• 0

De Email nieuwsbrief is dood

Spam en virussen hebben het email verkeer dermate vergiftigd, dat de tegenmaatregelen gelijk ook de "gewenste" nieuwsberichten om zeep helpen.

 

Ik heb zelf een opt-in lijst met 3000 adressen. Als ik een nieuwsbrief stuur, komt hij zelfs bij mij binnen in mijn prullenbak. In de afgelopen maanden ben in 1000 adressen kwijtgeraakt "due to bounces" omdat de onvangers hun spamfilter aan hebben staan (gebruik ASP).

 

Ik ben behoorlijk "pissed off". Die aderessen heb ik over de jaren met veel off-line marketing inspanning verzameld en nu ben ik ze kwijt.

 

Maar los van dat: Wat te doen? Hoe houden we de electronische nieuwsbrief in leven? Hoe blijven we in contact met onze doelgroep? Snailmail nieuwsbrieven? Ik weet het ff niet meer. Ik was net zo blij dat ik van die ellendige gedrukte nieuwsbrieven af was. Nu ziet het er naar uit dat ik weer gewoon postzegeltjes moet plakken.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Popfile: http://popfile.sourceforge.net/ (anti spam programmatje)

 

PGP: Pretty Good Privacy (encryptie oplossing)

 

RSS: soort van automatische syndicatie structuur

 

Maar seriously, ik ben benieuwd wat er beter kan zijn dan email. Applicaties als popfile en SpamBayes (deze werken met neuronal nets, bayesian en SVM. Allemaal AI trucjes) kunnen volgens mij de oorlog winnen.

 

Hoe lang zal het duren voordat MS een dergelijk appje koopt en integreerd?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Overigens zitten in M2 van Opera, en Thunderbird van Mozilla ook al spamfilters ingebouwd.

 

PGP zou inderdaad 'de redding' (om even dramatisch te doen) van email kunnen zijn, maar dat moet er wel snel wat aan de public awareness ervan worden gedaan...

Link naar reactie
  • 0

Nils,

 

Hmmm je hebt een lastig probleem. Ik kan me voorstellen dat je 3000 relaties wel degelijk prijs stellen op je nieuwsbrief.

 

Het enige wat je volgens mij kunt doen is verhuizen naar een andere ISP, zodat je van een server gebruik gaat maken die niet ge-blacklist is. In jouw geval zou het wel eens handig kunnen zijn om een eigen server daarvoor neer te zetten. Heeft veel voordelen en is niet eens zo duur (zijn mijn signature ;)).

 

Wat betreft de spamfilters en dergelijke: Voor de Linux gebruikers onder ons kan ik de combi van Postfix en Spamassassin aanbevelen. Die pakt 99% eruit, en pakt bijna nooit serieuze email op (dus nauwelijks fouten). Allemaal gratiz :).

 

Nils, als je nu via een andere ISP gaat zenden, zorg dan dat je email niet helemaal uit HTML bestaat. Veel SPAM-programma's gaan daarvan over de zeik namelijk. Je een beetje verdiepen in de filters en hoe ze werken heeft dus zin. Google even op spamassassin en ik denk dat je wel wat vindt.

 

Succes!

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
  • 0

Dank je Zaphod,

 

Ik ben mijn e-mail adressen aan het verzamelen en overweeg inderdaad verhuizing. Jeroen is iets moois aan het maken. Ik wacht even tot hij klaar is. Dat is ook een ISP model.

 

Bedankt voor je suggesties :D

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Nog niet. 31 oktober moet de Nederlands wetgeving aangepast zijn naar een Europese richtlijn die ongewenste (email) communicatie gericht op direct marketing verbiedt, als de ontvanger niet expliciet heeft ingestemd.

 

Ik begrijp hier dus uit dat direct mail bedrijven vanaf oktober allemaal failliet zijn.

Want dat is toch 99% ongevraagde reclame.

 

Dat valt wel mee. De Europese richtlijn acht het namelijk wel toelaatbaar wanneer een bedrijf zijn klanten op de hoogte wil houden, ook al hebben die klanten daar niet mee ingestemd. Je kunt er met dergelijke wetgeving donder op zeggen dat straks de discussie losbarst over wanneer iemand klant is of niet, maar vooralsnog is er voor bedrijven nog niet echt veel aan de hand.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

heeft iemand ervaring met mail to date?

 

Of deze ASP's?

 

www.yourzine.nl

 

Met yourzine hebben wij - ik werk op het moment bij een werkgever die veel online campagnes voert voor klanten - vrij goede ervaringen. Het systeem is gebruiksvriendelijk en lijkt geen last te hebben van blacklists. De bezorging van opt-in campagnes ligt hoog in de 80 of soms zelfs laag in de 90%.

 

Probleem (nou ja, ligt aan je business model natuurlijk) is dat Yourzine berekent per verzonden e-mail, en aangezien mail-campagnes voor ons steeds belangrijker worden zijn we op het moment aan het overstappen naar Veritate. Yourzine boodt ook een optie om niet per mail maar op andere wijze af te rekenen, maar de uitgebreidere mogelijkheden van Veritate gaven, als we het dan toch groot gingen aanpakken, dan de doorslag. Voor kleine tot middelgrote campagnes of nieuwsbrieven zonder al te complexe bijkomstigheden acht ik Yourzine echter een prima ASP.

 

Voor kleine campagnes (paar honderd mails) heb ik hier een tool ontwikkeld die mails stuk voor stuk verzendt (waardoor ze in ieder geval niet op basis van CC/BCC-trucs worden gefilterd). En dat kost ons niks. 1000 mails verstuurt-ie 's nachts over een periode van een minuut of 10, waarbij de webserver er niet onder te lijden heeft.

 

Dat campagnes opt-in zijn is hoe dan ook van het allergrootste belang. Niet alleen vanwege de mogelijke reputatieschade, maar ook om blacklists zoveel mogelijk te vermijden.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Lijkt me een TOP programma. Voldoet precies aan de vereisten en ziet er prima uit. Ik denk dat we het maar eens gaan proberen. Ik zou het zeer waarderen als iemend die er echt verstand van had een blik op kon werpen om te zien wat de nadelen zouden kunnen zijn van dit programma. Het lijkt namelijk te mooi om waar te zijn.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

De e-mail nieuwsbrief is verre van dood! Uiteraard heeft iedereen die iets via e-mail verstuurd last van het negatieve imago opgelopen door spammers, maar als een ASP, die zegt een professionele applicatie te leveren, een beetje met z'n tijd meegaat is ook het effect van een spamblocker naar je hand te zetten.

 

Ik weet van M-Acquaint (http://www.macquaint.com) dat deze voortdurend onderzoek doet naar de werkwijze van spamblockers. Ook instrueren zij hun klanten hoe ze het beste hun nieuwsbrief kunnen opmaken (door bijvoorbeeld ook een alternatieve tekstversie op te maken en mee te sturen) en zorgen zij ervoor dat de nieuwsbrief op de best mogelijke manier word verstuurd, zodat het risico van een geblokkeerde nieuwsbrief tot een minimum wordt beperkt.

 

En zoals al opgemerkt mogen 'ge-bouncete' e-mails nooit zonder medeweten van de gebruiker automatisch worden verwijdert, maar moet er altijd de mogelijkheid zijn om deze bv. te exporteren o.i.d.

 

Zoals ik al zei, de e-mail nieuwsbrief leeft, als het maar op de juiste manier met de juiste partner wordt aangepakt.

 

* M-Acquaint is een product van MyriadM, het bedrijf waar ik werkzaam ben. (voordat mensen mijn 'post' weer gaan bestempelen als reclame ::) )

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn excuses "2thepoint", ik ben nieuw op dit forum. Ik had in mijn profiel wel mijn gegevens (o.a. een url) ingevuld en dacht dat deze iets expliciter getoond zou worden, zodat de link snel gemaakt zou worden.

 

Ik probeerde alleen een punt te stellen dat kiezen voor een partner met ervaring ook veel voordelen heeft t.o.v. het zelf 'aanrommelen' met een gratis pakketje.

 

Maar dit was inderdaad niet een al te slimme eerste post, uiteraard ben ik ook lid geworden van dit forum om klaar te staan met tips en tricks die te maken hebben met e-mailmarketing en het versturen van een digitale nieuwsbrief.

 

groet, Gerke

 

Link naar reactie
  • 0

http://www.myriadm.nl/contact.asp?cid=50

 

M-Acquaint Sales

Gerke van Duinen

 

How surprising. Als je in bolhoeden had gehandeld, had je ongetwijfeld beweerd dat die dingen weer helemaal in de mode kwamen.

 

Oftewel: je haalt je eigen geloofwaardigheid met zo'n puur reclame-stuk enorm onderuit. Slechte start.

 

Maar, vertel dan eens inhoudelijk waarom e-mailnieuwsbrieven (waarom overigens alleen beperken tot nieuwsbrieven?) niet dood zijn? Tot nog toe lijk je te beweren dat het succes van een mailing is af te meten aan hoe goed het spamblockers naar zijn hand weet te zetten. Zo zullen veel viagra-verkopers er ongetwijfeld over denken, maar of goedwillende bedrijven met een serieuze doelgroep baat hebben bij dergelijke gedachtengangen waag ik zeer te betwijfelen. Ik denk dat ze hun doelgroep met zo'n uitgangspunt eerder tegen zich in het harnas zullen jagen.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Ik weet van M-Acquaint (http://www.macquaint.com) dat deze voortdurend onderzoek doet naar de werkwijze van spamblockers. Ook instrueren zij hun klanten hoe ze het beste hun nieuwsbrief kunnen opmaken (door bijvoorbeeld ook een alternatieve tekstversie op te maken en mee te sturen) en zorgen zij ervoor dat de nieuwsbrief op de best mogelijke manier word verstuurd, zodat het risico van een geblokkeerde nieuwsbrief tot een minimum wordt beperkt.

 

Misschien zou het ook wel eens zo kunnen zijn dat de ontvanger van die nieuwsbrieven ze als spam ziet, en bijzonder blij is dat de automagisch naar de prullenbak verplaatst worden.

 

Link naar reactie
  • 0
Misschien zou het ook wel eens zo kunnen zijn dat de ontvanger van die nieuwsbrieven ze als spam ziet, en bijzonder blij is dat de automagisch naar de prullenbak verplaatst worden.

 

Inderdaad!

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Gelezen op ZI-Biz, een best wel interessante belgiese business-site, deze column van Dirk De Winter:

 

Jakob Nielsen(niet de eerste de beste, want CEO van het gerenommeerde Amerikaanse internetconsultant-bureau voor consumentenproducten Nielsen Norman Group) publiceerde onlangs op zijn website useit.com een studie waaruit moet blijken dat 11% van de verzonden nieuwsbrieven ook daadwerkelijk gelezen wordt.

 

De studie die Nielsen maakte kan in een aantal lijnen worden samengevat:

 

* de tolerantie van lezers t.o.v. irrelevante nieuwsbrieven heeft het nulpunt bereikt

 

* lezers gebruiken steeds meer hun spamfilters om nieuwsbrieven die ze niet langer willen ontvangen tegen te houden

 

* lezers willen bondige, overzichtelijke nieuwsbrieven die op regelmatige tijdstippen in hun Inbox arriveren

 

* 57% van de nieuwsbrieven worden vluchtig doorlopen, 22% wordt nooit gelezen en 10% wordt bewaard voor latere raadpleging

 

* Lay-out is belangrijk omdat die de lezer de mogelijkheid moet geven om snel in te zoomen op berichten die voor hem van belang zijn. De schrijfwijze moet deze vluchtige raadpleegwijze ondersteunen.

 

* Nieuwsbrieven die men 'ooit' goed vond, moeten dag na dag hun waarde blijven bewijzen. 'What's in it for me now ?' blijft telkens weer de te beantwoorden vraag.

 

* De drie grootse voordelen van nieuwsbrieven worden omschreven als: informatief en relevant (66% van de ondervraagden), gemakkelijk (arriveert in de Inbox en op een simpele klik na hoef je niets te doen), actueel (de lezer krijgt actuele informatie in real-time)

 

* Kwalitatieve nieuwsbrieven lijken (in tegenstelling tot wat dezelfde Jakob Nielsen 2 jaar eerder dacht) de oorlog tegen spam te gaan winnen. Er is zeker een toekomst voor informatieve nieuwsbrieven die een relatie met hun lezers weten op te bouwen en voortdurend voordelen genereren

 

* Nieuwsbrieven zijn niet geschikt voor een massaal publiek, maar ze zijn uiterst geschikt voor een geselecteerde doelgroep binnen een welomlijnd interessekader

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.