MOVING MIND

Aanbevolen berichten

Herkenning,naamsbekendheid,wat blijft er bij een klant hangen op het moment als deze bij je langs is geweest in/bij je showroom?

Hoe koppel je,je naam onomstootelijk aan een product vast ?

 

[shadow=red,left]MOVING MIND [/shadow] =>voor elk product/dienstverlening is een prospect>het gaat mij om de suspects hoe zou je deze doelgroep een blijvende herrinering meegeven....... ???

Adverteren zul je wel denken,zelf denk ik dat dit ook anders kan,een eerste indruk dus je uitstraling als persoon,TOKO

is ook een vorm van adverteren maar ik zoek iets nieuws wie heeft hier ook al eens mee lopen stoeien? ::)

 

TECHNO-LAB ;)

leer elke dag

Link naar reactie

Wat blijft er bij de klant hangen ligt veel aan het product, of het high of low involvement is. Showroom moet ik altijd meteen aan auto's denken, geen idee waarom hehe.

Probeer jezelf in te leven als klant en ga eens bij de concurrent langs, wat bij jouw blijft hangen, blijft ook bij de klant hangen.

Voor naamsbekendheid kun je voor 2 dingen kiezen, wil je een gedwongen of ongedwongen naamsbekendheid? De een is veeel makkelijker dan de andere, want met ongedwongen boks je al snel tegen grote jongens op. Grote ongedwongen naamsbekendheid betekent vaak een hoge kostenpost als je markt groter wordt (plaatselijk is een ander verhaal), niet altijd interessant.

Persoonlijke uitstraling evenals je toko is zeker van belang, niet voor niets eisen autofabrikanten (weet niet of allemaal) bepaalde indelingen van showrooms als je official dealer wilt worden.

Blijvende herrinnering is creatief zijn. Sleutelhangers, pennen, etui's, folders, schreeuwen vanaf je dakraam alles is mogelijk eigenlijk. Plaatselijk sponsoren doet het ook altijd leuk (de bal van vanmiddag werd aangeboden door blablabla)

Zorg ervoor dat als je de plaatselijke markt betreed de mensen het over je hebben op verjaardagen e.d. Ik koop mijn fruit standaard elke zaterdag bij 1 bepaalde kraam op de markt (geen idee waarom, vraag mijn vriendin :P).

Zodra je product goed is, zorg ervoor dat de mensen blij zijn met het gokochte goed, reduceer dus de cognitieve dissonantie zover mogelijk.

Hoe koppel je je naam aan je product vast......oef zeg ik dan. Branding kan een dure grap zijn, maar is een sterk wapen. Beste voorbeeld is Nike dat in principe alleen maar een merk verkoopt. Segmenteer je markt goed en focus daar waar het terecht in hoort.

Iets nieuws is leuk, maar ik ben bang dat je daar geen geniaal antwoord op krijgt aangezien er genoeg advertentie bureaus zijn die hier dagelijks naar op zoek zijn. Goed adverteren is goud geld.

 

 

Geld ligt op straat, je moet het alleen oprapen

Link naar reactie
=>voor elk product/dienstverlening is een prospect>het gaat mij om de suspects hoe zou je deze doelgroep een blijvende herrinering meegeven.......

 

Een blijvende herinnering bij mensen van wie je verwacht (suspect) dat ze geïnteresseerd zijn in jouw product/dienst.....dat wordt lastig. Ik denk overigens dat iedere ondernemer wel eens geworsteld heeft (of dat nog altijd doet) met het bereiken van potentiële klanten.

 

Zelf zit ik daar ook mee. Ik wil naamsbekendheid opbouwen, maar kan dat niet doen door een landelijke mediacampagne te starten. Zoals mij al zo vaak is verteld; "dan moet je creatief zijn". Mond tot mond reclame stimuleren etc.

 

Maar jij hebt het over personen die al contact hebben met jou. Die moet je geen blijvende herinnering geven over het product/dienst, die moet je het product/dienst meegeven (verkopen)! Jouw product/dienst in combinatie met de werkwijze zorgen automatisch voor een herinnering. Doe dat goed en je hebt een goed gevoel bij de klant achtergelaten.

 

 

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie

Toch zegt mijn gevoel dat verleiding de sleutel is,

Maar waarom weet ik zelf niet,je moet de sleutel vinden waarbij je dus die verleiding los maakt en kunt koppelen aan je verkoop.

Een terugkerend moment samen laten vallen met een gebeurtnis

uit het dagelijks leven,welke niet direct verwijst naar je product

maar op de een of andere manier er aan is gerelateerd.

 

TECHNO~LAB

leer elke dag

Link naar reactie

ik weet niet of het aan mij ligt maar ik kan jouw opmerkingen moeilijk lezen...

 

Toch zegt mijn gevoel dat verleiding de sleutel is,

Maar waarom weet ik zelf niet,je moet de sleutel vinden waarbij je dus die verleiding los maakt en kunt koppelen aan je verkoop.

Een terugkerend moment samen laten vallen met een gebeurtnis

uit het dagelijks leven,welke niet direct verwijst naar je product

maar op de een of andere manier er aan is gerelateerd.

 

Verleiding is een terugkerend moment samen laten vallen met een gebeurtenis uit het dagelijks leven ???

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie

Een terugkerend moment samen laten vallen met een gebeurtnis

uit het dagelijks leven,welke niet direct verwijst naar je product

maar op de een of andere manier er aan is gerelateerd.

 

TECHNO~LAB

 

Dit noemt men herkenning en is dus door reklame (Amstel jongens bv) te realiseren.

Geld ligt op straat, je moet het alleen oprapen

Link naar reactie

Welleke,tracht het uit te leggen....

Verleiding is een terugkerend moment samen laten vallen met een gebeurtenis uit het dagelijks leven

VOORBEELD:

gebeurtenis=terugkerend(aankleden zwemmen tv kijken naar je werk naar de bank)

 

verleiding=lekker gevoel verslaving(warmte nat programma collega's geld transactie's)

 

hiertussen zit een leeg veld om het zomaar uittedrukken waar je een sleutel techniek zou moeten kunnen toepassen

 

je zegt zelf al, moeilijk dat is het ook,een gevoel op papier zetten is de verleiding die je moet kunnen verwoorden naar de suspect's/ prospect's

 

leer elke dag

Link naar reactie

Alle eiken zijn bomen, maar niet alle bomen zijn eiken ;)

Marketing is gecompliceerder dan de meeste mensen denken.

Ontdekken is er een onderdeel van, andere onderdelen zijn gokken, weten, denken, janken, gillen, lachen, huilen en ga zo maar verder :)

Geld ligt op straat, je moet het alleen oprapen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.