• 0

Kosten Invoer merkloze kleding

Oke poging 2:

 

Ik ben van plan kleding in te gaan voeren uit vietnam. Mij word echter niet duidelijk wat hiervan de kosten zijn. De kleding is bedoeld voor verkoop binnen Nederland.

 

Het gaat om merkloze kleding dus er hoeft niet gecontroleerd te worden op authenticiteit

 

Valt dit dan onder "in het vrije verkeer brengen"?

Als de kledingstukken per stuk worden ingevoerd en de waarde minder dan 22 euro is geld dan ook voor zakelijke invoer dat hierover geen duanerechten en omzetsbelasting betaalt hoeft te worden? (natuurlijk wel op het moment dat het doorverkocht wordt)

 

moeten inklaringskosten altijd betaald worden?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

...

Valt dit dan onder "in het vrije verkeer brengen"?

Ja.

 

Als de kledingstukken per stuk worden ingevoerd en de waarde minder dan 22 euro is geld dan ook voor zakelijke invoer dat hierover geen duanerechten en omzetsbelasting betaalt hoeft te worden? (natuurlijk wel op het moment dat het doorverkocht wordt)

 

moeten inklaringskosten altijd betaald worden?

 

Dat weet ik niet, maar www.douane.nl vast wel. En zoals Ruben al eerder aangaf, staat daar vast ook een telefoonnummer bij.

 

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Dat weet ik niet, maar www.douane.nl vast wel.

 

 

Ik word van douane.nl niet heel veel wijzer... ik kan er geen duidelijke info vinden over wanneer nou inklaringskosten betaalt moeten worden of wat de kosten zijn voor het invoeren van overhemden vanuit Vietnam. Heb met wat zoeken nu wel wat gevonden maar dat gaat over cambodja en er staat alleen een code bij die je op moet geven oid.

Ligt het aan mij of is www.douane.nl echt onoverzichtelijk en vrij lastig concrete info te vinden over de daadwerkelijke kosten?

 

Het gaat dus om het invoeren per stuk, met een waarde van onder de 22 euro...

 

Is er anders een mogelijkheid om het direct naar het adres van de klant te sturen maar dat de import en doaune kosten door mij betaald worden en de klant hier dus niets van merkt? Het word verscheept met DHL.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je ze wil invoeren per stuk zal je ze ook per stuk moeten verzenden en ik denk niet dat dat de bedoeling is. Als ik cosmetica invoer kan ik ook niet ieder potje apart laten nakijken, ze bekijken het geheel van de zending.

 

De kosten moeten niet altijd betaald worden, soms glip je erdoor.

Link naar reactie
  • 0

De kosten voor het invoeren hangt af hoe je het laat versturen en wat het verzendbedrijf ervoor wil. Enige wat de douane ervoor wil is invoerrechten. Daarvoor kan je altijd bellen....

 

Het klinkt wel vreemd als je per stuk wil gaan inkopen.....de verzendkosten lopen zo wel op, ik vraag me af of de leverancier dat wel goed vindt (zo ja dan zal hij wel een tussenhandelaar zijn) en ik vraag me af of klanten zin hebben zo 'n lange levertijd te hebben...

Link naar reactie
  • 0

Het gaat (zeker in t begin) om een redelijk lage afzet van waarschijnlijk gemiddeld een aantal overhemden per week. Zoals ik al zei worden ze waarschijnlijk via de DHL verkocht en zijn de kosten van 22 euro al inclusief verzendkosten. Het is dus (zeker in t begin) niet het geval dat ik 500 overhemden per stuk laat binnenkomen. Het word er let's say 1 per dag. Levertijd zal liggen op 2 weken ong wat ook zeker te overzien is.

Link naar reactie
  • 0

Het gaat (zeker in t begin) om een redelijk lage afzet van waarschijnlijk gemiddeld een aantal overhemden per week. Zoals ik al zei worden ze waarschijnlijk via de DHL verkocht en zijn de kosten van 22 euro al inclusief verzendkosten. Het is dus (zeker in t begin) niet het geval dat ik 500 overhemden per stuk laat binnenkomen. Het word er let's say 1 per dag. Levertijd zal liggen op 2 weken ong wat ook zeker te overzien is.

 

Dag Keskin,

 

22 euro en merkloos? en ook nog gemaakt in Vietnam?? Weet je wel zeker dat je een marktconformprijs betaald?

Vindt het namelijk prijzig, ookal zou het maatwerk zijn.

Link naar reactie
  • 0

Heb ik nu de afgelopen dagen een zonnesteek opgelopen of lees ik het goed?

 

1 merkloos kledingstuk per keer importeren voor ook nog het bedrag van 22,00.

 

Voor 22,00 koop ik 6 merkloze t-shirts, 4 merkloze polo's, 3 merkloze overhemden en als ik goed ga zoeken vind ik er ook nog wel een merkloze jas voor. ( Ned. winkelprijzen )

 

Blijkbaar is de tip om de site van de douane eens goed door te spitten niet goed overgekomen.

 

waarom haal je de kleding uit China, er zijn genoeg Ned. leveranciers die standaard merkloze kleding per stuk leveren tegen zeer scherpe prijzen?

Link naar reactie
  • 0

Iedereen bedankt dat voor jullie bezorgdheid om de prijs die ik betaal en het per stuk invoeren maar neem maar van mij aan dat het klopt. En hier gaat mijn vraag namelijk ook niet over.

 

Wat mijn vraag dus is:

 

Als ik kleding (inderdaad per stuk of misschien later pas een aantal shirts per keer) naar nederland laat komen en de waarde van het kleding stuk (als het dus per stuk is verzonden) is onder de 22 euro. Betaal ik dan inklaringskosten? en hoe zit het dan met omzetsbelasting en douane rechten?

Op de site van de douane staat namelijk alleen een schema bij particulier. Met daarbij vermeld dat je kosteloos in kan voeren als het onder de 22 euro is van waarde.

 

Word deze waarde bepaald door de wat je ervoor hebt betaald of wat het in nederland op de markt zou kosten? (het gat dus om merkloos kleding stuk)

 

Bij zakelijke invoer is hier dan weer niets over te vinden...

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me af wat de verkoopprijs moet worden?

Wie betaalt die bedragen voor produkten uit Vietnam of China? ??? Vooral wat kleding betreft en merkloos is.

Ik verkoop zelf overhemden uit Italie,maar dan heb ik het over merkkleding.

Wat de douane betreft,ik zou de belastingdienst bellen en daar eens informeren,zij kunnen je vast meer vertellen.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Op de site van de douane staat namelijk alleen een schema bij particulier. Met daarbij vermeld dat je kosteloos in kan voeren als het onder de 22 euro is van waarde.

 

 

Er zit genoeg kennis op dit forum maar alleen als het over zakelijk gaat.

 

Als jouw constructie zou werken hadden vele je al voorgegaan.

 

Waarom moet alles zo ingewikkeld?

Link naar reactie
  • 0

Het moet niet zozeer ingewikkeld.

 

Het is heel simpel haha. Ik wil een eigen bedrijfje oprichten en dan overhemden importeren uit thailand/vietnam (geen China!). De overhemden komen waarschijnlijk per stuk naar nederland. Waarde minder dan 22 euro incl verzendkosten. Wat zijn mijn invoer kosten nu? Bij de sectie zakelijk is namelijk niets te vinden op douane.nl alleen een stukje zoals ik al eerder heb gemeld bij particulier. Dat is dus de reden dat ik me af vroeg of ik t dan net zo goed particulier in kan voeren of is dit niet mogelijk? en als het dan zakelijk moet... wat worden hier dan de kosten van?

 

Groeten

Link naar reactie
  • 0

Het moet niet zozeer ingewikkeld.

 

De overhemden komen waarschijnlijk per stuk naar nederland. Waarde minder dan 22 euro incl verzendkosten.

Groeten

 

Per stuk? hoeveel wil je dan importeren?

 

2

50

1000?

 

 

maar wil je meer info? google eens op inklaring buro

 

of neem eens kontakt op met expediteur, (http://www.rutex.nl/html/contact.html)(willekeurig een genomen).

 

leg daar je vraagstelling neer... zij weten wel hoe het werkt en wat het kost.

 

zo, nu eerst even een glaasje melk

Link naar reactie
  • 0

Zover ik weet is er niet verschil wat inklaren betreft tussen prive of zakelijk....enige verschil is dat je bij zakelijk de btw kan terugvragen....De tarief hangt af van welk product en uit welke land, er is geen tarief voor particulier en tarief voor zakelijk.

Link naar reactie
  • 0

Vandaag eindelijk de tijd gehad om wat rond te bellen.

 

Onder de €22,- euro particulier of zakelijk maakt niet uit, is kosteloos

 

daarboven betaal je 12% invoer rechten en daarbovenop betaal je 19% omzetsbelasting. (uit thailand en vietnam zit er een korting op, je betaald slechts 9,6% invoer rechten)

 

de inklaringskosten zijn variabel en verschillen per koeriersdienst.

Link naar reactie
  • 0

Vandaag eindelijk de tijd gehad om wat rond te bellen.

 

Onder de €22,- euro particulier of zakelijk maakt niet uit, is kosteloos

 

daarboven betaal je 12% invoer rechten en daarbovenop betaal je 19% omzetsbelasting. (uit thailand en vietnam zit er een korting op, je betaald slechts 9,6% invoer rechten)

 

de inklaringskosten zijn variabel en verschillen per koeriersdienst.

 

Ja?? okay??

 

maar hoe wil je het dan doen?

begrijp ik goed dat je de kleding per stuk wilt laten binnen komen????

 

als je maar 1 klant hebt met 10 kledingstukken daar kan ik mij nog in vinden...

 

maar als je nu 100 klanten hebt met elk 50 verschillende kledingstukken........

 

laat je die dan ook per stuk binnen komen???

 

of begrijp ik je verkeert.....?

 

 

 

zo, nu eerst even een glaasje melk

Link naar reactie
  • 0

ik heb een heel ander concept dan waar jullie van uit gaan. Ik doe geen bulk, particulieren kopen bij mij en dit zal dan let's say 3 stuks max per keer zijn. In ieder geval daar ga ik van uit. Zodra ik met wat grotere groepen ga werken bijvoorbeeld verenigingen dan laat ik het naar mij verschepen zodat ik de bijkomende kosten voor mijn rekening krijg en zal het dan doorsturen binnen nederland of misschien zelf afleveren.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.