• 0

Tijdregistratie door terug te kijken in tijd

Ik ben trots om zeggen dat er een nieuwe vorm van tijdregistratie is speciaal voor mensen die veel achter hun pc zitten.

 

Het programma heet "Premember".

 

Gedurende de dag worden er scherm afbeeldingen opgeslagen.

 

Hierdoor kan je op een later tijdstip , eind v/d dag/ week heel gemakelijk je uren invullen.

Dit werkt doordat je ook met kleuren kan aangeven welk scherm actief was.

Zo kan er bijvoorbeeld voor programeurs een bepaalde programmeer omgeving met een kleur markeren en zie je dus in een oogopslag op welke tijd met de programmeer omgeving werd gewerkt.

 

Beelden zeggen meer dan woorden hier dus een korte video hoe het werkt:

http://www.hesiodsoftware.com/2009/07/08/new-video-remind-me-fill-in-your-hours-by-looking-back-into-time/

 

Dit brengt dus de voordelen met zich mee dat invullen gemakelijker is je "verliest" nooit meer een uurtje en andere voordelen.(je hebt bijvoorbeeld net een bericht getypt in hl en de internet verbinding valt uit , normaal gesproken moet je bedenken wat je ook alweer getypt hebt nu kun je gemakelijk terug kijken. )

 

Wij hebben nu 3 versies trial, light(freeware) en standard, dus je kan het programma ook gratis gebruiken als je maar een beperkt aantal projekten gebruikt.

 

Geef vooral je mening ook al vind je het programma 3* niks geef dan vooral de reden waarom je het programma slecht vind . ;)

 

http://www.hesiodsoftware.com/2009/07/01/premember-version-1-release/

 

 

 

www.hesiodsoftware.com time tracking by looking back into time

 

Download a free copy of the next generation of time tracking software here

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 1

Het idee vind ik heel erg goed. De software probeer ik echter niet aangezien ik voornamelijk onder Ubuntu werk, maar het overgrote deel van je klanten zal Windows gebruiken dus geen probleem. Ik zou je wel een tip willen doen voor je website. Zo'n instructie video is een prima idee, maar ik zou ook een korte maken van +/- 1,5 minuut. Daarin laat je dan zien hoe je door de screenshots bladert en je uren noteert, dat is namelijk verniewend aan je programma! Hoe taakjes aanmaak en wat uren d'r aan toewijs, dat geloof ik wel, dat kan elk uren notatie programma :). Dus probeer heel kort wat 'nieuw & hot' is te laten zien. Wij internetters zijn meestal nogal gehaast en vinden 4 minuten kijken naar een filmpje over urenregistratie te lang duren, want voor welke klant kunnen we dat opschrijven ;).

 

Wat betreft je systeem eisen die je op de website heb staan. Zet Windows XP & Vista voor de server besturingssystemen, anders lijkt het misschien te snel op server machines gericht, terwijl 90% van je users waarschijnlijk op die twee besturingssystemen zit.

Link naar reactie
  • 0

Het idee vind ik heel erg goed. De software probeer ik echter niet aangezien ik voornamelijk onder Ubuntu werk, maar het overgrote deel van je klanten zal Windows gebruiken dus geen probleem. Ik zou je wel een tip willen doen voor je website. Zo'n instructie video is een prima idee, maar ik zou ook een korte maken van +/- 1,5 minuut. Daarin laat je dan zien hoe je door de screenshots bladert en je uren noteert, dat is namelijk verniewend aan je programma! Hoe taakjes aanmaak en wat uren d'r aan toewijs, dat geloof ik wel, dat kan elk uren notatie programma :). Dus probeer heel kort wat 'nieuw & hot' is te laten zien. Wij internetters zijn meestal nogal gehaast en vinden 4 minuten kijken naar een filmpje over urenregistratie te lang duren, want voor welke klant kunnen we dat opschrijven ;).

Goed punt ik heb nu een 2:30 min promo video op de homepage maar ik zal nog wel een extra korte promo maken van alleen het "Remind Me" gedeelte.

De video die je trouwens hebt gezien is een instructie video en is ervoor bedoeld als mensen de software uiteindelijk hebben geinstalleerd en ermee moeten werken.

 

Wat betreft je systeem eisen die je op de website heb staan. Zet Windows XP & Vista voor de server besturingssystemen, anders lijkt het misschien te snel op server machines gericht, terwijl 90% van je users waarschijnlijk op die twee besturingssystemen zit.

zal het veranderen.

www.hesiodsoftware.com time tracking by looking back into time

 

Download a free copy of the next generation of time tracking software here

Link naar reactie
  • 0

ff bump om te zeggen dat ik nu een 1 min video heb om een impressie te geven hoe makkelijk het werkt.

http://www.hesiodsoftware.com/2009/07/08/new-video-remind-me-fill-in-your-hours-by-looking-back-into-time/

 

niemand anders meer een mening over dit product die ook windows gebruikt?

Anders moet ik mijn target markt maar ff veranderen. ;)

 

www.hesiodsoftware.com time tracking by looking back into time

 

Download a free copy of the next generation of time tracking software here

Link naar reactie
  • 0

Leuk concept, maar ik ben Ubuntu gebruiker, dus laat maar weten tegen de tijd dat je een betatester zoekt ;).

Zal het je zeker laten weten.

Al 2 potentiele klanten wanneer ik de software onder unix had gebouwd mischien ben ik wel met het verkeerde os begonnen. ;)

www.hesiodsoftware.com time tracking by looking back into time

 

Download a free copy of the next generation of time tracking software here

Link naar reactie
  • 0

Hallo Dennis,

 

Omdat het onderwerp mij boeit heb ik de diverse videos bekeken. Deze zouden moeten laten zien hoe eenvoudig het programma te gebruiken is, maar zo komt het op mij niet over. In de 1-minute video zie ik een heleboel schermen voorbij vliegen, waar hier en daar iets wordt ingetoetst (ik kan de kleine lettertjes niet overal even goed lezen), maar wat er nu precies gebeurt? De andere videos helpen mij niet veel verder. Er wordt bijvoorbeeld aangegeven dat er een filter gemaakt moet worden voor "Visual Studio" en dat je daarbij moet opgeven op welke dag je dat programma gebruikt hebt. Maar ik dacht dat Premember juist bedoeld was voor mensen die dat niet meer wisten? Dus dan maar gezocht naar een stukje documentatie waar ik e.e.a. nog eens rustig na kan lezen. Maar dan lees ik dat er geen documentatie is omdat de videos zo duidelijk zijn ... ???

 

Het principe begrijp ik wel, maar ik mis informatie over wat het programma allemaal automatisch doet en wat je als gebruiker zelf nog zou moeten doen. Hoeveel werk neemt het programma een gebruiker uit handen? Geeft het programma bijvoorbeeld zelf aan welk scherm op een bepaald moment actief was of moet je dit vanuit je geheugen doen? En werkt dit ook als je meerdere tabbladen in een browser hebt openstaan of meerdere documenten in Word of Excel? Is de frequentie van de screenshots instelbaar? Allemaal dingen die ik zou willen weten.

 

Misschien een idee om toch een document te maken waarin het gebruik in hoofdlijnen wordt uiteengezet?

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Hallo Dennis,

 

Omdat het onderwerp mij boeit heb ik de diverse videos bekeken. Deze zouden moeten laten zien hoe eenvoudig het programma te gebruiken is, maar zo komt het op mij niet over. In de 1-minute video zie ik een heleboel schermen voorbij vliegen, waar hier en daar iets wordt ingetoetst (ik kan de kleine lettertjes niet overal even goed lezen), maar wat er nu precies gebeurt? De andere videos helpen mij niet veel verder. Er wordt bijvoorbeeld aangegeven dat er een filter gemaakt moet worden voor "Visual Studio" en dat je daarbij moet opgeven op welke dag je dat programma gebruikt hebt. Maar ik dacht dat Premember juist bedoeld was voor mensen die dat niet meer wisten? Dus dan maar gezocht naar een stukje documentatie waar ik e.e.a. nog eens rustig na kan lezen. Maar dan lees ik dat er geen documentatie is omdat de videos zo duidelijk zijn ... ???

 

Het principe begrijp ik wel, maar ik mis informatie over wat het programma allemaal automatisch doet en wat je als gebruiker zelf nog zou moeten doen. Hoeveel werk neemt het programma een gebruiker uit handen? Geeft het programma bijvoorbeeld zelf aan welk scherm op een bepaald moment actief was of moet je dit vanuit je geheugen doen? En werkt dit ook als je meerdere tabbladen in een browser hebt openstaan of meerdere documenten in Word of Excel? Is de frequentie van de screenshots instelbaar? Allemaal dingen die ik zou willen weten.

 

Misschien een idee om toch een document te maken waarin het gebruik in hoofdlijnen wordt uiteengezet?

 

Groet,

 

John

Zeer bedankt voor je uitgebreide commentaar.

Ik zal nog wel denken hoe dit beter naar buiten te brengen en ik zal zeker wat extra documentatie gaan typen.

 

Wat je als gebruiker moet doen is :

 

1 Eenmalig de divers filters instellen voor de diverse schermen die je wilt zien.(dit kan je het beste doen als je een tijdje met het programma hebt gewerkt want dan kan je makelijk de diverse scherm titels uit een lijst selecteren).

 

Hierbij een versimplificeert voorbeeld ter illustratie :

 

Pietje is accountant en werkt het grootste deel van zijn tijd met excel in documenten voor diverse klanten (klant 1.xls,klant2.xls,etc).

 

Nu kan pietje op 2 manieren filters instellen :

 

1 hij kan 1 filter instellen alleen voor excel dan zet hij in het filter "*Excel*"

2 hij kan diverse filters instellen voor de verschillende klanten in de vorm van "klant 1 - microsoft excel", "klant 2 - microsoft excel" etc.

 

De filters werken op basis van de window titel en als je dus een ander excel document opent zie je de naam veranderen dit is niet alleen zo bij excel maar bij diverse andere programma's

Zo kan je ook bijvoorbeeld een filter instellen voor internet explor of expliciet voor het higherlevel forum.

 

2. Wekelijks/dagelijks op basis van de kleuren kan je nu je uren invullen en ziet pietje dus bijvoorbeeld met een blauwe kleur dat hij van 8 tot 5 met excel heeft gewerkt.

Of als hij de filters op de 2e manier heeft ingesteld ziet hij dat hij van 8 tot 10 voor klant 1 heeft gewerkt 10 tot 12 voor klant 2 etc.

 

 

www.hesiodsoftware.com time tracking by looking back into time

 

Download a free copy of the next generation of time tracking software here

Link naar reactie
  • 1

Hoi John

 

In de 1-minute video zie ik een heleboel schermen voorbij vliegen, waar hier en daar iets wordt ingetoetst (ik kan de kleine lettertjes niet overal even goed lezen), maar wat er nu precies gebeurt?

 

in de 1 minuut video kijk je als het ware mee met iemand die zijn uren invult. het begint met de kalender waarna er boven de zondag op remindme wordt geklikt. Dit opent het remind me venster. Dit venster geeft links de dag van de agenda weer en rechts de screenshots genomen op die dag. Hier kan je doorheen bladeren met de onderliggende tijdsbalk. en zo terugkijken wat je gedaan hebt die dag en je kalender invullen.

 

De andere videos helpen mij niet veel verder. Er wordt bijvoorbeeld aangegeven dat er een filter gemaakt moet worden voor "Visual Studio" en dat je daarbij moet opgeven op welke dag je dat programma gebruikt hebt. Maar ik dacht dat Premember juist bedoeld was voor mensen die dat niet meer wisten?

 

om de screenshots te tonen in remind me moet je aangeven welke screenshots/vensters/programma's je gebruikt. dit doe je door filters in te stellen in de wizard waar je aan programma's o.a. een kleur toekent voor weergave in het remind me gedeelte. deze filters instellen doe je aan de hand van de opgeslagen screenshots, je moet het programma dus eerst een keer gebruikt hebben na installatie van premember en opzoeken in de lijst met screenshots wanneer dat was. vandaar dat je de dag moet opgeven,

 

Geeft het programma bijvoorbeeld zelf aan welk scherm op een bepaald moment actief was of moet je dit vanuit je geheugen doen

 

als je een filter hebt ingesteld voor een programma geeft hij in Remind de geselecteerde kleur weer in de tijdsbalk op het moment waarop het programma actief was en kan je de screenshot bekijken door de slider naar dat moment te verplaatsen.

 

En werkt dit ook als je meerdere tabbladen in een browser hebt openstaan of meerdere documenten in Word of Excel?

 

ja, het veranderen van de naam van het venster, applicatie, bestandsnaam, etc. wordt geregistreerd. dus als je op een ander tabblad klikt of een word document dan is dat zichtbaar in remind me .

 

hoop dat dit enige duidelijkheid geeft.

Sander

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Sander,

 

Het begint mij te dagen. Ik had oorspronkelijk veel meer automatisme verwacht, vandaar mijn vraagtekens bij alle handelingen die ik zag. Je krijgt van mij een reus voor je uitleg en voor het feit dat je Dennis al geholpen hebt aan een deel van zijn documentatie.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

hoi John,

 

Dank voor de Reus, heb mn profiel aangepast had hem even snel aangemaakt om je vragen te beantwoorden, alleen was vergeten te vermelden dat ik samenwerk met Dennis o.a. aan de documentatie en de video's .

 

je feedback is zeer duidelijk, ik zal je vragen in mn achterhoofd houden met het verder ontwikkelen van de documentatie en de video's.

 

welke onderdelen had je meer geautomatiseerd verwacht ?

 

ps: excuses voor de onduidelijke start :)

 

Groet

 

Sander

Link naar reactie
  • 0

was vergeten te vermelden dat ik samenwerk met Dennis o.a. aan de documentatie en de video's .

Ik had al zo'n idee, ik had daar eerst in mijn reactie zelfs een opmerking over gemaakt in de trant van "jij kunt zo met Dennis gaan samenwerken, of doe je dat al?", maar in tweede instantie toch maar weggehaald.

 

Ik had verwacht dat het programma een soort overzicht zou maken van alle actieve programma's met de totaaltijd erbij. Dus als er op een ochtend 7 keer met hetzelfde Excel sheet is gewerkt, dat het programma dan die 7 tijden op zou tellen.

 

Groet,

 

John

 

 

Link naar reactie
  • 0

was vergeten te vermelden dat ik samenwerk met Dennis o.a. aan de documentatie en de video's .

Ik had al zo'n idee, ik had daar eerst in mijn reactie zelfs een opmerking over gemaakt in de trant van "jij kunt zo met Dennis gaan samenwerken, of doe je dat al?", maar in tweede instantie toch maar weggehaald.

 

Ik had verwacht dat het programma een soort overzicht zou maken van alle actieve programma's met de totaaltijd erbij. Dus als er op een ochtend 7 keer met hetzelfde Excel sheet is gewerkt, dat het programma dan die 7 tijden op zou tellen.

 

Groet,

 

John

John,

Ik zal nu wel in mijn eigen voet schieten maar zo een programma bestaat al alleen dan op programma basis.(dus kan niet de diverse sheets optellen maar kan wel zien wanneer je met excel werkte en hoelang)

hier is een 2 min video ervan.

http://www.chrometa.com/howitworks.php

 

het voordeel van Premember is juist boven zo een programma dat je ook daadwerkelijk terug kan kijken en dat je het duidelijker in context kan laten zien waar en wanneer je met welk programma of deel van het programma werkte.

Het is namelijk niet altijd zo als je een programma hebt openstaat dat je aan het werk bent of dat als je een tijdje niet met je pc bezig bent dat je niet aan het werk bent.

Dat je de filter in moet stellen is een noodzakelijk kwaad want jij als gebruiker zal waarschijnlijk alleen naar de voor jouw belangrijke programma's kijken.

Ik wist niet of dit duidelijk was overgekomen maar hier nogmaals : De screenshots van alle vensters worden altijd opgeslagen met de filters geef je alleen de kleur aan.

In de toekomst kunnen we waarschijnlijk wel de filters verbinden aan de gewerkte tijden maar dit zal wel enige ontwikkelings tijd kosten.

We gaan iedergeval werken aan de documentatie en ook aan een wizard werken. (dat als je de 1e keer het programma opstart op een makelijke en duidelijke manier de diverse projecten en filters kan instellen).

 

 

 

 

 

 

 

www.hesiodsoftware.com time tracking by looking back into time

 

Download a free copy of the next generation of time tracking software here

Link naar reactie
  • 1

Is het geen idee om contact te zoeken met de jongens van de Nederlandse startup Wakoopa (mede-oprichter Robert Gaal is ook geregistreerd hier op het forum)? Zij hebben software die op een heel andere manier bijhoudt welke software op elk moment gebruikt wordt. Ik kan me voorstellen dat jullie services heel mooi complementair zouden kunnen zijn.

Link naar reactie
  • 0

Is het geen idee om contact te zoeken met de jongens van de Nederlandse startup Wakoopa (mede-oprichter Robert Gaal is ook geregistreerd hier op het forum)? Zij hebben software die op een heel andere manier bijhoudt welke software op elk moment gebruikt wordt. Ik kan me voorstellen dat jullie services heel mooi complementair zouden kunnen zijn.

Ik vind hun product wel mooi maar eerlijk gezegd vraag ik mij af hoe dit complementair kan zijn.

Het enige waar ik enige vorm van samenwerking kan zien is dat de gebruikers van Wakoopa screenshots kunnen oploaden en delen wanneer ze Premember hebben geinstalleerd o.i.d. .

 

@ Meelezers. Er is nu documentatie online om wat beter te vertellen wat je moet doen om aan de gang te gaan.

 

MOD EDIT: dit is dan weer niet de bedoeling van HL. Jouw website is bekend en het gaat hier om "wat vinden jullie van mijn...." Hoe het product werkt, kunnen we al lezen via de link in het openingsverhaal. Verder links dumpen is niet nodig.

Groet

Joost

www.hesiodsoftware.com time tracking by looking back into time

 

Download a free copy of the next generation of time tracking software here

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.