• 0

Mentor scenarist

Beste HLer's

 

Ik ben een jonge scenarist en creatieveling. Op "langere termijn" wil ik mijn scenario's lanceren in de VS, maar dan heb ik iemand nodig die mij kan adviseren op verschillende vlakken: Hoe kunnen we het script verbeteren en welke scriptdoctor moet je inschakelen, waar kan je het script het beste laten vertalen, welke producers moet ik aanspreken, enz.

 

Ik heb zeer goede ideeën, maar het schrijfproces leer je niet zomaar in een wip. Ik heb mij al rot gezocht op het internet, maar ik vind niet wat ik zoek. De filmwereld is vrij gesloten voor buitenstaanders. Een ding heb ik alvast geleerd: netwerken is belangrijk. Kan iemand mij verder helpen?

 

Alle tips en suggesties zijn welkom.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nu heb ik zelf niet zo veel kaas gegeten van deze business maar je startpost roept wel wat vragen in mij op;

 

Heb je al een scenario die je zou willen lanceren of moet deze nog geschreven worden?

Heb je al ervaring in deze business? Heb je al contacten in deze business, heb je wellicht gestudeerd in deze richting?

 

Verder ben ik niet echt een expert in deze branche dus heel veel concrete antwoorden op je vragen kan ik verder niet geven..

Link naar reactie
  • 0

Als beginnend scenarist ben je verplicht om te werken aan verschillende projecten om zo de slaagkansen te vergroten. Momenteel heb ik enkele "kant-en-klare" scenario's (een scenario is eigenlijk nooit af), maar ook veel ideeën (synopsis) samengevat op een pagina. Ik heb wel wat contacten in de "filmwereld", maar dit zijn ook vooral beginnende regisseurs, schrijvers enz...

 

Natuurlijk heb ik mijn scenario's al opgestuurd naar producenten. En ALS ze reageren dan krijg ik meestal volgende antwoorden:

* Goed idee, maar we zijn bezig met onze eigen projecten...

* Te ambitieus voor België/Nederland...

 

Het is heel moeilijk om binnen te geraken in de "filmwereld". Daarom dat ik iemand zoek die mij hierin kan lanceren, zodat ik de juiste mensen kan ontmoeten.

 

Bedankt.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 104 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.