 

* zendingen aan een drukke straat gewoon voor de deur zetten (toegegeven door de TNT maar was mijn eigen schuld omdat ik het dan maar had moeten verzekeren)

 

* zendingen die ik heb voorgemeld maar nooit zijn ingescand door TNT op het sorteercentra (dus al verdwenen tussen bussiness point en sorteer centrum) waarvan dan gewoon gezegt wordt dat je een oplichter bent en dat pakje nooit hebt afgegeven

 

* en zo kan ik nog wel even doorgaan

 

Over die zaken heb ik het voornamelijk en nog niet eens over de zakenw aarbij er volgens tracktrace gegevens is afgeleverd maar volgens de ontvanger niks is bezorgt, dat is in veel gevallen namelijk moeilijk te controleren (hoewel som wel erg byzonder is als de klant kan aantonen dat ze op vakantie waren op de aflever datum)

Link naar reactie
  • 0

zag net een interesant stukje in de krant: http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2009/07/11000_mensen_op_straat_bij_tnt.html

 

Goede mogelijkheid om te zorgen dat de bezorgers eindelijk hun werk eens goed en serieus gaan doen.

Gewoon bezorgers aangeven dat als er meer als 2 klachten binnen een bepaalde periode over ze binnen komen ze kunnen vertrekken.

Moeten toch mensen uit en zo gaan de slechte ongeintereseerde er tenminste uit en blijven de goede over die wel serieus hun werk willen doen.

Link naar reactie
  • 1

Tsja de extern ingehuurde TNT bezorger die bij ons bezorgt krijgt € 1,00 per adres, ongeacht het gewicht, de grote of aantal paketten. We krijgen wel eens van drie leveranciers tegelijk spullen, hij krijgt daarvoor € 1,00. We hebben dan geluk dat dit een zeer gemotiveerde bezorger is. Van dat geld moet hij zelf TNT kleding betalen en de kosten voor de leaseauto. Ik kan me voorstellen dat je voor € 1,00 per adres in een doelgroep personeel zoekt die gemiddeld tot de niet meest gemotiveerde behoren. Ik vind het ook niet te verantwoorden dat ik voor het versturen van meercollo zendingen per colli extra moet betalen, terwijl degene die de meeste kosten heeft en het meeste werk hieraan niets extra krijgt.

 

Staat echter wel tegenover dat wij tot op heden alle zoekgeraakte zendingen (verhoogd aansprakelijk of niet) vergoed hebben gekregen. Niet alleen de goederen maar ook de verzendkosten omdat ze niet de dienst hebben geleverd waarvoor betaald is.

Als ik zeg het ingeleverd te hebben bij een businesspoint en de klant zegt niets ontvangen te hebben, is het aan de TNT om te bewijzen dat ze het niet hebben gehad of wel hebben bezorgd. Doorgaans kunnen ze dat heel precies nagaan. Ze gebruiken intern een betere en veel uitgebreidere track&trace dan ze op de website laten zien.

Wat wel vaak voorkomt is dat het bij de buren is afgeleverd zonder een briefje achter te laten. Wij hebben dan al een nieuwe toegestuurd en eisen van de TNT dan ook de verzendkosten terug om de originele zending die dan bijvoorbeeld een week later boven water komt op te laten halen.

Het aantal niet afleverde pakketten ligt bij ons overigens op minder dan 1%. Wellicht is het brancegevoelig?

Link naar reactie
  • 0

Voor zover ik weet krijgen ze betaald per adres, maar alleen als het succesvol is uitgereikt. Dat motiveert natuurlijk om zoveel mogelijk bij de buren de droppen, want dat telt ook. Het lastige is dat je zo meer punten krijgt waarbij iets achterover gedrukt kan worden: de bezorger, de buren, en de ontvanger.

 

Branchegevoelig is het zeker, maar ik betwijfel of daarvan hier sprake is. Dingen die de neiging hebben vaker zoek te raken zijn meestal gemakklijk wederverkoopbaar, mobiele telefoons, laptops, hardware en dergelijke. Er zijn verkopers die om die reden alles in vage, wat shabby ogende verpakking verzenden, met een retouradres dat niet herkenbaar is als leverancier van prijzige goederen.

Link naar reactie
  • 0

Van FNV website:

Het grote wapen van de nieuwe postbedrijven zijn de loonkosten. Bij TNT gaat 65 procent van de prijs van elke brief en elk pakket namelijk naar loon voor het personeel. Bij Sandd en Selekt Mail is dat veel minder. Die bedrijven hebben 'kleine zelfstandigen' als postbezorger. Zij krijgen geen bescherming: geen doorbetaling bij ziekte of vakantie, er is geen opbouw van pensioen, en de mensen krijgen zelfs in de uren dat ze moeten werken een inkomen dat lager ligt dan het minimumloon. Zo houden de postbedrijven hun loonkosten laag.

 

Het probleem begint dus eigenlijk bij "ons" als opdrachtgevers. Ik zou zelf wel wat over hebben voor het goed bezorgen van mijn pakketjes, maar een groot deel van de markt gaat dus enkel af op de prijs en stapt over op goedkopere aanbieders. De huidige situatie bij TNT is dus eigenlijk ontstaan door de markt zelf. Lage prijzen lijken aantrekkelijk totdat men er dus achter komt wat de uiteindelijke consequenties zijn. Best wel triest eigenlijk...

Link naar reactie
  • 0

De huidige situatie bij TNT is dus eigenlijk ontstaan door de markt zelf. Lage prijzen lijken aantrekkelijk totdat men er dus achter komt wat de uiteindelijke consequenties zijn. Best wel triest eigenlijk...

 

Heet dat niet marktwerking? Datzelfde gebeurt toch ook in veel meer markten.

 

Als je aan bedrijven levert heb je nog wel keuze, lever je aan particulieren zit je eigenlijk wel vast aan TNT of Selectvracht (DHL). Veel keuze heeft een ondernemer dus vaak niet.

Link naar reactie
  • -1

TNT , wordt meestal gebruikt , omdat het Postkantoor om de hoek zit, dat is ook aan het veranderen, tegenwoordig worden postkantoren onder gebracht bij Bruna winkels en boekwinkels, daar staan nu ook automaten waar je pakket in kan doen, nog nooit geen gebruik van gemaakt, daar kan ik geen oordeel over geven.

 

Het wordt allemaal afstandelijker , je kan haast niemand telefonisch bereiken , als je een klacht hebt, alles gaat via het internet, daar staan standaard vragen en antwoorden, staat je vraag er niet bij, dan kan je gewoon emailen, maar het antwoord krijgen, dat gebeurt bijna nooit.

 

Als webwinkel of klein bedrijfje blijf je aangewezen op TNT, maar als je afspraken maakt met bv. DPD .UPS, dan halen ze je zendingen bij op, DPD is redelijk goedkoop, maar ook daar verdwijnen zendingen, UPS is duurder, maar je zending komt wel aan. ( ervaring ).

 

Je kan op het internet kijken bij koeriers, die doen ook pakketdiensten, daar kan je echt van op aan, dat je zending aankomt, ook duurder dan TNT.

 

De maatschappij is verwend , de bekende briefkaart op de eerste rang, goedkoop versturen is meestal duur versturen.

Ik wil TNT niet afkraken, er zijn heel goede bezorgers, maar zitten gewoon enkelingen bij , die de markt naar de knoppen helpt, en zendingen ,achter de stoel laten verdwijne, di t gebeurt al op het depot, niet inscannen, maar direct in de wagen plaatsen..

 

Dus zending ligt alsware nog op het depot, maar is even niet te vinden.

Iedereen zoekt zijn eigen vervoerder, zakelijk en particulier.

Maar altijd zullen er pakketten verdwijnen op wat voor manier dan ook.

Vriendelijke groeten .

 

Sietse Aardema

 

MOD EDIT: link verwijderd. Conform je eigen bericht van 2 juli in dit draadje weet je al dat dat niet mag

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.