• 0

De Email nieuwsbrief is dood

Spam en virussen hebben het email verkeer dermate vergiftigd, dat de tegenmaatregelen gelijk ook de "gewenste" nieuwsberichten om zeep helpen.

 

Ik heb zelf een opt-in lijst met 3000 adressen. Als ik een nieuwsbrief stuur, komt hij zelfs bij mij binnen in mijn prullenbak. In de afgelopen maanden ben in 1000 adressen kwijtgeraakt "due to bounces" omdat de onvangers hun spamfilter aan hebben staan (gebruik ASP).

 

Ik ben behoorlijk "pissed off". Die aderessen heb ik over de jaren met veel off-line marketing inspanning verzameld en nu ben ik ze kwijt.

 

Maar los van dat: Wat te doen? Hoe houden we de electronische nieuwsbrief in leven? Hoe blijven we in contact met onze doelgroep? Snailmail nieuwsbrieven? Ik weet het ff niet meer. Ik was net zo blij dat ik van die ellendige gedrukte nieuwsbrieven af was. Nu ziet het er naar uit dat ik weer gewoon postzegeltjes moet plakken.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Zou het helpen om de e-mail in meerdere keren te versturen, in plaats van in één keer naar 3000 adressen? Hier moet toch een oplossing voor te vinden zijn??

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

Zou het helpen om de e-mail in meerdere keren te versturen, in plaats van in één keer naar 3000 adressen? Hier moet toch een oplossing voor te vinden zijn??

 

Ik werk via een Application Service Provider. In dit geval bCentral van Microsoft. Zij beheren mijn adressen en zij versturen de berichten. Dat doe ik dus niet zelf. Het werkt(te) prima, totdat de mailservers van bCentral geblacklist werden als spam-verstuurders. Dus alle berichten die ik via mijn nieuwslijst verstuur worden door spam-filters aangemerkt als rotzooi. De spamfilters blokkeren dan de afzender en die verwijderd dan weer het Email adres uit de lijst omdat ze denken dat het niet (meer) bestaat.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Waarom worden deze nieuwsbrieven door Spamfilters geweerd? Als de nieuwsbrief gewenst is, dus wanneer de personen echt hebben ingeschreven op die specifieke nieuwsbrief (en niet dat ze ergens ooit hebben aangegeven het niet erg te vinden een commerciële boodschap per email te ontvangen), dan zal de ontvanger er toch voor zorgen dat ie deze blijft ontvangen?

 

De nieuwsbrief is niet dood, maar emailmarketing heeft wel een vervelende klank gekregen. Opt in nieuwsbrieven zijn volgens mij van grote waarde en mensen zullen die willen blijven ontvangen.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Waarschijnlijk wordt er zoveel rotzooi vanaf bCentral gestuurd dat deze servers standaard in de spamfilters staan. Dit is vanuit filter-oogpunt gezien ook wel slim, aangezien ook 'nieuwe spammers' die via bCentral werken direct geweerd worden.

 

Enige oplossing: je database met mailadressen naar een andere locatie verplaatsen en vanaf daar je nieuwsbrief versturen.

 

Link naar reactie
  • 0

Waarom worden deze nieuwsbrieven door Spamfilters geweerd? Als de nieuwsbrief gewenst is, dus wanneer de personen echt hebben ingeschreven op die specifieke nieuwsbrief (en niet dat ze ergens ooit hebben aangegeven het niet erg te vinden een commerciële boodschap per email te ontvangen), dan zal de ontvanger er toch voor zorgen dat ie deze blijft ontvangen?

 

De nieuwsbrief is niet dood, maar emailmarketing heeft wel een vervelende klank gekregen. Opt in nieuwsbrieven zijn volgens mij van grote waarde en mensen zullen die willen blijven ontvangen.

 

Uhh, een aantal wereldverbeteraars heeft lijsten gemaakt van IP adressen waar vandaan spam gestuurd wordt. Voor het gemak hebben ze er alle MS mailservers bij gezet, omdat "zij" vinden dat MS niet voldoet aan de door henzelf opgestelde opt-in regels (ik kan namelijk zelf handmatig adressen van mijn klanten toevoegen aan de lijst)

 

Spamfilters maken vaak gebruik van die zwarte lijsten om de rotzooi uit je mailbox te halen.

 

Maar ook al is je server niet geblacklist, dan toch komen nieuwsbrieven steeds vaker terecht in de prullenbak. Spamfilters worden steeds strenger. Ik haal zelf regelmatig reguliere mailtjes uit mijn prullenbak. Dan staat er een verkeerd woord in de header.

 

Ik denk dat het steeds moeilijker wordt om mensen per Email te bereiken. Helemaal met nieuwsbrieven e.d. Als de huidige ontwikkelingen zich voortzetten, hoef je over een jaar of twee echt geen electronische nieuwsbrief meer te sturen. Komt gewoon niet aan.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ja ik heb hier mijn mening over emailmarketing al vaker verkondigd maar ik zeg het opnieuw; ik vind dat mensen te ver doorschieten met hun maatregelen. Als de tegenmaatregelen ook weer ten koste gaan van het medium zelf waar zijn we dan mee bezig ???

 

Kleinere providers sluiten klanten steeds sneller af ivm spam aantijgingen omdat ze bang zijn dat ze afgesloten worden van de belangrijkste verbindingsservers. Die blacklists zijn ook een voorbeeld van hoe het door kan schieten, want plots wordt het internet centraal geregeld volgens de regels van die organisatie.

 

Ellendig ellendig. De wereld is alleen zo verdeeld over dit onderwerp dat we de grootste ellende nog niet hebben gehad.

We zouden we een dijk van een communicatiemiddel verliezen als die zo doorzet. :'(

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0
Waarschijnlijk wordt er zoveel rotzooi vanaf bCentral gestuurd dat deze servers standaard in de spamfilters staan. Dit is vanuit filter-oogpunt gezien ook wel slim, aangezien ook 'nieuwe spammers' die via bCentral werken direct geweerd worden.

 

Hé Ben, ouwe Bill basher ;D

 

Beetje kort door de bocht he! Ik heb contact gezocht met die blackhole lijstenmakers. Het duurt 6 maanden voordat je antwoord krijgt en hun stelling is dat ze MS uit voorzorg op de lijst gezet hebben omdat het niet gegerandeerd is dat alle email adressen vis opt-in verkregen zijn.

 

Maar waar staat dat? is er een wet die voorschrijft dat ik mijn klanten geen informatie mag sturen tenzij ze daar uitdrukkelijk om gevraagd hedden en dat nogmaal voor een tweede keer bevestigd hebben?

 

Mijn product IS informatie. Daar wordt ik voor betaald!. Als ik een nieuwsbrief per post stuur hoef ik niks te vragen.

 

Ik heb het niet over het spammen van prospects. Ik heb het ook niet over acquisitie van nieuwe klanten, ik heb het hier over het informeren van mensen waar in een zakelijke relatie mee heb.

 

Ik wordt gek van die weirdo's die hun eigen wetten aan anderen opleggen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Het is niet eens bedoelt als uithaal naar specifiek MS of bCentral ;)

 

Ik wordt gek van die weirdo's die hun eigen wetten aan anderen opleggen.

 

Mensen kiezen ervoor hun spamfilter product af te nemen. Het is vervolgens het goed recht van zon filtermaker willekeurige zaken eruit te filteren die zijn zien als 'meestal spam'. Natuurlijk is het uitfilteren van een compleet netwerk een nogal draconische maatregel, maar momenteel gaat het 'hard tegen hard' binnen de spam en anti-spam wereld.

 

Je kunt het wel of niet eens zijn met die 'weirdos', maar dat maakt verder niets uit. Het gaat erom of je ontvangers tevreden zijn over hun filterproduct. Als dat het geval is kun je hoog of laag springen, maar er niets aan veranderen.

 

Zoals je al opmerkt duurt het erg lang om van die blacklists af te komen, je kunt beter de hele handel vanaf een ander adres gaan versturen, of je moet een half jaar afzien van een nieuwsbrief.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik sluit me aan bij Benm, het probleem is echt niet het principe van blacklisten, het probleem is nog eerder het gebrek aan investering in een eigen server om netjes je mail van te versturen.

 

Waarom ga je in zee met een service waarbij het mogelijk is spam te versturen, is dat niet vragen om problemen? Het spijt me zeer Nils en Welleke, maar volgens mij is dit gewoon zondebok-zoeken.

 

Maar waar staat dat? is er een wet die voorschrijft dat ik mijn klanten geen informatie mag sturen tenzij ze daar uitdrukkelijk om gevraagd hedden en dat nogmaal voor een tweede keer bevestigd hebben?

Nog niet. 31 oktober moet de Nederlands wetgeving aangepast zijn naar een Europese richtlijn die ongewenste (email) communicatie gericht op direct marketing verbiedt, als de ontvanger niet expliciet heeft ingestemd.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk niet dat het gewoon zondebok zoeken is.

 

Dat ANY ASP het gore lef heeft om hard verzamelde informatie zomaar weg te flikkeren (omdat de adressen toevallig bouncen) is ronduit idioot. >:(

 

Of dat nou Bcentral is of een andere mailinglist ASP maakt niet uit, of het aan de spamfilters ligt of niet maakt ook niet uit. De ASP had gewoon nooit de gebouncte emails moeten weg gooien, maar gewoon in een opvraagbare bouncelist moeten zetten.

 

Dit zodat mensen zoals nils kunnen besluiten om hun business elsewhere te plaatsen als ze dat willen.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

interesting topic.

 

another factor making things harder for the email nieuwsbrief to survive is that some companies will not accept mail from open mail relays. we don't. many spammers use the open relays to send their unsollicited crap.

 

i happen to believe that responsible isp's should not have open mail relays. but you'd be amazed who does. the digital no/no sticker needs some work.

Link naar reactie
  • 0

That’s my point indeed. Honest Newsletters get stuck in the crossfire against SPAM. I don't believe the present methods of sending newsletters will survive. I even believe that normal Email will become unreliable en therefore useless if the present arms race between spammers and anti-spammers continues.

 

So what’s next? What comes after Email? Something with channels (like MSN). Do we have to give every sender the explicit right to send us mail?

 

I even postponed investments in Email based communications with our clients. Most of our communications are generated by our database. Output is now by fax. Because of rapid deterioration of Email reliability, we have chosen to stick to fax and snail.

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik zie het wel gebeuren dat e-mail gaat verdwijnen, en wordt vervangen door een beter systeem.

 

E-mail heeft tal van nadelen:

- spam

- onbeveiligd

- identiteit afzender lastig te controleren

 

En voordelen:

- eenvoudige implementatie

- enorme installed base

 

Wellicht zou een techniek die standaard werkt met authenticatie van verzender en ontvanger (bijvoorbeeld via pgp) en encryptie wat oplossen. De ontvanger kan vervolgens bepalen aan wie hij zijn public key beschikbaar stelt, en bij iedere e-mail controleren of de verzender daadwerkelijk correct is.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Zrski, dat is ook wat ik bedoel, het probleem ligt niet bij de blacklisten.

 

Nils, ik adviseer je eens een mailfilter als SpamAssassin te proberen. Dan zul je zien dat het wel mogelijk is om het goed te doen, en het nergens voor nodig is om legitieme mails te weigeren.

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik popfile en ben daar ENORM over te spreken.

 

Er wordt tegenwoordig veel geexperimenteerd met RSS feeds en dergelijke. Een mooie "oplossing" voor email weet ik nog niet. Ook een PGP key achtige oplossing is volgens mij geen oplossing. Lijkt me te ingewikkeld.

 

BTW, het gebeurd mij zelden dat ik goede mailtjes uit de prullenbak moet vissen maar het gebeurd wel. (POPfile is nu 98% accuraat)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0
BTW, het gebeurd mij zelden dat ik goede mailtjes uit de prullenbak moet vissen maar het gebeurd wel. (POPfile is nu 98% accuraat)

 

Yeah, bij mij valt het ook wel mee, maar mijn mailtjes verdwijnen ook wel eens in de prullenbak van de geadresseerde. Ik ben serieus bevreesd dat de wapenwedloop tussen spammers en spambashers (ISP's) ten koste gaat van de betrouwbaarheid van Email.

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik popfile en ben daar ENORM over te spreken.

 

Er wordt tegenwoordig veel geexperimenteerd met RSS feeds en dergelijke. Een mooie "oplossing" voor email weet ik nog niet. Ook een PGP key achtige oplossing is volgens mij geen oplossing. Lijkt me te ingewikkeld.

 

Hoo! ff één stappie terug. wat is popfile, wat is RSS feeds en wat is een PGP Key? Ik ben een oude man en dit gaat net iets te snel.

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik denk niet dat die IZEmail een haalbare oplossing is. Bovendien vereist het weer clientside spullen, dus je moet specifieke software gebruiken om ermee vooruit te kunnen.

 

Maar wellicht wordt er ook wel gewerkt aan iets soortgelijks dat je serverside kunt doen. Bij webmail kan ik me zo voorstellen dat het authorizeren en versleutelen allemaal op de zenden en ontvangende webserver gebeurd. De mail-lezer kan vervolgens via een beveiligde verbinding (https) zijn mail online lezen of importeren in zijn mail-tool.

 

Vooralsnog denk ik dat het nog wel een hele tijd zal duren voor zoiets werkend en universeel verkrijgbaar is.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik sinds kort trouwens SpamBayes (http://spambayes.sourceforge.net/) (En specifiek de Outlook plug-in: http://starship.python.net/crew/mhammond/spambayes/). Werkt super! Even trainen en het werkt perfect. Ik krijg bijna geen valse meldingen meer en hoef ook niets meer uit de prullenbak te vissen.

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.