• 0

Marktonderzoek website live expertise

Hallo ik ben hier net nieuw op dit forum. Ik zal mij even voorstellen. Ik ben [anoniem], 29 jaar en over enkele maanden lanceer ik een nieuwe website. Internettes kunnen hier antwoord krijgen op elke vraag in elke categorie, direct live, via chat of email, van een online expert.

 

Ik kreeg het idee toen ik een ingewikkelde harde schijf crash had en geen enkel computer reparatiebedrijf mij kon aanraden welke programma’s te gebruiken om dit te herstellen. Ik had dus een persoonlijke vraag en merkte dat ik een expert wilde spreken die mij stap voor stap naar het antwoord zou leiden of mij in ieder geval wat tips kon geven. Zo zijn er wel meer vragen te bedenken die zo specifiek zijn dat Google je hier geen antwoord op kan geven. Waarom is er een marktplaats voor alle soorten consumptiegoederen die je kan bedenken, maar wordt er veel kennis op internet niet benut?

 

Tegenwoordig gaan mensen met allerlei soorten vragen internet op. Mijn doel is om internet persoonlijker te maken en mensen die op zoek zijn naar antwoorden en hulp direct live in contact te brengen met experts. Dit zal uiteraard tegen betaling gebeuren, maar kwaliteit staat voorop. Middels een ratingsysteem zal dan ook de kwaliteit van de geboden expertise worden gemeten.

 

Ik ben nu een marktonderzoekje aan het doen om te kijken of er interesse is voor het idee. Ik hoop dat dit niet als spam wordt gezien, maar jullie zouden mij erg helpen als je even deze 17 multipe choice vragen in wilde vullen.

 

http://www.enqueteshorennietophigherlevel.nu

 

Ik heb al over veel dingen nagedacht, maar elke vorm van feedback is natuurlijk altijd welkom.

Alvast bedankt voor jullie tijd.

[mod-edit: Sorry, maar juist op enquetes en promotie van eigen websites zijn en blijven we streng]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoe denk je live chat voor elkaar te krijgen tussen expert en vragensteller ? Wat ik bedoel: is het niet lastig om dat voor elkaar te krijgen? Zit zo'n expert wel te wachten op een belletje of chat? Hoe heb je dat in gedachten, hoe dat proces werkt? Ennuh vertel eens wat over je aanpak ver het kip of het ei element?

 

Ik vind het topic op het randje van reclame :) Maar omdat je ook inhoudelijk ingaat op je dienst is het ok. Laten we dat ook vooral continueren...

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie!

 

Reclame maken is niet mijn eerste insteek. De website is immers nog niet online en ik ben echt benieuwd naar meningen en ideeen over mijn plan. Het is immers nog maar de vraag of hier interesse voor is.

 

De chat mogelijkheden zijn niet moeilijk te realiseren. Dit is al vaker gedaan, ook tegen betaling, op bijvoorbeeld pornosites. Experts kunnen zelf op hun profiel aangeven op welke tijden zij online zijn en kunnen chatten. Zijn zij niet online of bezet is er altijd nog de mogelijkheid om een email te sturen met de vraag of een chatafspraak te maken.

 

ik neem aan dat je met het kip of het ei element bedoelt dat er eerst experts moeten zijn om de website interessant te maken voor clienten? Hier heb ik uitgebreid over gebrainstormt. De website zal zich eerst richten op het werven van experts en daarna geopend worden voor clienten. Dit is in ieder geval naar mijn idee de beste aanpak.

Link naar reactie
  • 0

ik neem aan dat je met het kip of het ei element bedoelt dat er eerst experts moeten zijn om de website interessant te maken voor clienten? Hier heb ik uitgebreid over gebrainstormt. De website zal zich eerst richten op het werven van experts en daarna geopend worden voor clienten. Dit is in ieder geval naar mijn idee de beste aanpak.

 

Ok :) Ik vind het nog wat vaagjes... Ik denk dat eerst experts krijgen wel een goeie is. Maar ik verwacht toch wel wat beren op de weg. Hoeveel moeite is het voor de experts om zich aan te melden ?

 

Ennuh: stel ik heb een vraag en die wordt goed beantwoord door een expert maar ik ben toch niet bereid om ervoor te betalen? Hoe gaat dat dan in zijn werk? Hoe ga je überhaupt controleren of er goed is geantwoord en of een expert recht op betaling heeft, dan wel dat de vragensteller moet betalen omdat er "geleverd" is?

 

Hoe voorkom je dat de vragenstellers direct met de expert gaat schakelen en jou dus links laten liggen als tussenschakel ?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Een oplettende kijker meldde dat Enquetes eigenlijk verwijderd zouden moeten worden tenzij de resultaten openbaar worden gemaakt.

 

Ben je dat van plan Live-hulp? Dan kunnen we er allemaal van leren!

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Ja hoor met alle plezier. :)

Ik wacht wel nog even tot het door 100 mensen is ingevuld. Ik zit nu op 50. Ik zal de resultaten hier neerzetten zodra er genoeg animo is. Dit forum leek me wel de aangewezen plaats omdat de enquete ook duidelijk het idee naar voren brengt. Suggesties over waar het dan wel te plaatsen zijn ook welkom. Je brengt me wel meteen op een idee. Misschien dat ik dit alvast op de website neer kan zetten. :)

Link naar reactie
  • 0

 

Ok :) Ik vind het nog wat vaagjes... Ik denk dat eerst experts krijgen wel een goeie is. Maar ik verwacht toch wel wat beren op de weg. Hoeveel moeite is het voor de experts om zich aan te melden ?

 

Aanmelden is gratis en de expert hoeft alleen maar een profiel in te vullen, lijkend op dat van veel websites, om aan de slag te kunnen. Er hoeft geen software gedownload te worden.

 

Ennuh: stel ik heb een vraag en die wordt goed beantwoord door een expert maar ik ben toch niet bereid om ervoor te betalen? Hoe gaat dat dan in zijn werk? Hoe ga je überhaupt controleren of er goed is geantwoord en of een expert recht op betaling heeft, dan wel dat de vragensteller moet betalen omdat er "geleverd" is?

 

Op het moment dat er een chat gestart wordt, kan je even kennismaken met de expert en je vraag voorleggen. Pas als je vindt dat de expert geschikt is, start je de betaalde chat, die je op ieder moment ook weer kunt eindigen. Als je vindt dat de vraag niet goed beantwoord is, laat je een lage waardering achter. Experts zullen dus door de marktwerking hun best doen om vragen naar tevredenheid te beantwoorden.

 

Hoe voorkom je dat de vragenstellers direct met de expert gaat schakelen en jou dus links laten liggen als tussenschakel ?

 

Het is de bedoeling dat de website ook een overzicht wordt van experts op allerlei gebieden. Als zij hun bedrijfsnaam/contactgegevens/website willen noemen is dit prima. Weinig experts zullen ook chat aan kunnen bieden op hun eigen website. Je krijgt dan een heel ander contact en het duurt langer voor je vraag beantwoord is. Mijn doelgroep is internetters die niet willen reizen of afspraken maken om hulp of advies te krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Ik sta nogal sceptisch tegenover dit idee omdat je moet concureren met gratis.

Veel vragen die worden gesteld kunnen nu al gevonden worden met google als je de juiste zoekterm maar invoerd.

Er zijn tal van fora waar "experts" vragen gratis worden beantwoord ik denk als je dit concept goed wil opzetten je flink wat aan "service" erbij moet verlenen om tegen deze gratis vragen beantwoorders te concureren,

www.hesiodsoftware.com time tracking by looking back into time

 

Download a free copy of the next generation of time tracking software here

Link naar reactie
  • 0

Ja inderdaad. Dat zijn goede voorbeelden, alleen dan wat minder 'Amerikaans'

 

Er is inderdaad al veel gratis informatie te vinden, maar sommige ingewikkeldere problemen, daar is lastiger een antwoord op te vinden. Tuurlijk kun je op fora je vraag posten, maar daar wordt niet meteen op gereageerd, maar bv een dag later.

 

Maar m'n grootste concurrent is Google ja en dat is een grote. ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.