• 0

De Email nieuwsbrief is dood

Spam en virussen hebben het email verkeer dermate vergiftigd, dat de tegenmaatregelen gelijk ook de "gewenste" nieuwsberichten om zeep helpen.

 

Ik heb zelf een opt-in lijst met 3000 adressen. Als ik een nieuwsbrief stuur, komt hij zelfs bij mij binnen in mijn prullenbak. In de afgelopen maanden ben in 1000 adressen kwijtgeraakt "due to bounces" omdat de onvangers hun spamfilter aan hebben staan (gebruik ASP).

 

Ik ben behoorlijk "pissed off". Die aderessen heb ik over de jaren met veel off-line marketing inspanning verzameld en nu ben ik ze kwijt.

 

Maar los van dat: Wat te doen? Hoe houden we de electronische nieuwsbrief in leven? Hoe blijven we in contact met onze doelgroep? Snailmail nieuwsbrieven? Ik weet het ff niet meer. Ik was net zo blij dat ik van die ellendige gedrukte nieuwsbrieven af was. Nu ziet het er naar uit dat ik weer gewoon postzegeltjes moet plakken.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

D'r is maar één spamvrije mailbox in Nederland en dat is Privver. De mail die je hier ontvangt is zeer beperkt omdat alleen enkele aangesloten partners je mogen mailen.

 

Wat mij betreft is de oplossing voor Spam heel eenvoudig, ik heb hem net gepost en dacht oeps..dit is een uitvinding, dus snel maar wat regels weggehaald ;D

doe wat alleen jij kan doen

Link naar reactie
  • 0

Wat mij betreft is de oplossing voor Spam heel eenvoudig, ik heb hem net gepost en dacht oeps..dit is een uitvinding, dus snel maar wat regels weggehaald ;D

 

Aanvankelijk had ik je een reusje gegeven voor je suggestie om een postzegel toe te voegen die niet betaald hoeft te worden als de mail geopend wordt, dus nu je die leuke gedachte angstvallig verwijderd hebt krijg je weer een kneusje. Slapjanus! ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

TwaLevel, je begrijpt dat een uniek idee publiceren niet verstandig is.

Na literatuuronderzoek blijkt de virtuele postzegel onlangs geopperd te zijn door Bill Gates. Zoals ik hem beschreven heb is het een variant maar blijkbaar wel een afgeleide van wat Gates ooit opperde.

 

Het idee v/d virtuele postzegel is erg goed, ik denk dat het in potentie een echte spamkiller is, zeker gezien de scenario's die er zijn.

Mijn idee omtrent de virtuele postzegel is:

* je stuurt een mail, gaat van je virtuele bankrekening af

* Binnen 24 uur na verzenden krijg je het geld terug tenzij..

* de ontvanger dit overruled

* bij overrulen mag de ontvanger het geld houden

 

In geval van spam betekent het voor de spam verzender een kostbaar verhaal.

De ontvanger krijgt in potentie nog steeds spam maar ontvangt in dit idee geld voor z'n spam wat de pijn aanzienlijk verzacht.

 

 

Decorum wat betreft Privver, meld je eens aan. Dan zal je zien dat het spamvrij is. Concept staat beschreven op www.privver.nl .

 

doe wat alleen jij kan doen

Link naar reactie
  • 0

Jaah, tuurlijk snap ik je aarzeling wel Particularia. Het was ook een aardig idee, dus ik heb je weer een reusje gegeven. En blijkbaar hadden meer mensen al aan zo'n postzegel gedacht. Maar misschien kunnen we van Bill leren dat je niet zuinig hoeft te zijn met het oplaten van luchtballonnetjes. Tenzij je maar eens per jaar een goed idee hebt. Maar als je voortdurend ideetjes krijgt, deel ze dan maar met anderen. Je kunt ze toch niet zelf allemaal uitvoeren. Zeker op zo'n forum is dat veel plezieriger. Alleen de echte goeie die je zelf kan uitvoeren, die moet je natuurlijk voor jezelf houwen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Maar misschien kunnen we van Bill leren dat je niet zuinig hoeft te zijn met het oplaten van luchtballonnetjes. Tenzij je maar eens per jaar een goed idee hebt. Maar als je voortdurend ideetjes krijgt, deel ze dan maar met anderen.

 

Alsnog bedankt voor het reusje ;)

Gates laat het luchtballonetje op omdat hij partners mee moet krijgen voor dit verhaal en geen druk kan uitoefenen, iets waar ze normaliter heel goed in zijn in Redmond ;D. Iedereen kan in dit gat springen, je kan een gesloten dienst oprichten (je kunt alleen de aangeslotenen mailen) die met dit systeem werken. Een andere mogelijkheid - wellicht mogelijk met het nieuwe mailprotocol - is om te verifiëren of het bericht een virtuele postzegel bevat. Op die manier behoud je een open systeem waarin mensen elkaar mailenderwijs kunnen dwingen om die virtuele postzegel te gaan gebruiken.

 

Het systeem is niet helemaal perfect, ontvang je mail van een vriend(in)/zakenpartner waar je ruzie mee hebt dan kan je het geld ook inhouden. Ook hier blijft oneigenlijk gebruik dus mogelijk, maar die postzegel hoeft niet meer te zijn dan enkele centen.

 

 

doe wat alleen jij kan doen

Link naar reactie
  • 0

De virtuele postzegel was vandaag bij Kassa.

De Opta wil het systeem evt. gaan gebruiken mbv een waarborgfonds. Een derde partij checkt of de afzender bij een waarborgfonds is aangesloten, zoja dan wordt de mail doorgelaten. Wordt er gerommeld met reclame etc dan zijn er kosten verbonden aan de mails en evt. vervalt de waarborg bij zwaar misbruik.

 

doe wat alleen jij kan doen

Link naar reactie
  • 0
en derde partij checkt of de afzender bij een waarborgfonds is aangesloten

Leuk systeem en geinige discussie, maar die mevrouw had een goed punt .... en daar zit ik ook mee.

 

Ik krijg per dat zo'n 20 "returned mails" terug met een domein van mij als afzender....Ik had ze niet verstuurd, maar ik krijg ze wel undelivered retour....krijg ik straks ook nog een rekening!!!!

 

Echte spammers laten namelijk hun eigen afzender-adres nooit achter maar misbruiken domeinnamen van anderen ...

 

 

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

en derde partij checkt of de afzender bij een waarborgfonds is aangesloten

Echte spammers laten namelijk hun eigen afzender-adres nooit achter maar misbruiken domeinnamen van anderen ...

 

Ja, er werden een paar tegenargumenten genoemd door bits of freedom, allemaal technische. Jammer dat de discussie daarin verzandde.

Maar de mailtechnieken worden nog lang niet voor 100% benut . Ik vind het niet zo slim v/d opta om het balletje op te gooien en onvoorbereid aan zo'n discussie deel te nemen. Als een leek zo'n discussie hoort denkt die: dat wordt niks met die virtuele postzegel want de techniek is er niet klaar voor.

 

Integendeel eea is technisch af te vangen, misbruik (valse afzender) is tegen te gaan, enige probleem is...het systeem moet wereldwijd geimplementeerd worden. Je kan wel al gesloten diensten aanbieden (zoals privver maar dan tweewegsverkeer) waarin je binnen het systeem elkaar kan mailen (zie mijn eerdere posting van 2 mei). Ontvang je dan toch reclame dan kan je het geld heel eenvoudig innen...ik denk dat je reclame toe moet staan omdat anders naar andere wegen gezocht wordt, zeker in de variant van 2 mei is het een grappig systeem..ontvang je reclame, overrule je de geldteruggave en in je het geld op je virtuele bankrekening. Zo wordt reclame toch nog leuk, zeker voor de ontvanger

 

 

doe wat alleen jij kan doen

Link naar reactie
  • 0

Daar is werkelijk geen zinnig antwoord op te geven. Is bijna hetzelfde als je afvragen of het aantal bezoekers op je website lager op hoger is dan gemiddeld.

 

Je zult voor jezelf een doelstelling moeten maken wat jij een acceptabel percentage vindt (dure term, Key Performance Indicator). En als je dat percentage niet haalt dan moet je gaan bekijken waarom dat is. Zitten er verkeerde adressen in, kan de nieuwsbrief wel geopend worden (technisch) en hoe graag willen ze deze ontvangen?

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Het is erg afhankelijk in welke branche je je werkzaamheden hebt. Zo zit ikzelf in de multimediabranche en als je een gelikte nieuwsbrief opstelt die simpel aanpasbaar is merk je de groei in de verkopen toch zeker wel.

 

Klein voorbeeldje:

 

Fulltime baan waar ik werkzaam ben heeft ongeveer 8.000 mailadressen en die krijgen tweewekelijks een mailing met daarin 1 of meerdere producten. Het product waar de leukste deal mee gemaakt is met de leverancier word natuurlijk als eerste bovenaan de nieuwsbrief gepromoot. Er lezen zo'n 5.000 mensen de mailing en de laatste keer kregen we er toch nog 20 directe verkopen uit en uiteraard is het moeilijk te achterhalen hoeveel na-bestellingen je er nog van krijgt, maar ik denk toch ook wel een aantal. Mijn punt is dus dat het sterk afhankelijk is hoe je het presenteert en hoe je de mailing brengt, maar dat het zeker nog effect heeft.

Link naar reactie
  • 0

Nils begon deze thread bijna 10 jaar geleden en zag toen het naderende onheil al aankomen.

Vandaag ben ik benieuwd naar jullie actuele meningen.

 

Even weer samengevat:

Email was een goed alternatief voor de papieren reclame

maar email is aardig veranderd.

Allereerst ontvang ik vandaag veel transactional email ('Uw order is ontvangen')

wat door sommige partijen wordt misbruikt om op te rekken ('Bijgaand sturen wij u een nota-herinnering omdat uw betaaltermijn over een week verloopt').

 

De onbevangenheid voor email-marketing wordt hiermee steeds kleiner.

Daarbij hebben veel partijen email-marketing verpest (als je ooit op een VNU-beurs in de RAI bent geweest dan weet je dat je wordt gebombardeerd met email omdat je 'toestemming' hebt gegeven als randvoorwaarde van je vorige bezoek

en zelfs de Makro-email kun je niet opzeggen zonder je 10-cijferige klantcode te weten).

 

De email-guru's zeggen: 'Er is zeker een toekomst voor informatieve nieuwsbrieven die een relatie met hun lezers weten op te bouwen en voortdurend voordelen genereren'

Klinkt goed ja. maar hoe doe je dat ?

 

Dan resteert dus de vraag:

Gebruik jij nog email-marketing en zo ja: Hoe slaag je erin om dat nog steeds succesvol te doen ?

of wat vindt je vandaag een beter alternatief ?

 

Link naar reactie
  • 0

Dan resteert dus de vraag:

Gebruik jij nog email-marketing en zo ja: Hoe slaag je erin om dat nog steeds succesvol te doen ?

of wat vindt je vandaag een beter alternatief ?

 

De essentievraag voor je e-mail-marketing is: wat wil je bereiken? En als je een target of doel helder hebt, kun je pas evalueren of iets succesvol is of niet. Gemiddeld opent bij mij 9% van de mensen hun gewone nieuwsbrief, waar vooral zakelijke vernieuwingen in staan en evt. nieuwe diensten. Aanbiedingse-mails worden voor 13% gemiddeld geopend. Echter: je kunt niet zien of ze het lezen. Er zijn namelijk zat mailprogramma's die gelijk de e-mail openen als je erop klikt, en het misschien niet gelezen word. Bij mij is een actiemail geslaagd als er wekelijks 1 uur éxtra massage uit voortvloeid. Mijn target is dus laag.

 

Daarnaast denk ik niet dat je het alleen van e-mailmarketing moet hebben. Het is zeker gemakkelijk, maar je trouwe/loyale klanten mag je ook wel eens op een andere manier bedanken. Dat kan ook via reguliere post, of als extra'tje bij je dienst/product. Ik denk bij hele gerichte acties, dat het gewoon goed is per actie, uit te stippelen; wat is je doelstelling, hoe wil je het bereiken, met welke middelen, in welke tijdsbestek en vanaf wanneer kun je het een succes noemen. En af en toe moet je gewoon iets ludieks doen, waar mensen over na blijven praten.

Link naar reactie
  • 0

In mijn nieuwsbrief is de toon eigenlijk heel informeel en luchtig.

Het is voor mij dan ook geen 'hard sell'-medium, maar een manier om weer even contact te leggen.

Wel probeer ik er afentoe een geinig filmpje aan toe te voegen dat ik zelf gemaakt heb. Op die manier weet men weer dat ik filmmaker ben. Soms word ik enkele maanden later nog aangesproken over zo'n filmpje, zoals laatst nog over mijn paasflmpje. En daar gaat het mij om: 'fans', 'breinpositie' en het sociale aspect van de nieuwsbrief: van tussen de 20% en 45% stuurt een reactie terug.

 

De meeste hardsell/aanbiedings nieuwsbrieven verdwijnen bij mij snel in de digitale shredder.

Die scan ik vluchtig.

Als er echt nieuws in staat of wat leuke weetjes of tips, lees ik toch beter.

 

Ik denk dat er ook een verschil is tussen nieuwsbrieven van productverkopers en dienstverleners.

 

De nieuwsbrief is niet dood, maar het is gewoon niet het wondermiddel geworden dat men ooit hoopte. En dankzij de best wel scherpe wetgeving kun je niet meer met hagel schieten. (En eigenlijk is dat wel zo beleefd.)

Het draait nu om echte interesse van de ontvanger ipv de emailverzameling van de verzender.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

OfficeCentre stuurt wel drie nieuwsmails per week. Ik denk dat die daarmee het doel voorbij schieten. Ze hebben uiteraard ook nog gewone winkels, waar behoorlijk wordt geklaagd dat hun omzet behoorlijk is teruggelopen. Maar er zijn ook mails die ik altijd wel wil zien. Zoals van de Makro. Helaas doet de Sligro er nog niet aan. Toch leveren die absoluut noodzakelijke bedrijfs-keukenbehoeften.

Link naar reactie
  • 0

Ik stuur met enige regelmaat een nieuwsbrief, maar voornamelijk als contactmoment op het moment dat er daadwerkelijk nieuws is. De frequentie wordt richting hoog-boek seizoen iets opgevoerd, maar een nieuwsbrief moet wat mij betreft een nieuwsbrief zijn. Ik gebruik het in dat opzicht niet als hard-sell methode. Nieuwsbrieven van andere bedrijven lees ik soms en dat geldt denk ik voor de meeste mensen. Als wondermiddel is het niks, maar ter ondersteuning van marketing/communicatie is het een prima aanvulling waar ik ook nog eens regelmatig positieve geluiden over hoor.

Link naar reactie
  • 0

Denk dat het wat betreft nieuwsbrieven ook erg belangrijk is hoe specialistisch de producten/diensten zijn en wat het type klant is (hebben ze in de toekomst het nog eens nodig).

 

Bij bestaande relaties is het mischien best aardig om te lezen waar ze mee bezig zijn, die nieuwsbrieven lees ik in ieder geval vaak wel even.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo iedereen,

 

Wat ik me afvraag;

 

Hoe krijgen jullie mensen überhaupt zover om zich in te schrijven op de nieuwsbrief ?

Ik heb al van alles geprobeerd, maandelijkse producten verloten onder de inschrijvers, korting geven, een extra reminder in het winkelwagen menu die men verplicht moet aan of uit klikken, ik heb het lang pontificaal in het midden van de homepage gezet dat men gratis producten kon winnen door zich in te schrijven niks lijkt te werken...

 

Omdat de term nieuwsbrief vaak een negatieve spam lading heeft noem ik het ook al bewust geen nieuwsbrief meer en probeer de mensen te wijzen op wat ze er bij te winnen hebben en dat we ze niet constant dood spammen.

 

Vorige maand heb ik luxe producten verloot onder de inschrijvers echter bizar genoeg heeft daar slechts 1 van de 5 gelukkigen op gereageerd dus daar ben ik ook maar mee gestopt

 

Momenteel gebruik ik de tekst

 

Pak je voordeel;kortingen die oplopen tot -60 %

 

Blijf 1 maal per maand op de hoogte van gratis cadeau's, extra hoge kortingen die oplopen tot -60 %

gratis spaarpunten en andere acties

MELD U NU AAN EN KRIJG BOVENDIEN OOK NOG EENS DIRECT 5% KORTING OP UW BESTELLING!

 

Ook zonder resultaat dus want slechts 30 inschrijvers tot hier toe is natuurlijk om te huilen terwijl de orders wel gewoon stijgen elke maand iemand tips ?

 

Groet

Kelly

Link naar reactie
  • 0

Hallo Kelly,

 

Wat je zou kunnen doen, is wanneer iemand een order plaatst, daar een extra veld in zet met "aanmelden voor de nieuwsbrief die 1 keer per maand verschijnt" of wanneer de nieuwsbrief alleen maar aanbiedingen bevat het woord nieuwsbrief vervangen door maandelijkse aanbiedingen of iets dergelijks. Ook zou ik je oproeptekst wat korter maken, zoiets als; "Elke maand tot 60% besparen op je order? Schrijf je in op onze actiemail!"

 

Ik heb zelf dan een massagepraktijk, en worden reserveringen gedaan. Klanten kunnen aangeven daarin of ze wel/niet de nieuwsbrief willen en daarnaast ook nog aangeven of ze wel/niet aanbiedingen willen ontvangen. Achter de schermen word er dus met 2 mailinglijsten gewerkt, zodat je meer kunt afstemmen op je doelgroep.

Link naar reactie
  • 0

Even je website erbij gepakt;

Nog een punt van aandacht is de positie van je aanmeldveld. Die bevind zich op 2/3e deel van de pagina. Als je wil dat mensen zich aanmelden, zou ik deze meer naar boven plaatsen. Daarnaast hebben bijna alle andere blokken en afbeelding en deze is alleen tekstueel, waardoor de nieuwsbrief blok niet echt opvalt. Persoonlijk vind ik je pagina ook wel erg vol.

 

Bovenaan zie je ook iets met inloggen; maar waarom niet iets met registreren (+ dat je dan iets kan invoegen als nieuwsbrief ontvangen)?

 

Link naar reactie
  • 0

Wederom heb je natuurlijk helemaal gelijk, echter had ik de nieuwsbrief aanmelding lange tijd pontificaal in koeien van letters in het midden veld van de homepage staan en ook dat hielp niet.

 

Groot nadeel aan de host waar ik de shop heb gemaakt is dat de pagina op zich dwz de breedte van alle kolommen erg smal is ten opzichte van de in mijn ogen onnodige achtergrond waardoor het er inderdaad erg snel erg vol en gepropt gaat uitzien en daar baal ik zelf ook van . Er zou een grote lay-out update aankomen met veel meer mogelijkheden op dit vlak maar dat is nog maar afwachten...Ik zit nu dus constant te stoeien en knoeien met wat ik eerst laat zien ...uiteraard bovenaan het assortiment en ja je klanten beoordelingen zijn toch ook erg belangrijk, en je social media , en en en en...je snapt het dilemma qua ruimte en schuiven allicht....

 

Maar ik ga inderdaad wel kijken om hem aan de andere kant hoger te zetten , ik denk dat ik onbewust de moed en hoop al wat had opgegeven dat het mensen überhaupt zou interesseren om het te lezen laat staan zich aan te melden.

 

Dat registreren heb ik eigenlijk bewust niet ingevoerd om mensen niet af te schrikken...

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.