• 0

Lease onderhoud en maatwerk van aquaria voor bedrijven

Aanbevolen berichten

  • 0

Allereerst: GAAF IDEE!! Ik ga je onthouden voor mijn nieuwe kantoor, zodra dat er is :-)

 

Anyway, ter zake...

 

Hoe doen die gasten die planten neerzetten en onderhouden acquisitie? Je bent voor hun denk ik niet echt een concurrent, dus misschien is het eens leuk om met dit soort bedrijven te praten over hun manier van acquisitie?

 

Zijn er beurzen voor kantoorinrichting waar je zou kunnen gaan staan met een mooi voorbeeld?

 

Is het een idee om dealtjes te sluiten met kantoormeubelhandelaren en daar iets neer te zetten en een stukje promotie mee te doen? Is leuk voor hun, want mooiere inrichting van hun zaak en daarnaast promotie voor jou.

 

Focus je je alleen op de zakelijke markt? Of ook op de particulieren?

Link naar reactie
  • 0

Alleen maar een foldertje sturen en een website zal niet werken. Daarvoor is het een te grote ingreep van een kantoor of ontvangshal. Je moet de bedrijven zien te benaderen op het moment dat ze denken aan het (ver)bouwen van hun bedrijfsruimte of kantoor.

Dan zijn beurzen en showrooms van kantoorinrichters de plaats om ze te bereiken.

 

Of schrijf een artikel in een of ander management blad over de rustgevende werking van zo'n aquarium. En in een ander management blad over de attractiewaarde van zo'n mooi aquarium in de ontvangsruimte of in de directiekamer. Of verzin een ander onderwerp om het bedrijfsaquarium bij je doelgroep onder de ogen te krijgen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Alleen maar een foldertje sturen en een website zal niet werken. Daarvoor is het een te grote ingreep van een kantoor of ontvangshal. Je moet de bedrijven zien te benaderen op het moment dat ze denken aan het (ver)bouwen van hun bedrijfsruimte of kantoor.

 

Dat doet me denken aan een telefoontje wat ik laatst kreeg van een kantoorinrichter. Die hadden gezien dat we verhuist waren (al was dat een jaar geleden, dus ze waren veel te laat). Of we nog hulp nodig hadden bij inrichting.

 

Misschien kun je mutaties uit de KvK trekken en op die manier actief achter 'verhuizende' bedrijven aan?

Link naar reactie
  • 0

toen ik je verhaal las en de bijbehorende foto/illustratie zag dacht ik; cool. Ik vind je website echter niet goed passen bij het verhaal dat je wilt vertellen. Het komt veel minder zakelijk over dan ik had gedacht (vormgeving) ik zou het geheel meer proberen te verkopen als design element denk ik. De website veel strakker aanpakken. Bij het portfolio heb je een aantal mooie namen staan. Ik mis echter (goede) foto's en wellicht een verhaal van de klant. De foto's (stockfoto's?) die je nu op de site hebt staan vind ik niet altijd passend. Soms zelfs oubollig of niet relevant. Wellicht dat je hier nog een slag mee kunt maken.

 

Ik zou het verder zoeken bij bedrijven die kantoorinrichtingen verzorgen en meeliften op hun contacten. Die bedrijfslogo's in de achterwand vind ik een erg mooi idee. wellicht een optie om hier wat meer beeldmateriaal bij te verzorgen. Zien is kopen...

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Aller eerst hartelijk dank voor de snelle reacties.

Voor mijn website ga je naar het adres dat in mijn openingspost staat

Maar ook hier zul je bij de lease modellen nog dergelijke modellen vinden. Ik ben van plan om deze in de loop der tijd te veranderen. Deze zullen worden vervangen door eigen uitstaande bakken. Gezien deze op het moment nog niet alles kunnen vullen is dus slechts een tijdelijke oplossing. Echter ben ik ook van mening dat dit beter kan.

 

Voor komend jaar ben ik wel vanplan om het bedrijf op de facilitairbeurs in Den Bosch tentoon te stellen.

Dit is echter een beurs waar mijn concurrent ook al elk jaar aanwezig is.

 

 

 

 

 

MOD-EDIT: Internetadres svp in je signature ipv je post.

Link naar reactie
  • 0

Ik focus me met de lease in principe alleen op bedrijven. Met onderhoudscontracten doen we ook particulieren.

Goed idee om inderdaad even met plantenlease bedrijven te gaan babbelen.

 

 

Allereerst: GAAF IDEE!! Ik ga je onthouden voor mijn nieuwe kantoor, zodra dat er is :-)

 

Anyway, ter zake...

 

Hoe doen die gasten die planten neerzetten en onderhouden acquisitie? Je bent voor hun denk ik niet echt een concurrent, dus misschien is het eens leuk om met dit soort bedrijven te praten over hun manier van acquisitie?

 

Zijn er beurzen voor kantoorinrichting waar je zou kunnen gaan staan met een mooi voorbeeld?

 

Is het een idee om dealtjes te sluiten met kantoormeubelhandelaren en daar iets neer te zetten en een stukje promotie mee te doen? Is leuk voor hun, want mooiere inrichting van hun zaak en daarnaast promotie voor jou.

 

Focus je je alleen op de zakelijke markt? Of ook op de particulieren?

Link naar reactie
  • 0

Kantoorinrichtingsbranche is inderdaad de plek waar je moet zijn denk ik. Wat je biedt is namelijk een klein onderdeel van een inrichtingsconcept.

 

Eigenlijk kun je mijn post van enige tijd geleden voor kunstverhuur vrijwel 1 op 1 toepassen op jouw situatie

 

Ik meen me te herinneren dat ik iets soortgelijks eerder heb gezien, aantal maanden geleden, als product tussen dubbelzijdig opgestelde werkplekken. Zal wel even zoeken

 

Frans

 

 

Link naar reactie
  • 0

Deze site is inderdaad beter, al ben ik er nog niet kapot van. Beetje zwembad gevoel. Wat betreft de foto's; huur iemand in die professionele productfoto's maakt, dit helpt echt je waar te verkopen. Het kleurenschema van je site is niet lekker, je maakt gebruik van complementaire kleuren blauw en oranje (versterken elkaar het meest) oranje is een erg goede call to action kleur maar gecombineerd met het blauw wordt het geheel wel erg schreeuwerig. Ik zou zelf voor een antracietgrijs gaan (en meteen de tekst iets donkerder maken) ipv blauw. de voorpaginafoto zou ik vervangen door een aquarium je verkoopt acquaria en geen geen beletterde auto's . Het menu en de header zou ik omdraaien. tekst in de header met de bedrijfsnaam is niet duidelijk.

 

"wij bellen u" is een beetje ongelukkig gekozen, contact gegeven zou ik volledig plaatsen, naam adresgegevens (showroom) telefoonnr enz. de optie opnemen om gebeld te worden is een goede maar formuleer het vriendelijker... nu zou ik op basis van het ontbreken van de contactgegeven al gaan twijfelen...

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Dank je wel Frans. Ik heb inderdaad al contact gehad met de organisatie van de Facilitair Beurs. Hier gaan we nader meer werk van maken. Helaas kom ik nergens terecht als ik op de link klik van 'mijn post'.

Kantoorinrichtingsbranche is inderdaad de plek waar je moet zijn denk ik. Wat je biedt is namelijk een klein onderdeel van een inrichtingsconcept.

 

Eigenlijk kun je mijn post van enige tijd geleden voor kunstverhuur vrijwel 1 op 1 toepassen op jouw situatie

 

Ik meen me te herinneren dat ik iets soortgelijks eerder heb gezien, aantal maanden geleden, als product tussen dubbelzijdig opgestelde werkplekken. Zal wel even zoeken

 

Frans

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zie ook deze draad.

 

Een bedrijfslogo op de achterwand zou voor mij als afnemer een praktisch bezwaar hebben, namelijk op het moment dat dit gereinigd moet worden. Kan dit ook op de voorzijde aangebracht worden?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Zie ook deze draad.

 

Groet,

 

Highio

 

Inderdaad, ik herinnerde me ook een soortgelijk topic.

 

Andere tip: Als je bij kantoorinrichters diverse bakken gaat neerzetten als showmodel, moet je een behoorlijke investering doen. Als je wat "kleiner" zou willen beginnen, dan zou ik je willen aanraden om te proberen iets te "regelen" via de vertegenwoordigers van een grote kantoorinrichter.

 

Probeer contact te leggen met een vertegenwoordiger (in jouw eigen regio) van 1 van de grotere spelers en nodig hem uit voor een kennismakingsgesprek. Je kunt hem het voorstel doen dat je adressen uitwisselt van bedrijven die "in de markt"

zijn omdat ze bijv. gaan verhuizen. Ik zou die vertegenwoordiger dan ook "iets" in het vooruitzicht stellen als hij je adressen aanbrengt waar jij uiteindelijk een order afsluit. De beloning kun je op allerlei creatieven manieren administreren ;)

 

Als je dit een beetje gewiekst speelt, heb je gewoon indirect een verkoper aan het werk want als zo'n vent het leuk vindt dan gaat hij zich er actief mee bemoeien (als zijnde iemand die de klant adviseert over de totale inrichting). Hoe beter de beloning, hoe leuker hij het vindt! Het balletej kan dan ook gaan rollen voor zijn collega-vertegenwoordigers uit andere rayons, maar ik zou 't eerst gaan proberen in je eigen regio. Is toch wat makkelijker werken.

 

Uiteraard kun je dit systeem gebruiken bij allerlei leveranciers die iets leveren aan bedrijven die verhuizen/bouwen/renoveren.

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Deze wordt in spiegelbeeld op de achterzijde van het aquarium geplakt. (dus aan de buitenkant)

Tevens is het zo dat wij er voor zorgden dat de achterwand niet gereinigd hoeft te worden, omdat deze niet vies wordt.

 

 

Zie ook deze draad.

 

Een bedrijfslogo op de achterwand zou voor mij als afnemer een praktisch bezwaar hebben, namelijk op het moment dat dit gereinigd moet worden. Kan dit ook op de voorzijde aangebracht worden?

 

Groet,

 

Highio

Link naar reactie
  • 1

Beste Sidney,

 

Ik merk dat er steeds meer concullega`s op de aquarium markt komen. Dit vind ik een positieve ontwikkeling omdat we met ze alle de aquariummarkt naar een hoger niveau kunnen tillen en dan voorral de markt voor lease, verhuur, onderhoud.

 

Nog 1 kleine tip. Ik deed in het begin ook foto`s van Amerikaanse/Japanse bedrijven gebruiken om mensen duidelijk te maken wat er mogelijk was met een aquarium. Gebruik nu foto`s van mijn eigen projecten naar mijn (toekomstige) klanten. Zodat ze mijn werk kunnen zien. De foto die je neer zetten in je eerste berichten is van www.aquariumdesigngroup.com. Probeer je eigen foto`s te plaatsen. Huur desnoods een goede fotograaf in(vast te vinden op higherlevel ;))

 

Ik wou je bij dezen veel succes wensen en wellicht komen we elkaar nog eens tegen.

 

Link naar reactie
  • 0

De foto die je neer zetten in je eerste berichten is van www.aquariumdesigngroup.com.

Kijk dat is tenminste een site die inspireert door het mooie portfolio.

Wanneer het met echte aquaria nog niet kan is het wellicht een idee om computervisualisaties of designtekeningen te laten maken. Die standaard aquaria geven mij een kil gevoel, zijn weinig uitnodigend. Misschien zijn er andere aquaria fabrieken die een mooier produktenpakket heeft.

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad, de mensen van aquariumdesigngroup maken prachtige aquaria. Voor mijzelf zijn ze samen met de Japanse aquascaper Takashi Amano een grote inspiratie bron.

Link naar reactie
  • 0

Haha...deze vraag stelde een goede kennis van mij gister ook nog. Ik steek met alle liefde me handen in een piranha aquarium maar zou dat niet zo snel doen in een aquarium met een box yellyfish(dooskwal) uit Seven Pounds.

 

Maar er zijn inderdaad speciale kwallen aquaria maar deze behuizen meestal de oorkwal (Aurelia aurita). een beet van deze kwal is niet zo pijnlijk en in tegenstelling tot de kwallen soort in Seven Pounds, de dooskwal niet dodelijk. Wat een voordeel is voor de verzorger:P

 

Ik ben zelf in de oriënterende fase of het in Nederland haalbaar is om kwallen aquaria te plaatsen/onderhouden. Heb op dit moment contact met een Amerikaans bedrijf wat kwallen aquaria verkoopt/onderhoud om wat meer informatie er over te krijgen.

 

Mocht je oprecht geintreseerd zijn in een kwallen aquarium dan hoor ik dat graag(info@aguamundo.nl). Dan kan ik kijken of we bij wijze van testmodel/proef er één kunnen plaatsen. Wat een primeur in Nederland zou zijn want naar mijn weten hebben alleen dierentuinen ze. Altijd leuk, een uitdaging!

Link naar reactie
  • 0

Hallo Richard,

 

Bedankt voor je reactie. De foto welke ik inderdaad van Aquariumdesign group heb, is even om te laten zien wat haalbaar is.

Het probleem is bij ons is vooral het beeldmateriaal. De beeld materialen van 'anderen' gebruik ik ook om de zelfde reden niet op mijn website. Dus daar heb je gelijk in.

Ik ben ook blij dat we er steeds beetje bij beetje minder alleen voor komen te staan. Alle ideaal beelden alleen verwezelijken is ook geen opdracht voor een starter.

 

Overigens is het grappig dat er over de kwallen begonnen wordt.

Dit is wel haalbaar, alleen het wordt een duurder verhaal.

 

Een tijd geleden ben ik met een grote discotheek bezig geweest om een kwallenbak in de rookruimte (geen muziek) te realiseren. Ik heb daar ondertussen genoeg informatie over gevonden. Het schijnt alleen wel dat de kwallen een zeer korte levensduur hebben en niet nakweken in een 'kleiner' aquarium.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.